Jeg vågnede af min møgirriterende alarm. Og ikke nok med det, kunne jeg få sekunder efter høre norsk musik fra Sofies værelse.
Noget med at banke på døre og titte ind ad vinduer? Uhyggeligt.
☼☼☼
"Godmorgen!" Hilste Sofie glad, da hun kom ud i køkkenet. Hun havde allerede sat håret og taget tøj på. Jeg lignede derimod stadig noget, der var løgn.
"Du er da glad her til morgen," smilte min mor, og kiggede hen på Sofie.
"Marcus og Martinus har skrevet at de snart udgiver en ny sang!" Hvinede hun. Simon sendte mig et træt blik og jeg nikkede mig enig.
"Ej hvor godt!" Udbrød min mor alt for entusiastisk. Ikke engang min egen mor var på min side...
Efter at have spist gik jeg ind på mit værelse og skiftede tøj. Det blev til et par hullede bukser og en striktrøje. Det var jo trods alt kun marts og det kunne sne når som helst. Det er jo Danmark!
Bagefter redte jeg mit hår igennem og lagde standard makeup. Det vil sige bare noget naturligt hurtigt noget. Jeg er ikke typen, som går specielt meget op i mit udseende. Jeg er som jeg er, og det har jeg det også helt fint med.
Sofie derimod går virkelig meget op i sit udseende, hvad der er på mode osv.
Ain't nobody Got time for that.Simon er bare Simon. Der er virkelig ikke meget at sige om hans stil.
"Er I klar til skole?" Spurgte Sofie, lige da jeg havde pakket min skoletaske færdigt. Simon og jeg nikkede bare.
"Vi ses senere," hilste min mor ude fra køkkenet.
"Vi ses!" Råbte vi alle tre i munden på hinanden, inden vi sammen gik ud af døren, og over mod skolen.
"Vil I egnetligt høre noget om den koncert jeg var til i København?" Spurgte Sofie, for at bryde tavsheden.
"Jaja, så lad da gå," svarede jeg. Man bliver vel nødt til at holde en samtale på en eller anden måde. Simon havde allerede sat sine høretelefoner i ørerne, og var gået forud. Så intet nyt der.
"Jeg stod på forreste række, og jeg fik øjenkontakt med dem 272 gange..." mere hørte jeg ikke, fordi min hjerne simpelthen slog fra. Jeg havde virkelig hørt mange detaljer om dobbelt M, og jeg kendte snart mere fakta om dem, end mange af deres fans. Amen altså.
Vi var nu efterhånden nået hen til skolen, og efter at have fulgtes med Sofie i rigtigt mange år, vidste jeg godt hvad der skulle til at ske.
En pige kom løbende mod os. "Marcus og Martinus likede Klaras billede i går!" Råbte en hun. Det var Naja. Naja er en af Sofies bedste veninder. Naja er også virkelig stor fan af Marcus og Martinus.
"Omg, men altså hvem tror hun lige hun er, Marcus er jo hendes yndlings, og han er jo en kæreste sååe, nice try," grinte Sofie. Åh gud altså, hvad fejler hun dog. Det giver mig fysisk og psykisk ubehag at gøre hende snakke sådan om to fremmede drenge.
Jeg trak mig lidt til siden, fordi jeg godt vidste at Sofie hadede at ses med mig på skolen. Hun synes vidst det var pinligt, fordi jeg ikke var fan af Marcus og Martinus. Fint for mig.
"Heej," hilste jeg, da jeg var kommet ind i klassen.
"Heyo," hilste min veninde Dagmar tilbage. Dagmar er nok min bedste veninde, hvis man kan kalde det, det.
"Du skal høre det vildeste der er sket," sagde Dagmar sarkastisk. Jeg kiggede mærkeligt på hende.
"I går likede de her to kendte fjeldaber mit instagram billede, og de liker kun sådan 1000 billeder om dagen, vi skal totalt dele fremtiden sammen," fortalte hun seriøst, men kunne ikke holde masken i specielt lang tid før vi begge flækkede sammen af grin.
Sofie og hendes fangruppe slash veninder, trådte ind i klassen. Hun så surt på mig og Dagmar.
"Ups," fniste Dagmar. Jeg trak på skuldrene.
"De er bare jaloux," grinte jeg. Måske Dagmar og jeg gik lige over kanten, men med alt det fangirl pis jeg skal høre på derhjemme, så er det kun fair at gøre grin med det en gang i mellem.
"Ej sådan ærligt, Marcus vs. Martinus?" spurgte Dagmar mig så.
Jeg så underligt på hende. "Hvordan i al hele verden skulle jeg vide hvem der er hvem?" svarede jeg forvirret. Hun så forstående på mig.
"Men min søsters yndlings er vidst Marcus, så det ville være smartest af mig at vælge Martinus, ellers ville hun sikkert dræbe mig med en dejpisker eller et eller andet," forklarede jeg så, og hun nikkede bare interesseret med et skævt smil.
~~~~~
Tak til jer der har fulgt med så langt! hehe
YOU ARE READING
Bare endnu en sommerflirt (MG)
FanfictionSigne hader Marcus og Martinus, men når man pludselig rejser til samme by som dem og med en tvillingesøster, der er helt skudt i dem, bliver det svært for Signe at undgå dem. Udgivet: 18/5/2018 Sluttet: xx Højeste i fan fiktion: #1