Bab 25

93 7 0
                                    

Kelas

Aisyah menuju ke kelasnya di tinggkat tiga. Lebam yang berada di tepi bibirnya sedaya upaya untuk tutup supaya tiada yang nampak.

"Aisyah asal tutup bibir tu?"tanya Yasmin. Aisyah duduk di kerusinya belakang Yasmin. Yasmin pusingkan kerusinya menghadap Aisyah.

"Tak de apa lah."balas Aisyah.

"Angah baik angah bagi tahu apa yang jadi?" Aliah mengugut.

"Hai..."Aisyah mengeluh. Perlahan-lahan dia nenunjukkan mukanya.

"Ya Allah!! Kenapa boleh jadi macam ni!?"tanya Aliah cemas. Semua kawannya juga macam cacing kepanasan. Caring sungguh.

"Angah cerita ni,jangan along pergi serang pulak." Kata Aisyah.

"Ok...ok..."

"Tadi masa..." Aisyah menceritakan kejadian semasa waktu rehat tadi.

"Tak guna betul Katrina tu,apa masalah dia?" Athirah menggenggam tangannya tanda marah.

"Entah dia tu,suka hati je nak pukul orang. Mentang-mentang anak orang kaya." Intan pula berkata. Kalau boleh nak pergi serang sekarang.

"Ish...apa masalah dia doh?"kata Farah.

"Aisyah kenapa kau kuat sangat. Aku nak jugak jadi macam kau."kata Yasmin. Kenapa tanya macam tu.

"Haah...kadang -kadang aku cemburu jugak dengan kau. Kitaorang kutuk kau pun kau boleh buat tak kesah je." Sahut Athirah.

"Aku tak faham lah. Apa maksud kau ni?"tanya Aisyah. Kepala yang tak gatal digaru.

"Tak lah...kau kan jenis tak kesah orang nak kata apa. So macam mana kau boleh jadi macam tu?"tanya Farah.

"Entah? Dah memang diri aku macam ni. Nak buat macam mana."jawab Aisyah.

"Kau ni...jawab ah betul-betul."marah Farah.

"Betul lah."

"Wei cikgu datang...cikgu datang..."pantas mereka duduk di tempat mereka sendiri.

***

Aisyah dan kawannya balik ke rumah seperti biasa. And always ada mata yang memandang.

"Woi Aisyah!!"

Aisyah yang sedang berjalan bersama kakaknya memandang ke belakang. Kawan mereka sudah balik.

"Oh...kau lagi? Kau nak apa? Nak suruh aku jangan tuduh kau macam-macam? Adik kau suruh cakap macam tu ke?"tanya Aisyah bertubi -tubi. Senyuman sinis diberi. Fikir takut.

Syafie mengetap bibir." Kau jangan biadap eh."marah Syafie.

"Wait...what? Biadap? Aku ke kau yang biadap tu?"tanya Aisyah.

"Kau kalau nak cari gaduh dengan aku. Sorry to say. I don't have time. Assalamualaikum." Aisyah berjalan balik. Malas nak layan.

Syafie yang bengang. Menerpa ke arah Aisyah.

Pang!!

Muka Aisyah dilempang. Aliah yang berada di sebelah Aisyah terbeliak. Amirah yang kebetulan berada di situ tergemam. Orang yang lalu lalang terkejut dengan kejadian itu.

"Berani kau kan pukul adik aku. Kalau kau tak puas hati dengan aku pun,tak payah libatkan adik aku lah!!" Tengking Syafie.

Aisyah pandang Syafie tajam. "Kau nampak tak ni?"tanya Aisyah sambil jarinya menunjukkan kesan lebam yang dilempang oleh Katrina.

"Kau tahu tak siapa yang buat?"tanya Aisyah lagi. Tadi kene dengan adik,sekarang kene dengan abang. Drama apa ni??

"Kau tahu tak, adik kau yang lempang aku dulu. Aku tak pernah lah nak lepang adik kau yang tak cukup umur tu. Nak sentuh pun jijik tahu tak? Lepastu, suka hati kau je nak lempang aku. Kau apahal?!" Jerit Aisyah. Kalau tak disebab kan ni sekolah,dah lama dia silat si Syafie ni.

"Woi Syafie! Aisyah tak pernah lah nak sentuh adik kau tu. Dia yang mula dulu. Aku ada kat tempat kejadian." Hakimi yang kebetulan berada di situ menyampuk. Rasyid mengikut di belakang.

"See..kau nampak kan. So kalau kau percaya sangat cakap adik kau tu, Lempang lah lagi. Kau nak tumbuk aku pun aku tak kesah. Lelaki dayus."sambung Aisyah. Aisyah meninggal kan Syafie. Dia menarik tangan kakaknya. Rasyid dan Hakimi mengikut di belakang.

Syafie bengang lagi apabila orang kata dia lelaki dayus.(memang betul pun kan). Sekali lagi dia ke arah Aisyah.

Buk!!

Muka Aisyab ditumbuk menyebab kan pandangan matanya kian gelap. Kepalanya pula berasa berpinar-pinar dan semakin memberat. Akhirnya  Aisyah pengsan dan jatuh dalam dakapan kakaknya.

"Tak guna kau Syafie!!"jerit Aliah.

"Angah!!" Amirah pergi ke arah kakak keduanya.

Rasyid mencengkam kolar baju Syafie. "Berani kau kan sentuh dia."

Hakimi pergi ke arah Aliah yang sedang menangis.

"Angah...angah bangun lah. Ya Allah..." Aliah menggoncang kan bahu Aisyah. Lebam di bibir Aisyah makin teruk apabila darah mengalir. Jelas bibirnya pecah dan membengkak.

"Abang Hakimi...macam mana ni...tolonglah angah." Amirah menangis.

"Bawak dia pergi hospital. Jom cepat." Hakimi pantas mendukung Aisyah ala style bride. Hakimi membawa Aisyah ke kereta ayahnya yang sedang menunggu dirinya dan adiknya.

"Bukak pintu depan."pinta Hakimi. Dengan pantas Amirah membuka pintu itu.

"Hakimi kenapa ni?"tanya Encik Fazli.

"Nanti explain."kata Hakimi pantas. Dia meletak kan Aisyah di kerusi penumpang di sebelah bapanya.

"Korang berdua pergi balik rumah suruh mak kau datang hospital Putrajaya sekarang."kata Hakimi.

Sejurus itu dia masuk ke dalam kereta. Fikri yang sudah berada dalam kereta itu, memandang pelik.

"Ayah pergi hospital Putrajaya sekarang. Aisyah dia kene pukul tadi." Kata Hakimi. Aisyah yang pengsan dipandang." Sabar Aisyah sikit je lagi."monolog Hakimi.

Encik Fazli terus memecut ke destinasi,tapi dalam masa yang sama keselamatan di utama kan.

------------------------------------------------------

Ok jangan kecam. A/S tahu merepek. Idea muncul macam tu je nak buat macam ni. So have fun.

Vote and comen ok😜😜

Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]Where stories live. Discover now