Bab 40

83 8 0
                                    

Syafie melihat Aisyah yang sedang baring tidak sedarkan di di atas katil bilik kesihatan itu. Rasa bersalah berselubung di hatinya.

"Kalaulah aku boleh putarkan waktu untuk betulkan keadaan,mesti kita tak bermusuh macam sekarang ni."kata Syafie perlahan.

Kreekk....

Pintu di buka dari luar. Syafie memandang ke belakang. Dia terkejut.

"Kau buat apa kat sini?"tanya Hakimi.

"Long time no see. Kau tanya apa aku buat kat sini? Ah...tak nampak eh,aku tengah jaga buah hati aku ni." Syafie cuba untuk membuat Hakimi marah.

Kolar baju Syafie ditarik,membuatkan Syafie berdiri dari kerusinya.

"Kau jangan nak buat benda tak senonoh dekat Aisyah eh."ugut Hakimi.

"Wohh...relax lah. Aku tak buat pun lagi. Kau takut ke,aku ambil bunga di taman yang segar ni?"tanya Syafie sinis.

Buk!!

Muka Syafie ditumbuk oleh Hakimi. "Kau jangan cabar aku eh."kata Hakimi kasar. Kolar baju Syafie ditarik kuat. "Lagi sekali aku nampak kau dekat dengan Aisyah, siap kau aku kerjakan."

"Kau siapa untuk halang aku jumpa Aisyah. Dia kekasih kau ke?"tanya Syafie sinis.

Aisyah yang terdengar suara yang seakan bergaduh,membuatkan di terbangun.. Jelas dimatanya melihat Syafie berada di dalam cengkaman Hakimi. Aisyah segera bangun dari baringnya dan pergi ke arah mereka.

"Stop!! Korang buat apa ni? Berhenti!" Aisyah menolak Hakimi dan Syafie supaya berjauhan.

"Berhenti. Kenapa ni?"tanya Aisyah lembut. Pening lagi sebenarnya.

"Aisyah kau ok? Kau pening lagi?"tanya Syafie. Tangannya di letakkan di bahu Aisyah.

Aisyah menepis tangan itu. "Kau jangan sentuh aku."kata Aisyah kasar.

"Korang tak jawab lagi soalan aku. Kenapa gaduh?"tanya Aisyah lagi.

Mereka terdiam seketika.

"Aduhai...kalau semua tak nak cakap,macam mana nak selesai masalah?"tanya Aisyah.

"Dah lah...korang keluar lah. Nanti orang masuk,diaorang fikir apa pulak."kata Aisyah lagi. Dia duduk di tepi katil. Kepalanya di tundukkan.

"Aisyah...betul kau ok?"tanya Hakimi. Dia pergi ke arah Aisyah dan merendahkan badannya untuk melihat Aisyah yang sedang tunduk itu.

Aisyah mengangkat mukanya. "Aku ok. Baik kau keluar." Aisyah tersenyum.

Bamm!!!

Pintu di hempas. Aisyah dan Hakimi terkejut. Syafie keluar dari bilik kesihatan itu.

Aisyah mangeluh. "Hakimi,nanti kau keluar tolong panggil mentor yang jaga aku kat sini eh?"kata Aisyah.

Hakimi senyum. "Ok. Jaga diri baik-baik. Aku pergi sekarang."kata Hakimi. Tangannya mengusap kepala Aisyah yang bertudung itu dengan kasar.

"Woi!! Sakit lah. Suka kau je kan." Aisyah merungut. Hakimi pula hanya ketawa. "Bye. Assalamualaikum."

"Waalaikummussalam."jawab Aisyah.

***

Mentor yang menjaga Aisyah masuk ke dalam. "Assalamualaikum, Aisyah."sapa Cik Sarah.

"Waalaikummussalam."jawab Aisyah.

"Macam mana rasa. Pening lagi tak?"tanya Cik Sarah. Dia duduk di kerusi di hadapan Aisyah yang sedang duduk di tepi katil itu.

Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]Where stories live. Discover now