Part 5 - Koncert

1.1K 40 3
                                    

"Signeee?" Spurgte Sofie sukkersødt. Jeg tog hovedet op fra min telefon.

"Hva så?" Spurgte jeg, mens jeg hev min høretelefoner ud af min øre.

"Jeg fik lige en god idé..." fortalte Sofie og lignede en, der kunne springe af glæde. Jeg gav hende bare et hva-så-?-blik.

"Der er Marcus og Martinus koncert her i aften, og jeg tænkte om du ikke ville tage med mig?" spurgte hun, med den sødeste stemme hun overhovedet kunne lave. Min hjerne slog egentligt lidt fra, så snart jeg hørte det første navn med m.

Jeg slog hovedet tilbage i et stort suk. "Hvorfor tager du ikke bare til koncerten alene?" spurgte jeg.

Sofie pillede nervøst ved sit armbånd. "Mor og far siger at jeg ikke er gammel nok til at gøre sådan noget alene," forklarede hun.

"Hvad med Simon?" spurgte jeg igen. Altså jeg magtede virkelig ikke at tage til den skide koncert.

"Han er i gang med at se fodboldkamp med far... du ved hvordan de er," fortalte hun. Jeg sagde ikke noget. "Du behøver ikke engang tage med ind til koncerten, du kan bare vente udenfor!" Forslog hun.

"Jeg lover at jeg ikke snakker mere om dem så..." forslog hun igen, og pludselig lød det hele mere lovende. "Altså i resten af den her ferie" tilføjede hun hurtigt. Jeg tøvede kort.

"For altid," forslog jeg, og kunne godt regne ud, at det forslag ikke ville holde.

"Kom nuuuu," tiggede hun.

Jeg havde alligevel ikke noget andet at give mig til, og hvem elsker ikke at gå rundt i Hollywood indre by alene om aftenen? Øhh.

"Okay så!" Overgav jeg mig.

"Du er den bedste søster i verden!" Hvinede hun glad.

"Jaja," svarede jeg bare ligegyldigt, hvorefter jeg tog min jakke i hånden og smuttede med hende ud.

"Vi smutter nu," råbte Sofie glad inden vi gik ud af døren.

"Ha' en god koncert," smilte min far, men man kunne tydeligt se at han var ved at flække af grin. Min mor sendte ham et tag-dig-sammen-det-er-ikke-sjovt-blik, men han ignorerede hende bare fuldstændigt. Min mor var vidst også lidt en fangirl type, da hun var ung.

☼☼☼

"Her er en bænk, den kan du jo sidde på i mens, jeg er inde og se min fremtidige mand," forklarede hun.

"Jeg troede han havde en kæreste?" spurgte jeg mærkeligt.

"Ashley Jackson... Men det er altså Marcus kæreste!" Svarede hun bestemt.

"Jeg hedder Ashley Jackson... men samtidig er de også bare vildt couple goals!" Udbrød hun. Jeg sad bare i min egen verden og lyttede ikke rigtigt.

"Når vi ses!" Sagde hun endelig.

"God koncert!" Råbte jeg tilbage.

Kort efter kom en limousine kørende. En pige på nogenlunde min alder, måske lidt ældre, steg ud af den.

Hun lignede lidt en diskokugle. Hun havde en lang, stram, glitrende kjole på, og et par matchende høje hæle. I sin hånd havde hun en lille cluth, som lignede noget der bestod af rene diamanter.

Hun gik op til dørmanden. "Jeg skal ind i V.I.P. Sektionen," forklarede hun ham. Han kiggede bare på hende med løftede bryn.

"Jeg skal se din billet," svarede han hårdt, og trådte til siden, så hun ikke kunne komme forbi ham.

Hendes ansigtsudtryk ændrede sig markant. "Jeg er Ashley Jackson, Martinus Gunnarsen er min kæreste og-"

"Marcus Gunnarsen!" rettede en sekretærtype hende.

Hun rullede bare med øjnene. "Så hvis ham dog min billet!" Befalede hun.

Hold nu fast hun var en diva. Jeg ville da få kvalme, af at arbejde for den tøs, og så kan hun ikke engang sin egen kærestes navn. Det var da lidt kikset måske...

~~~~~

Laver sådan et marathon inddelt i 2, hvor første del så kommer i dag, og så kommer resten enten i morgen eller fredag:)

Marathon
1/10

Bare endnu en sommerflirt (MG)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang