Keesokan harinya.
Aisyah berjalan ke sekolah seperti biasa.Keadaan masih sama macam semalam. Masih ada yang kata dirinya dah tak suci. Malah ada yang kata dia tiada dara. Tapi Aisyah sudah tak peduli. Yang dia tahu dia akan buktikan kepada semua yang dia masih ada maruah.
"Aisyah tak nak bagi aku ke ciuman tu??"tanya seorang lelaki bersama kawannya.
"Oh...aku nak ke?" Muka dimaniskan.
"Kau nak bagi? Kalau nak bagi boleh je."kata lelaki itu.
"Kau nak? Meh sini aku bagi."kata Aisyah. Kau tak kenal siapa Aisyah lagi.
"Wwwoooooo!!!!!"
Kawan lelaki itu bersorak. Lelaki itu pergi ke arah Aisyah.
Kakak dan adiknya sudah ke kelas. Dia saja tak nak ikut kakaknya. Dia nak tahu apa yang orang lain tengah bualkan pasal dia. Dia dah popular kot.
Kini lelaki itu sudah berada di depan Aisyah.
"Tutup mata dulu." Pinta Aisyah.
"Buat apa?" Tanya lelaki itu.
"Kau nak ke tak?"Duga Aisyah.
"Orang dah bagi free kan siapa yang tak nak."
"So just close your eye."
Lelaki tu tutup mata. Aisyah tersenyum kemenangan. Kemuadian dia masamkan mukanya. Mata Aisyah tajam memandang kawan lelaki ini.
Buk!!!!
Satu tumbukan mengenai rahang lelaki itu sehingga jatuh. Kawan lelaki itu sedah tercengang. Orang yang melihat pun sudah berbisik sesama sendiri. Tambah dosa kan.
"Lelaki macam kau layak makan penumbuk aku jelah. Orang macam kau ni IQ rendah. Serendah tapak kakai aku je. Kau nak aku cium kau? Weh...tak lalu lah."kata Aisyah sinis.
Kemudian dia berlalu. Lelaki tadi berasa marah. Dia pergi ke arah Aisyah. Aisyah yang sudah mejangkakan benda itu. Bersedia membuka silatnya.
Lelaki tadi merentap tangan Aisyah dari belakang. Aisyah terus melemparkan begnya ke muka lelaki itu. Kemudian dia menyepak bawah lelaki itu. Terus terduduk lelaki itu.
"Kalau rasa nak belasah sorang, selidik dulu latar belakang dia bukan terus belasah." Nasib lah kau dapat penyepak dari dia.
Aisyah berlalu sambil tersenyum sinis. Lelaki tadi dibiarkan. Dia kan ramai kawan, biar kawan dia tolong.
***
Aisyah masuk ke kelasnya. Kelas yang tadi riuh- rendah terus senyap. Kenapa? Ada malaikat lalu ke?
Aisyah tidak mempedulikan lagi. Lantak lah nak jadi pasar malam ke, nak jadi kubur ke. Lantak.
Aisyah pergi ke kawannya.
"Yoo...."sapa Aisyah.
"Walaikummussalam." Jawab Yasmin. Potonglah Yasmin ni.
"Aduh kau ni...yelah...Assalamualaikum kawanku yang kelihatan sungguh berseri pada pagi ini." Kata Aisyah. Suara sengaja dilembutkan.
"Geli doh.." Farah berkata.
"Eeww....serai." Kata Intan pulak.
"Wei asal masuk lambat. Ada orang buli kau eh?" Bagus Athirah. Akhirnya ada yang tukar topik.
"Haah...baik bagi tahu." Kakak Aisyah mengiakan.
YOU ARE READING
Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]
Roman d'amourCinta empat segi?pelik bukan? selalunya cinta tiga segi,ini cinta empat segi. Mengisahkan cinta tiga remaja yang menyukai seorang perempuan.Tetapi perempuan itu Menyukai seorang daripada mereka.Tetapi siapakah mereka.Walaupun Aisyah suka seorang dar...