Part 18 - Hollywood

1.1K 47 19
                                    

"Skal du noget spændende i dag?"

Jeg smilte. Tænk engang at en snap fra Marcus kunne give mig et smil på læben.

"Næh ikke rigtigt, så måske skal jeg ud og stalke to norske tvillinger med min søster senere," svarede jeg. - For det ville altså være ret typisk.

"Godt, så skal du med mig på eventyr i Hollywood," svarede han. Jeg glædede mig pludselig. "Kan vi mødes foran min lejlighed om 30 minutter?"

"Jeps," svarede jeg, og så gik jeg ellers i gang med at gøre mig klar. Jeg havde allerede klædt om, så det var meget godt. Jeg havde en denim nederdel og en hvis trøje på.

"Jeg tager ud og ser Hollywood i dag," fortalte jeg til mine forældre, der stod ude i køkkenet.

"Alene?" spurgte min far så, i mens han vaskede op. Jeg nikkede bare.

"Ej Signe, du kan altså ikke gå rundt i Hollywood helt alene, tænk hvis du farer vild eller sådan noget," sagde min mor strikst. Jeg rullede irriteret med øjnene. Jeg kunne jo ikke sige, at jeg skulle være sammen med Marcus.

"Men ehh... Jeg er faktisk ikke alene, jeg skal være sammen med en amerikansk tennisspiller," løg jeg. Min mor smilte stort.

"Ej hvor godt, hyg dig!" sagde hun. Jeg rystede bare på hovedet, og så var jeg smuttet.

☼☼☼

"Er du klar på eventyr?" spurgte Marcus mig med et mystisk tonefald, da jeg havde mødt ham foran lejligheden. Jeg nikkede grinende.

"Kom så!" kommanderede han og tog min hånd. Det gav et stød i mig, så snart hans hånd rørte min. Det var ikke et ubehageligt stød.

"Hollywood skiltet!" udbrød jeg glad, da vi havde drejet rundt om et hjørne, og pludselig stod virkelig tæt på de kendte bogstaver.

"Kom, vi tager et billede." Marcus fiskede en selfiestang op ad sin rygsæk.

"Har du en selfiestang med?" grinte jeg. Han kiggede surt på mig. Så satte han sin telefon på den, og strakte den helt ud.

"Smil!" udbrød han. Vi kiggede på billedet. Det var faktisk virkelig godt. Marcus så i hvert fald ret godt ud på det. Øhm. Altså sådan som ven.

"Jeg poster det," fortalte han ligegyldigt. Jeg nikkede bare. Jeg tænkte ikke rigtigt yderligere over det.

"Vent lidt du gør hvad?" udbrød jeg pludselig, da det var gået op for mig, hvad konsekvenserne for det billede kunne være.

"Hvis min søster ser det, så flipper hun fuldstændigt," fortalte jeg. Han nikkede forstående.

"Jeg streger bare nooget af dit ansigt ud," fortalte han. Jeg rystede bare på hovedet af ham.

"Ej kom, nu skal vi videre, Vi skal se Hollywood Walk of fame," fortalte han. Jeg smilte. Så tog han min hånd og trak mig med.

Jeg tror aldrig jeg har prøvet at smile så meget på grund af en dreng. Også selvom det selvfølgelig kun var et venskab, der var i mellem Marcus og mig. Det føltes bare så specielt, så rigtigt. Selvfølgelig havde jeg masser af drengevenner fra min klasse, men de var bare ens alle sammen. Marcus skiller sig ud. Han er bare noget for sig selv...

☼☼☼

Jeg trådte ind ad døren med et kæmpe smil. "Var det hyggeligt skat?" spurgte min mor fra køkkenet. Jeg nikkede bare glad, og gik ind på mit værelse.

Jeg havde kun lige sat min taske på gulvet, før Sofie stormede ind på mit værelse. Jeg vendte mig forskrækket mod hende.

"Du var i Hollywood i dag med en ven... Marcus Gunnarsen var i Hollywood i dag med en veninde," konstaterede hun mens hun havde det mest intense blik, jeg havde set i lang tid.

Jeg nikkede. "Måske var det ham, jeg så skyggen af tidligere i dag," løg jeg. 

"OMG, har du set Marcus Gunnarsen?!" Hvinede Sofie højlydt. Jeg tog mig smertefuldt til ørerne.

"Så du hans veninde?" spurgte hun så. Jeg rystede på hovedet.

"Jeg tror faktisk jeg så ham gå alene..." fortalte jeg. Sofie så virkelig interesseret ud i det jeg sagde. Det må så være første gang nogensinde.

"Jeg håber det var en fan så..." mumlede hun, mens hun gik ud af værelset.

~~~~~

Hurtigt kapitel - ikke rettet
- Lige nu sidder jeg og venter på, at jeg skal ind til min mundtlige dansk eksamen, ønsk mig held&lykke!😬🤞

Bare endnu en sommerflirt (MG)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant