pt.67📚

3.5K 291 28
                                    

***

"Sayang nak pergi mana?" Tanya Taehyung sebaik keluar dari kamar mandi dan melihat aku memasukkan pakaian kedalam bagasi. Taehyung duduk dibirai katil sambil mengelap rambutnya lalu pandang aku dengan pandangan pelik.

"Balik rumah eomma-"

"Awal pagi macam ni?" Potong Taehyung lalu dia kerutkan dahinya. Aku tidak membalas lagi, rambang saja tangan aku memasukkan segala pakaian ke dalam beg macam nak pindah rumah. Taehyung hanya perhatikan aku tanpa ada niat nak menghalang langsung. Aku jeling dia bila nampak Taehyung hanya sengih kecil seraya mengelap rambutnya. Mulalah aku nak berfikir negatif pasal Taehyung.

"Awak sukalah saya keluar rumah? Supaya awak boleh keluar berdua dengan Aerin kan?" Sembur aku buatkan riak wajah Taehyung berubah. Aku hembuskan nafas kasar lalu nak berjalan ke kamar mandi, tapi Taehyung tahan lengan aku buatkan langkah aku terbantut.

"Kenapa sayang cakap macam tu.." kata Taehyung seraya pout. Dia tarik tubuh aku perlahan hingga aku terduduk atas paha dia. Taehyung back hug aku dan letakkan dagunya diatas bahu aku. Aku tolak tubuh dia perlahan, tapi dia tetap peluk aku erat sampai aku rasa sesak nafas.

"Kenapa asyik marah- marah je ni sayang? Tak baik untuk babylah" bisiknya, lalu dia cium lembut batang leher aku. Aku meringis geli, aku meronta perlahan.

"Saya cakap saya nak balik rumah eomma kan?"

"Ya saya tahu, nanti saya hantarkan awak ke rumah eomma lepas jumpa doktor. Sayang ada oppoiment kat hospital kan hari ni?" Kata Taehyung buatkan aku terdiam sekejap. Eiii macam manalah aku boleh lupa pulak ni? Aku raup wajah dengan tapak tangan, nak sembunyikan wajah dari Taehyung.

"Sayang lupa le tu.."

"Manalah saya tahu" balas aku termuncung- muncung sambil menjeling Taehyung yang dah tersengih kemenangan. Dengan sekali gerakan Taehyung angkat aku seperti bridal style buatkan lengan aku automatik melingkar di lehernya.

"Nak apa?"

"Nak kiss-"

"Pergilah cium dinding tu. Saya tak hamak nak cium awak" balas aku buatkan Taehyung muncungkan bibirnya. Dia tetap rapatkan wajahnya dan cium pipi aku banyak kali.

"Sayang janganlah garang- garang. Nanti baby keluar pun garang macam mana"

"Biarlah. Baru namanya anak saya" jawab aku. Taehyung tidak merespon lagi, dia letakkan aku di birai katil dan duduk bersila di hadapan aku. Taehyung hadapkan wajahnya di perut aku.

"Kalau sayang balik rumah eomma, apa nak cakap kat ibu kalau dia datang sini?"

"Cakap ajelah yang awak perlukan ruang untuk betulkan keadaan-"

"Sayang nak ibu tetak saya ke?" Potongnya lalu dia mendongak untuk pandang aku. Pipi Taehyung aku tekup buatkan dia pejamkan matanya.

"Biar awak tahu macam mana rasa sakit hati saya ni. Siapa suruh buat hal, dah ada isteri pergi keluar dengan perempuan lain pulak. Biar ibu tetak awak-"

"Ahhh sayang.. saya dah minta maafkan" rengek Taehyung lalu dia sembamkan wajahnya pada perut aku. Aku gulingkan anak mata malas lalu tepuk perlahan bahu dia meminta Taehyung untuk berkalih ke tepi. Dia dongakkan kepala untuk pandang wajah aku.

[C] APHRODITE| 뵈 ✓Where stories live. Discover now