pt.56📚

3.7K 302 53
                                    

보고십다 - i miss you

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

보고십다 - i miss you

***

"Finally!!"

Sebaik keluar dari dewan peperiksaan, Seungkwan terus melutut atas koridor seraya mengangkat tangan, tanda yang lepas ni dia dah bebas. Mingyu hanya geleng- gelengkan kepala saja bila tengok Seungkwan yang macam baru menang loteri. Jadi dia meng- ignorekan itu lalu dia jalan tepi Yuju, mereka berjalan beriringan ke kantin. Nak isi perut yang dah melalak tu.

Aku depakan tangan aku seraya menyedut oksigen sedalam- dalamnya sebelum lepaskan. Sekarang ni barulah aku rasa freedom!

"Oh mak kau!"

Aku pusingkan badan dan pandang Jungkook yang dah jeling aku sebelum rambut hitamnya diraup kebelakang. Aku kerutkan dahi kemudian berbalas pandangan dengan Jungkook. Dia gulingkan anak mata sebelum sepantas kilat, dahi aku dijentiknya. Laju kaki aku beri reaksi dengan bagi flying kick dekat punggung Jungkook sebelum dia dah mencicit larikan diri dari aku. Dasar Jungkook tak guna! Aku yang dah sedia sinsing baju lengan hingga ke siku sedia nak kejar Jungkook jadi terbantut bila Hena tahan lengan aku, tarik aku dan pergi dekat dengan Jinyoung.

"Buat apa weh?"

"Jap je, lepas ni kita rest dalam dorm. Regangkan badan" kata Hena seraya tangannya memeluk erat lengan aku. Aku hanya membiarkan Hena dengan dunianya sendiri dan bawa aku pergi tempat Jinyoung yang tengah berbual dengan kengkawannya lain. Bila Jinyoung nampak je Hena, terus bibir dia melebar, laju dia berdiri dan berjalan ke arah kami berdua.

"Ahh Hena.. aku just nak bagi ni je. Tanda yang yalah.. em, dah nak tamat kan sekolah? So.. em.. aku harap lepas ni kita akan lebih jadi rapat lagi" kata Jinyoung, dia cakap lancar memula, tapi bila dah duk dekat dengan Hena, habis tergagap dia jadinya. Aku jeling Hena, berseri- seri muka dia bila Jinyoung hulurkan dia satu bungkus besar coklat cadbury. Alemak, selama ni Taehyung bagi aku yang kecik- kecik je. Ni kenapa kat Hena besar yang amat? Aish!

"Dan.. kalau kau ada masa kejap. Boleh tak aku nak cakap something dekat kau. Eum, just kita berdua.." kata Jinyoung seraya melirik ke arah aku, meminta aku untuk tinggalkan mereka kejap. Aku kecikkan anak mata, pandang Jinyoung macam 'cakap jelah apa yang kau nak cakap'. Aku harap Hena tak halau aku sebab yalah aku ni bestfriend dia—

"Ouh oke"

Hena terus tolak aku perlahan hingga pelukan aku pada lengan dia terlerai. Woii dasar Hena lupa kawan. Eceh Hena ni, aku ada Cikgu Taehyung tak adalah sampai ignore kawan macam ni. Dia pulak, ya ampun. Minta penyepak. Jinyoung gosok kedua tapak tangannya tanda meminta maaf kepada aku seraya dia tarik Hena pergi dari koridor tu. Woo dia curi chingu kita! Oh my Hena!! Kenapa tak halang langsung?!

Ergh!

"Yeo mi!"

Laju kepala aku menoleh untuk pandang empunya suara yang menjerit nama aku tadi. Seungkwan, dia berlari- lari anak mendapatkan aku sebelum dia berhenti betul- betul dihadapan aku. Aku undurkan badan dari terlanggar dia.

[C] APHRODITE| 뵈 ✓Where stories live. Discover now