Part 14 - Stranden

1.1K 54 20
                                    

Jeg slog roligt mine øjne op.

"Ny snap fra Martinus," stod der på min skærm. Jeg smilte for mig selv.

"Streak?" Skrev han, på et billede af hans skulder.

Jeg tog et selfie hvor man kunne se halvdelen af mit ansigt, "Jada!" Skrev jeg, og tegnede et lille hjerte.

Han sendte et billede af Marcus tilbage, med en tommel op på. Måske jeg egentligt burde tilføje Marcus også... jeg har jo trods alt, sagt til ham, at vi godt kunne være venner, men på en måde, er det også bare akavet, hvis jeg først tilføjer ham nu. Det burde jeg jo havde gjort lige fra starten... jeg lagde min telefon fra mig igen.

☼☼☼

Jeg rejste mig roligt fra sengen og gik hen til min kuffert. Jeg havde ikke rigtigt pakket ud endnu, ups.
Jeg valgte en sort top, og en hvid nederdel som dagens outfit.

Pludselig braste Sofie ind på mit værelse.

"Godt du har tøj på!" Udbrød hun glad. Jeg smilte skævt.

"Hva så?" Spurgte jeg, mens jeg pænt foldede mit nattøj sammen, og lagde det ind i skabet.

"Vil du med på stranden?" Spurgte hun sødt. Der lå noget bag det. Det kunne jeg bare høre.

"Øhh, bare os to?" Spurgte jeg ind til det. Hun nikkede med stort smil.

Jeg kunne ikke rigtigt se hvad der kunne ske ved det, så jeg sagde pænt ja tak og tog en bikini inden under mit tøj.

☼☼☼

"Wow, det her er en sej strand!" Udbrød jeg overrasket, da vi var ankommet. Det var en stor flot strand, med palmer, klart vand, en flot cykelsti, som folk hele tiden kørte forbi på og et Tivoli på en kæmpe badebro!

Sofie smilte stolt. "Marcus og Martinus har optaget deres musikvideo Na Na Na her, og jeg ved at de har brugt mange timer på den her strand i de sidste par dage," fortalte hun lumsk, og kiggede rundt.

"Så det er det, det handler om?" Spurgte jeg med krydsede arme. Jeg skulle have vidst at det ville handle om dem. Det var egentligt vildt mærkeligt for mig, at hun gik rundt og ledte efter dem hele tiden, når jeg var gode venner med dem...

"Måskeee, men du må hygge dig, jeg skal finde min fremtidige mand!" Hvinede hun og løb ned ad strandens bløde sand.

Jeg kiggede rundt og fik øje på en fri liggestol. Bingo! Tænkte jeg, og gik ned mod den.

"Sidder der nogen her?" Spurgte jeg drengen ved siden af, bare for at være på den sikre side.

Han trak bare på skuldrene. Han var da ikke så venlig, og han var dækket helt ind. Kasket, solbriller og kæmpe parasol foran sig. Hvad skal man bruge alle de ting til?

Jeg satte mig ned på stolen, og kiggede mistænkeligt på ham. Havde jeg ikke set ham før... det var Marcus!

"Vejret er virkelig dejligt i dag!" Konstaterede jeg, og satsede på at få hans opmærksomhed. Ingen reaktion.

"Flotte solbriller," komplimenterede jeg. Stadig ingen reaktion.

"Jeg ved tilfældigvis at to kendte norske drenge har indspillet en musikvideo på den her strand!" Fortalte jeg. Han vendte sig mod mig, trak sine solbriller ned og så smilende til mig.

"Hvordan kan jeg blive ved med at løbe ind i dig? Jeg troede LA var større..." grinte han.

Jeg nikkede. "Med en søster, der ihærdigt prøver at møde jer, er det svært at undgå jer," forklarede jeg, han nikkede forstående.

"Hvad er meningen med at sidde på en strand dækket ind i solbriller, hat og det hele?" Spurgte jeg ham så.

"- Det så der ikke er nogen fans der genkender mig," svarede han.

"Og hvordan går det så lige?" Spurgte jeg, og hentydede til at jeg lige havde spottet ham med det samme.

Han tøvede lidt. "Er du måske en fan?" Svarede han så. Og han havde jo ret, for det var jeg jo ikke.

"Vil du med ud og have en is?" Spurgte han så.

"Oh my god, Marcus Gunnarsen har lige inviteret mig på is!" Hvinede jeg falsk, og prøvede at kopiere min søster bedst muligt.

Han gav mig et fjoget blik. "Sjovt," konstaterede han ironisk.

~~~~~

Marathon
10/10

- Håber I kunne lide dette Marathon hehe

Stem og kommenter for mere!;)

Bare endnu en sommerflirt (MG)Where stories live. Discover now