Bab 50

204 14 11
                                    

Aisyah dan Hakimi menaiki kereta yang dipandu oleh Hakimi.

"Hakimi..."panggil Aisyah.

Hakimi yang sedang menumpukan perhatian di jalan raya menyahut.

"Mmm..."

"Kalau Katrina mintak maaf dekat awak,awak maafkan dia tak?"tanya Aisyah apabila mendapat balasan dari Hakimi.

"Dia ada buat salah dekat saya ke?"tanya Hakimi semula.

Aisyah menjongkitkan bahu. "Mana saya tahu. Awak tanyalah diri awak sendiri."kata Aisyah. Dia tersengih apabila melihat Hakimi menjelingnya.

"Awak memang nak kene dengan saya ke?"ugut Hakimi.

"Kene apa?"Aisyah blur. Dahinya dikerutkan.

"Kene cium."jawab Hakimi.

"Eewww...pervert... Byunte...otak kuning..."segala bahasa yang dia tahu maksud pervert dia cakap. Hakimi gelak.

"Gelak lah...tak guna betul. Eee...."Aisyah memukul bahu Hakimi berkali-kali.

"Hei...saya memandu ni! Jangan pukul saya! Berhenti!"Hakimi gelak sakan.

Aisyah berhenti. Dia memuncung. Tangannya diselangkan tanda merajuk.

"Saya gurau lah. Jangan merajuk nanti saya lari."sakat Hakimi.

"Nak lari mana!? Nak cari perempuan lain? Pergilah,awak tak setia."Aisyah memanlingkan mukanya ke arah tingkap.

"Mana boleh cari lain. Nanti saya tak boleh kacau awak."kata Hakimi seakan tidak memahami,malah makin menyakat.

"Awak!! Saya seriuslah! Kenapa melalut sampai cari lain ni?!"

"Awak yang mulakan dulu."kata Hakimi.

"Awak yang sakat saya."Aisyah tidak puas hati. Kita pulak yang kena.

"Yeke? Bukan awak yang yang mulakan dulu ke?"

"Mana ada. Saya tanya awak kan,awak maafkan katrina ke tak kalau dia mintak maaf. Lepastu awak tanya dia ada buat salah ke tidak. Saya suruhlah awak tanya diri sendiri. Yang awak melalut sampai nak cium tu kenapa?"Aisyah menceritakan situasi tadi kepada Hakimi. Nak kene betul kalau tak mengaku.

"Yelah intan payung saya. Dah saya jawab soalan awak ok? Saya maafkan dia sebab dia tak buat apa-apa yang menyakitkan saya,lain lah abang dia."

"Kan senang awak jawab macam tu tadi. Ni sampai nak cari lain,saya tumbuk awak kang."Aisyah mengacah ingin menunbuk Hakimi.

"Dah saya tengah memandu ni. Duduk diam-diam."Hakimi menepis tangan Aisyah yang mengacah ingin menumbuknya.

"Yelah."

Sepanjang perjalanan mereka diam. Ahkirnya dia sampai di blok apartment rumah Aisyah. Selepas menghantar Aisyah,Hakimi balik ke rumahnya.

***

Sudah dua bulan Rasyid meninggalkan dunia dan sudah dua bulanlah Syafie berada di penjara dan Aisyah dan Hakimi bercinta.

Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]Where stories live. Discover now