Bab 44

85 7 0
                                    

Hakimi termenung. Dah habis SPM ni tidak tahu mahu buat apa.

"Call Aisyah lah."katanya dengan senyuman. Tangannya menekan ikon phone dan nama Aisyah dicari. Kemudian dia meletakkan phone itu ditelinganya.

~tut~tut~

"Hello. Assalamualaikum."orang di seberang menegur terlebih dahulu.

"Waalaikummussalam."Hakimi menjawab salam itu.

"Mimpi apa kau call aku ni? Rindu eh?"

"Haah,rindu orang tu."kata Hakimi perlahan.

"Apa?"

"Tak lah,saja je call. Aku bosan."Hakimi menggosok belakang tengkuknya.

"Oh...eloklah kau call aku. Aku pun bosan ni."

"Langkah kanan lah aku hari ni."kata Hakimi riang.

Mereka berborak sehingga Aisyah membuat keputusan untuk menamatkan panggilan itu. Hakimi menatap wallpaper smartphone nya yang diletakkan gambarnya bersama Aisyah di kem pada haritu.

***

Kediaman prima

"Abang. Katrina rasa nak berhentilah kejar si Hakimi tu."kata Katrina. Dia duduk di atas katil abangnya.

Syafie yang sedang bermain game di dalam smartphone nya berhenti. "Apa kau kata?"tanya Syafie sekali lagi.

"Katrina nak berhenti kejar Hakimi. Dia tak pandang pun Katrina."kata Katrina.

"Amboi senangnya kau cakap. Kau dah buat dia malu,lepastu kau nak berhenti?"

"Kalau abang nak teruskan,buat lah. Tapi jangan libatkan Katrina."selepas berkata begitu dia keluar dari bilik abangnya.

"Tak guna!"

***

"Angah!!!!"Aliah menjerit dan berlari mendapatkan Aisyah. Lalu tubuh Aisyah dipeluk.


"Oi...Asal ni? Lepas lah rimas."kata Aisyah di dalam pelukan itu.

Aliah melepaskan pelukan itu. Dia pandang Aisyah teruja. "Kenapa pandang macam tu? Seram tahu tak?" Aisyah pelik.

'Dah kenapa kakak aku ni?'monolog Aisyah.

"Along... dapat..."Aliah menggantungkan ayatnya.

"Dapat apa? Boyfriend? IPhone?"

"Bukan lah. Along dapat kerja!!!"Aliah melompat di atas katil.

"Cepatnya. Kerja kat mana?"

"Along kerja jadi tukang basuh pinggan kat satu kedai."kata Aliah teruja.

"Ok lah tu."

"Angah dah dapat kerja?"tanya Aliah. Dia duduk di atas katil.

"Belum. Hari tu adalah interview, ni tengah tunggu panggilan."jawab Aisyah. Dia ke ketil lalu merebahkan tubuhnya.

Aliah baring disebelah Aisyah. "Kerja apa?"

"Waiter."

"Ahh...bestnya."

Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]Where stories live. Discover now