Part 23 - 2 piger

1K 43 14
                                    

Normalt på denne tid af dagen, havde Marcus skrevet til mig, men min telefon var tom. Der var ingen beskeder. Udover nogle fra min klasse, som vidst havde spammet vores klassechat med ligegyldigt pis, fordi de var ude og drikke sig fulde.

"Signe, skal vi ikke lave en musically profil sammen?" spurgte Sofie sukkersødt.

Simon brød pludselig ud i grin. "Hvad er det?" spurgte jeg mærkeligt. Jeg tror aldrig jeg havde hørt om musically før...

"Sådan noget hvor man mimer til sange, er du med på den?" spurgte hun. Jeg rystede på hovedet.

"Hvorfor mimer man til sange... Det lyder da vildt mærkeligt," grinte jeg.

Sofie rullede bare med øjnene. "Det er så vi kan blive lige så kendte som Lisa og Lena!" forklarede hun.

"Lejla og Lise?"

Hun klaskede sig selv i panden. "Nej! Lisa og Lena, Marcus og Martinus er sammen med dem lige nu," fortalte hun.

Jeg var pludselig mere interesseret. Hvorfor var de sammen med Lisa og Lena? 2 kendte piger.

"Fortæl mig mere om de der Lisa og Lena," bedte jeg Sofie om, og håbede at jeg lød ret diskret. Men Simon sendte mig et kækt smil, så helt diskret var det vel ikke gjort af mig.

Sofie gik i gang med en lang prædike om Lisa og Lena. De var åbenbart to 16'årige piger, som var sådan vildt kendte og så var der mange Marcus og Martinus fans, som havde en teori om at de to tvillingepar datede hinanden, hvilket lyder super akavet i mine ører. Tænk hvis det ene par slog op?

Men jeg kendte jo til sandheden. Martinus og Lisa er kærester, og Marcus er single... eller er han? Tænk hvis han faktisk har en lille ting kørende med hende Lejl... Lull... Lena?! Altså ikke at det ville gøre mig noget på nogen måde, for det er jo hans liv, og det er jo ikke ligefrem fordi jeg har sådan et crush på ham eller sådan noget skørt!

Sofie rakte mig hendes telefon. "Se, de er sammen lige nu..." fortalte hun med trist tonefald.

"Hvorfor er du trist, Marcus har jo alligevel en kæreste?" Spurgte jeg undrende.

"Jeg føler bare ikke Marcus og Ashley kommer til at holde specielt længe, eller så slår han op med hende og er sammen med Lisa eller Lena i stedet..." forklarede hun. Ja i hvert fald ikke Lisa, for hun er jo optaget af Martinus.

Sofie var inde på instagram. Hun viste mig et billede af Marcus og Martinus der sad i en lille sofa, og klemt imellem dem sad to smukke piger. Jeg mærkede et stik i min mave... Hvorfor mærkede jeg et stik i min mave? Marcus styrer da super meget selv hvem han dater og så videre, og desuden har han jo egnetligt en kæreste... det glemmer jeg faktisk lidt nogle gange, for han opfører sig bare slet ikke som en, der har en kæreste.

Jeg prøvede lidt at ryste tanken om Marcus og pigerne væk, og valgte derfor at gå en tur udenfor, men hele tiden følte jeg at mine tanker faldt tilbage på Marcus. Hvad er det drengen har gjort ved mig?

~~~~~

Bare endnu en sommerflirt (MG)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant