Jeg havde faktisk besluttet mig for at gå ud i køkkenet og lave noget mad. Jeg havde ikke spist noget hele dagen, så det var vidst nogenlunde på tide. Sofie var ikke hjemme, hun var på Marcus og Martinus jagt som sædvanlig. Det var faktisk kun Simon og jeg, der var hjemme. Resten af familien var nemlig taget på tur.
Jeg havde lavet min toast, og sad bare på mit værelse og spiste den, da jeg pludselig hørte stemmer fra entreen. Velkendte stemmer. Der var to stemmer den ene tilhørte i hvert fald Simon. Jeg lyttede ekstra godt med.
"Jeg vil egentligt bare være sikker på, at hun er okay..."
Det var Marcus. Jeg stivnede fuldstændigt. Jeg var ikke klar til at snakke med ham. Det ville jo også fuldstændigt ødelægge min pointe med at ignorere ham.
"Vi kan bare gå ind og spørge hende," sagde Simon. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre. Gemme mig under sengen... i skabet? Måske lade som om jeg sover?
Marcus synsvinkel
Simon bankede forsigtigt på døren. "Signe vi skal lige snakke..." sagde han. Der kom intet svar, så i stedet gik han bare ind ad døren. Jeg smilte lidt ved tanken om at Signe ville stå på den anden side af døren... På trods af at hun måske ville være sur på mig ... :/Vi trådte ind og kiggede begge rundt på værelset. Signe var der ikke. Der var ikke et spor af hende.
"Sagde du ikke at hun var hjemme?" spurgte jeg undrende til Simon. Han nikkede uforstående og gik lidt rundt på værelset.
"Jeg har siddet ude i køkkenet de sidste 2 timer, så jeg ville have lagt mærke til det, hvis hun gik ud af døren..." forklarede han.
Han gik hen mod vinduet. Det stod helt åbent.
"Det ville slet ikke give mening, men måske er hun hoppet ud af vinduet?" forslog han. Jeg trak på skuldrene.
"Vi var bare lige blevet så gode venner, så jeg forstår virkelig ikke hvorfor hun har blokeret mig og alt muligt..." forklarede jeg. Jeg var faktisk virkelig trist. Hun var på kort tid blevet en af mine bedste veninder. En af de mest betydningsfulde mennesker i mit liv.
Pludselig ringede min telefon. Jeg tjekkede skærmen, det var min kæreste, Ashley.
"Hej Ashley!" hilste jeg med en falsk glad tone.
"Hej Marcus musse," hilste hun igen. Jeg rullede irriteret med øjnene. Jeg havde sagt til hende, at hun bare skulle stoppe med det navn.
"Hør her Ashley, jeg har altså ikke tid til at snakke lige nu," forklarede jeg.
"Men Marcus, pressen ved at jeg er på vej til stranden, så du skal lige komme ned og tage nogle billeder med mig, så vi kan komme på forsiden af Hollywood Teens," fortalte hun.
Jeg rystede surt på hovedet. "Ashley, alt handler ikke om omtale, og jeg er faktisk i gang med at hjælpe en veninde."
"Jeg synes altså du bruger meget tid med din veninde, tænk hvis I bliver set af pressen en dag. Stop med at ses med hende..." sagde hun bestemt.
"Det skal du fandme ikke bestemme!" sagde jeg surt til hende. Signe er nok en af de sødeste piger, så må Ashley være pigesur. Man skal bare tage et godt pressebillede med hende, og så bliver hun glad igen. Jeg ville virkelig ønske at Ashley kunne være lidt mere naturlig en gang i mellem. At man også kunne have hyggelige stunder med hende, og ikke kun ting der har noget med kendis verdenen at gøre.
"Marcus, jeg er din kæreste, jeg bestemmer hvem du må ses med," fortalte hun bestemt.
Jeg rystede irriteret på hovedet. "Ses!" hilste jeg, og så lagde jeg på. Simon så overrasket på mig.
"Hun er altså rigtigt sød, man skal bare lige kende hende ordentligt," løg jeg. Jeg ved ikke hvorfor jeg blev ved med at holde fast i Ashley. På nogle punkter var hun vel sød, og så er det vel nok mere rutinen jeg ikke kan give slip på...
~~~~~
Hvem er på ferie lige nu?:)
VOCÊ ESTÁ LENDO
Bare endnu en sommerflirt (MG)
FanficSigne hader Marcus og Martinus, men når man pludselig rejser til samme by som dem og med en tvillingesøster, der er helt skudt i dem, bliver det svært for Signe at undgå dem. Udgivet: 18/5/2018 Sluttet: xx Højeste i fan fiktion: #1