Bab 10

117 9 0
                                    


"Kau hantar aku kat sini jelah aku tak nak nanti kawan aku fikir bukan-bukan."kata Aisyah.Kini mereka berada di tangga sebelah kantin,agak tersorok tapi selalu jadi laluan murid untuk ke kantin.

"Oh...ok,jaga diri tu kalau ada apa-apa kau bagi tahu aku terus tau."Hakimi memberi arahan. Sebenarnya dia risau kalau kawan Aisyah tidak dapat jaga pujaan hatinya yang seorang ni.

"Yelah..kau jangan risau kawan aku boleh jaga aku dengan baik,kalau ada apa-apa aku cari kau dulu,ok?"kata Aisyah memberi jaminan.dia tahu Hakimi tidak yakin dengan kawannya ,namun dia tidak boleh berada di sisinya setiap masa. Jadi dia meyakinkan Hakimi yang kawannya boleh menjaga dirinya.

"Mmm...yelah"acuh tak acuh sahaja Hakimi menjawab.

"Dah lah ,aku pergi dulu. Oh...ye,Hakimi aku nak jumpa kau kat perpustakaan sekejap nanti boleh tak?lepas perhimpunan pagi?"tanya Aisyah.Ada hal dia mahu bincangkan dengan Hakimi.

"Untuk apa?"tanya Hakimi. Hai...dia ni orang tanya,dia tanya. Tak jawab pulak tu soalan tadi.

"Nanti aku bagi tahu. Boleh tak?"tanya Aisyah lagi.

"Mmm...ok lah,jumpa lepas perhimpunan."kata Hakimi memberi kata putus.

"Ok..bye bawak Rasyid sekali tau,Assalamualaikum."kata Aisyah. Kemudian dia berlalu ke arah kawannya yang berada di kantin sekolah. Hakimi yang di belakang hanya melihat dari jauh. Dia hanya ingin memastikan yang Aisyah selamat sepanjang perjalannya,tak nak lah nanti tiba-tiba ada lelaki tak guna tu. Selepas berpuas hati,dia ke barisan kelasnya.

------------------------------------------------------

Sorry part ni pendek tak de idea so please help me...i have no idea 😵😵

Vote and comen ok😜😜

vixxsvtbts27@
yeppeoyoo_
daewowbaes_
nuraliahsyahida

Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]Where stories live. Discover now