°°°
taehyung memakirkan keretanya di tempat letak kereta. sebaik saja dia sampai di rumah tadi, terus saja lelaki itu mandi dan bergegas ke sekolah. ada meeting penting kata yoongi.
taehyung berlari- lari anak masuk kedalam bangunan bercat putih tersebut. beg galas hitamnya dia sikutkan ke bahu.
brak!
automatik semua mata yang sedang berada didalam bilik mesyuarat tersebut memandang kearahnya.
" baru sampai? flight pukul berapa? " soal yoongi sebaik taehyung melabuhkan punggung disampingnya.
" sorilah, aku ada emergency tadi " jawab taehyung. pengetua yang sedang duduk di kerusi utama itu hanya menggelengkan- gelengkan kepalanya.
" saya sebenarnya panggil kamu semua kesini ni adalah untuk mengadakan meeting penting. budak last year tahun ni perlu ditekankan untuk fokus belajar oleh kerana ranking mereka menurun sangat tahun ini.
saya rasa mereka terlalu tertekan sebab extra clasa yang sudah ditetapkan tu diadakan pada tiap hari. so, tak ada masa untuk mereka luangkan dengan aktivi yang lain.
jadi saya suggest yang extra class hanya akan diadakan pada setiap hari- hari penting. itu akan saya bincangkan lagi dengan ketua panitia yang lain. " ucap pengetua panjang lebar.
guru- guru yang lain hanya mengangguk- angguk kepala mereka. setuju dengan cadangan pengetua tersebut.
" tapi kalau kamu semua ada usul yang lain, kamu boleh je cakap sekarang. tak payah cakap belakang. saya tak suka " perli pengetua dan guru- guru wanita yang lain hanya tersengih- sengih sesama sendiri.
" dan lagi satu, saya jugak nak perkenalkan seorang guru yang baru dipindahkan ke sini, dia dari busan. perkenalkan " pengetua memandang ke figura seorang wanita berbaju coklat itu. automatik jantungku berhenti untuk berdetak buat seketika.
" annyeonghaseyo, choneun kim jisoo imnida. boleh panggil saya jisoo, jichu or anything else. saya dari busan dan selamat berkenalan " ucap gadis tersebut. dia tersenyum manis. taehyung menelan air liurnya, kelat.
" terima kasih jisoo, kamu boleh duduk " arah pengetua, jisoo mengambil tempat di tempat duduknya semula. taehyung masih tidak melepaskan pandangannya. tidak percaya dengan apa yang dilihatnya sekarang.
mata mereka tiba- tiba bertemu, gadis itu tersenyum manis, taehyung sudah tidak tentu arah, ingin saja dia lenyapkan dirinya kalau boleh sekarang.
taehyung menunduk, memorinya dengan gadis itu berputar kembali, luka dihatinya berdarah kembali. ahh, shit.
taehyung menghidu bunga mawar yang dipegangnya itu. wanginya ya ampun!
hatinya berbunga riang. lelaki itu mengatur langkah ke arah loker yang tertera nama Kim Ji Soo, tunangnya itu.
loker tersebut dibuka, melebar senyuman lelaki itu apabila terdapat banyak sticky note yang dilekatnya untuk gadis itu.
sekali lagi taehyung mengambil peluang untuk menghidu bauan harum dari bunga tersebut sebelum disimpan kedalam loker dan ditutup rapat.
YOU ARE READING
[C] APHRODITE| 뵈 ✓
Fanfic[OLD TITLE: TEACHER'S LOVER] Sweet as sugar, Hard as ice, Hurt me once, I'll kiss you twice. He love me like aphrodite, the goddess of love. +Taehyung ft Yeo mi Beautiful cover by @cocokies ❤ Started : 12.11.2017, Sunday End; 28.02.2019, Thursday Hi...