Bab 14

82 8 0
                                    

Ok seperti yang dijanjikan A/S akan bagi tahu sakit hakimi dalam bab ni so enjoy the story readers😜😜

"Jadi doktor macam mana keputusannya teruk sangat ke?"tanya Hakimi kepada doktor itu.

"Mmm...Hakimi kamu dah cukup bertuah kerana dapat tahu kanser hati kamu lebih awal dari pesakit lain. Tapi kamu tak nak ke buat komoterapi untuk kurang kan kanser itu merebak?"tanya doktor itu.

"Saya rasa...saya tak nak kot Doktor Faik sebab saya nak menghargai kehidupan saya yang makin dijemput maut ni."kata Hakimi kepada  dokter yang bernama Faik itu.

"Hakimi kanser kamu baru tahap 1,tapi kamu dah ada nampak kesan yang kurang baik. Saya takut ianya akan cepat merebak dari biasa. Saya rasa kamu boleh diselamat kan sekiranya kamu membuat pembedahan."kata Doktor Faik. Pelik betul dengan pesakit dia yang seorang ni. Orang lain kalau tahu ada kanser yang diperingkat awal akan sedaya  upaya untuk menyembuhkannya,tapi bukan pesakit ini.

"Tak perlu lah doktor saya rasa kalau ubah fikiran saya akan beritahu doktor ya."kata Hakimi. Sejujurnya tak dia bersedia dengan semua ini.Tapi demi seorang perempuan yang di cintainya,dia akan berusaha untuk berada di sisinya walaupun maut menjemputnya.

"Saya tak boleh nak kata apa Hakimi,semua berada di tanya awak. Saya harap awak akan berubah fikiran untuk membuat pembedahan itu."kata Doktor Faik.

"Dengan izin Allah. Saya mintak diri dulu ye,Assalamualaikum."balas Hakimi kemudian dia mengambil kertas coklat dan beredar dari bilik doktor tadi.

Hakimi pergi ke motornya dia ingin ke tasik untuk berfikir balik apa yang perlu dilakukan.

S

K

I

P

Hakimi kini berada di tasik keadan di situ sangat tenang. Tiada sesiapa di situ selain dirinya,mungkin faktor waktu bekerja. Hakimi berfikir perlu ke dia buat pembedahan itu. Tapi mesti orang lain pelik kenapa dia tak datang sekolah begitu lama. Aisyah yang ingin meminta tolongnya untuk hilang kan rasa trauma yang dialami lagi. Aduh pening kepala dia.

Disebab kan rasa pening dia mengambil keputusan untuk ke rumah saja. Tidur lagi bagus walaupun dalam keadaan yang sakit begini.

"Kalau kau tahu aku sakit mesti kau rasa bersalah sebab kau rasa kau susahkan aku. Tapi kau silap kau menggembirakan aku dengan perangai kau tu."kata Hakimi seorang diri.

Kalau buah hati dia ada kat sini mesti dia menagis dan minta dia untuk buat pembedahan itu. Dia tak sanggup untuk melihat air mata dari seorang perempuan yang dianggap buah hatinya menangis kerana dia.

Hakimi pergi ke motornya lalu ke rumahnya untuk merehat kan dirinya yang terasa penat.

"Abang bawak apa tu?"tanya Faris.

"Aduh kacau lah budak ni."monolog Hakimi.

"Faris nak apa abang penat ni. Jangan cakau abang boleh tak?"kata Hakimi seakan merayu.

"Tak boleh. Faris tanya ni abang bawak apa tu."tanya Faris lagi.

"Allahhuakbar Faris abang penat ni nanti abang bagi tahu boleh tak!!! Sakarang Faris keluar dari bilik abang abang nak rehat ni!!"tengking Hakimi.

"Sampai hati abang tengking Faris. Faris tanya je apa yang abang bawak."kata Faris dengan muka sedih. Seumur hidupnya ini kali pertama dia ditengking oleh abangnya sendiri. Selama ini dia disayangi dalam keluarga. Paling teruk pun cuma kene libas dengan hanger je.(anak mak ni..😂😂)

"Abang mintak maaf Faris."kata Hakimi tetapi adiknya sudah pergi ke biliknya.

Bam!!

Pintu dihempas menunjukkan dia sedih plus marah dengan kelakuan Hakimi tadi.

"Ya Allah...kau redakanlah kemarahan adik ku Ya Allah...kau umpunkan lah dosa ku kerena memarahi adik ku Ya Allah...sesungguhnya aku hambamu yang berdosa."monolog Hakimi di dalam hati. Sungguh dia rasa bersalah sangat. Maaf adik,abang sakit sekarang mungkin sebab itu abang marah adik.

------------------------------------------------------

Apa ni Hakimi marah adik dia pulak.

So korang dah tahu kan Hakimi sakit apa. Happy tak??😎😎

Tak pe masih panjang lagi jangan risau .

Vote and comen ok😜😜

Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]Where stories live. Discover now