Bab 11

97 10 2
                                    

Di perpustakaan

Kelihatan Hakimi dan Rasyid menuju ke arah Aisyah yang sudah berada di meja yang berada di perpustakaan itu.

"Assalamualaikum"sapa Rasyid.

"Oh..Waalaikummussalam."jawab Aisyah,dia yang sedang mengalamun terkejut apabila disapa oleh Rasyid.

"Kau mengalamun apa?boyfriend eh?"sakat Rasyid.

"Eh mana ada,aku single ok. Tak main lah boyfriend ni."kata Aisyah. Walaupun dia ada crush,tapi bab boyfriend dia memang tak suka.

"Mmm...yelah. Kau panggil kitaorang ni kenapa. Hakimi kata nak bincang something."kata Rasyid sambil jari telunjuknya menunjukkan ke arah Hakimi yang senyap dari tadi.

"Oh...mmm...aku...nak tanya."jawab Aisyah tersekat-sekat. Aduh nak tanya ke tak ehh?kang aku yang takut.

"Kau nak tanya apa?"tanya Hakimi. Tertunggu dia dengan si Aisyah ni,cakap tak pernah habis.

"Aku tanya korang jangan marah eh?"tanya Aisyah pula. Orang tanya kau,kau tanya orang tu balik kenapa?

"Kau ni kenapa?aku tanya,kau tanya. Just jawab jelah!"Rasyid dah naik senoktah suaranya. Bergema kot.

"Rasyid...please kita kat pss ni."kata Hakimi. Menenangkan Rasyid,dia tahu Rasyid geram dengan Aisyah yang cuba berdolak-dalih dari mereka. Dia bersabar saja dari tadi.

"Kau...jangan marah aku eh kalau aku tanya ni...?"kata Aisyah lagi. Perasaan dia yang sedang takut plus sentap dengan Rasyid tadi cuba dibuang. Dia rasa lagi cepat habis lagi bagus.

"Ye..kitaorang tak marah."Hakimi menjawab. Takut kalau si Rasyid yang jawab,Aisyab tak buka mulut. Hatinya meronta-ronta ingin tahu jadi sakit hati bila si Rasyid ni spoil kan mood Aisyah yang ingin menanya ni.

"Mmm...selain korang,siapa lagi yang tahu aku hampir..mmm..korang tahu lah kan."tanya Aisyah. Mukanya ditundukkan ke bawah melihat tangannya.

"Lah...tu je ke nak tanya aku ingat nak tanya apa tadi"monolog Hakimi.

"Kenapa kau tanya?"tanya Rasyid.

"Mmm...tak de lah,aku takut orang pandang serong kat aku. Tadi orang pandang aku semacam je."jawab Aisyah.

"Tak de sesiapa yang tahu selain aku and Hakimi. Kau jangan fikir sangatlah."kata Rasyid.

"Macam mana aku tak fikir,aku takut sangat kalau aku sorang-sorang. Aku akan fikir balik apa yang jadi kat aku.Ak...aku rasa tak selamat kalau aku sorang-sorang."mata Aisyah berair,hanya menunggu masa untuk jatuh saja.

"Aisyah aku rasa tempat ni tak sesuai untuk kita cakap pasal benda ni,jom pergi tempat lain."kata Hakimi. Risau pulak kalau ada orang dengar.Hakimi tarik tangan Aisyah untuk pergi ke tempat yang lebih sesuai(berlapik ok😜😜)diikuti oleh Rasyi.

Aisyah hanya menurut. Kepalanya menunduk memandang ke bawah,takut mungkin.hehehehe

"Aisyah kosongkan fikiran dan jangan fikir ok? Kau kene ingat dia tak sempat nak buat apa-apa."Hakimi memujuk apabila sudah tiba di padang sekolah yang luas. Kenapa dia bawak ke situ?(korang fikir lah ehh...hahahahah)

"Tapi macam mana kalau orang fikir aku dah tak suci walaupun benda tu tak jadi?"tanya Aisyah. Sejujurnya itulah yang dia ingin cakap tapi soalan lain pulak yang keluar.

"Aisyah,dengar sini!! Dia tak sempat nak buat apa-apa.TAK SEMPAT!!" Rasyid sudah tak tahan dengan sikap Aisyah yang fikir bukan-bukan.Bahu Aisyah dipegang kejap,cuba untuk memberikan kebenaran yang Aisyah masih suci.

"Ta...tapi.."

"Tak de tapi..tapi. Benda tu tak pernah jadi dalam diri kau,jadi kau tak perlu fikir yang kau suci ke tak. Kau Masih Suci,dia tak sempat nak buat apa-apa aku dah selamatkan kau."tak sempat Aisyah nak habis kan kata - katanya Hakimi sudah potong.(Diaorang ni ambil giliran ke nak basuh si Aisyah ke??😄😄)

"Terima kasih korang sebab legakan hati aku tapi aku nak mintak tolong korang."kata Aisyah.

"Kau nak kitaorang tolong apa?"tanya Hakimi.

"Aku nak korang berada di sisi aku sepanjang rasa trauma tu ada,aku tak kuat...korang je tahu apa yang jadi. Kalau aku mintak kat orang lain mesti diaorang curiga,so aku nak korang ada kat sisi aku supaya aku boleh rasa tenang."jawab Aisyah panjang lebar. Bibirnya menunjukkan senyuman yang mengharap,tapi pada masa yang sama senyuman yang terpaksa.

"Kenapa kau mintak permintaan macam ni Aisyah...aku tak kuat untuk berada di sisi kau sepanjang masa."monolog Hakimi.

(Diaorang tak ingat nak masuk kelas tu...jangan tiru peragai diaorang ni tau!hahahaha😂😂😂)

------------------------------------------------------

Apa maksud Hakimi tu?
Apa yang jadi pada Aisyah yang trauma?
Setujukah mereka untuk berada di sisi Aisyah sepanjang sesi perskolaham mereka?

(A/S mintak maaf readers melalut sikit)

Stay tune😘😘

Vote and komen ok😜😜

Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]Where stories live. Discover now