Bab 2

217 14 2
                                    


Di sekolah

"Hai Aisyah" sapa Hanifah.

"Oh hai"

"Aisyah, Syafie nak nombor telefon kau" kata Hanifah.

What!! Nak no aku. Memang tak dapat lah. Aku dah tolak tak yah lah nak kejar, rimas betul.

"Kata kat dia kalau kau nak ,ubah dulu perangai tu, bukan jadi macam sekarang" lepas cakap terus  blah,malas nak tunggu lama-lama.Panas.

Orang dah tak suka tak yah lah nak sebok  kejar-kejar orang.

Aisyah ni nak kata cantik...dia pakai spek mata..nak kata lawa..muka tu tak lah floles sangat..nak kata peramah..depan orang dewasa dia ni takut nak tegur, lain lah orang tu dia kenal..kalau dengan kawan,dia paling berani.suka aktiviti lasak, aktif dalam sukan (tapi bukan larian dia lemah sebab ada Asma yang kurang baik).
Senang kata dia ni seorang yang berani tapi ada sikit sifat malu,apa yang dia nak dia akan cuba dapat(kadang2 tak dapat jugak),
Santimental kalau orang buat dia sedih dan kecewa.

(Kenapa aku cakap pasal ni😵😵)

Back to the story
*Flashback*

Masa tingkatan 3(sebulan selepas berkenalan dengan syafie)

"Wei Aisyah" panggil Hanifah.

"Uuuuu....ada orang panggil" kawan-kawan Aisyah dah sakat ,asal diaorang ni? Aisyah berpaling ke belakang.

"Oh Hanifah" kata Aisyah. Dia pandang orang di sebelah hanifah. Kenapa dia pun ada kat sini??

"Syafie nak cakap ngan kau"

"Nak cakap apa??" tanya Aisyah.

"Mmm....hari jadi kau bila??" tanya syafie.

"Oohh...hari jadi aku dah lepas dah" jawab Aisyah.

"Dia suka kat kau" Hanifah menyampuk.

"Haa?!" Aisyah tak paham. What dia suka aku!! agaknya IQ Aisyah ni rendah sangat kot sebab tu tak paham.

"Ak...aku tak nak lah cp ni" gagap kejap. Bukan apa cp kan haram.

Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]Where stories live. Discover now