Bab 24(sambungan)

85 8 0
                                    


"Saya nak kamu buat tajuk ni dalam kertas majung. Setiap kumpulan buat apa yang saya tulis ni. Saya dah bagi tajuk jadi kamu cuma kene buat dan bentangkan. Minghu depan saya nak tengok boleh?"tanya Cikgu Suhida

"Baik Cikgu!!"

Aisyah melihat ke papan putih yang sudah dicemari dengan tulisan cikgu yang cantik itu.

Tajuk: Kelas makanan.

Kump 1: Maksud kelas makanan.

Kump 2: Karbohidrat

Kump 3: Protein

Kump 4: Lemak

Kump 5: Vitamin

Kump 6: Pelawas

Kump 7: Mineral

Kump 8: Air

(Ni dalam buku sains form 2. So korang pergilah tengok buku form 2 tu kalau nak faham lah.heheheh😘😘)

Oh...kumpulan empat kene buat pasal lemak. Aisyah memandang ke arah kumpulannya. Mmm....masih dipalaukan.

"Woi...kau nak diam je ke? Sini lah kita nak bincang."kata Aina kepada Aisyah.

Aisyah hanya memandang.

"Korang bincang lah. Aku kan tak guna. Apa kata korang tak payah pedulikan aku." Jawab Aisyah sinis.

"Kau memang nak kitaorang palaukan kau ke?"tanya seorang lelaki. Fikri. Orang yang kata Aisyah perempuan sundal tu.

"Oh...boleh je. Aku tak kesah. Aku lagi sanggup buat sorang dari buat dengan korang yang suka hati je kata aku tak suci and perempuan sundal. Padahal tak tahu perkara sebenar." Aisyah berdiri kemudian pergi ke arah cikgu.

"Cikgu...saya rasa elok saya tak ikut serta dalam pembentangan ni. Kalau boleh saya nak buat sorang je boleh?" Tanya Aisyah kepada Cikgu Suhida.

"Kamu ada masalah ke dengan ahli kamu?"tanya Cijgu Suhida lembut.

"Banyak cikgu. Ahli kumpulan saya,benci saya. Ahli kumpulan saya kata saya perempuan sundal. Ahli kumpulan saya kata..." Aisyah tidak dapat menyambung kata-kata nya lagi. Sedih sangat,walaupun dia cuba bertahan. Air mata banyak membazir sebab benda ni,pekara ni. Penat sangat.

"Baik saya faham. Apa kata kamu tolong saya. Boleh?"

"Saya rela tolong cikgu dari sertai pembentangan ni cikgu."jawab Aisyah. Semua cikgu sudah tahu pasal poster itu. So no wander lah cikgu faham perasaan anak mirud dia yang sorang tu.

Aliah dan kawan-kawan nya hanya memerhati. Sedih melihat adik dan kawannya yang kelihatan sudah berputus asa.

***

Waktu rehat

Aisyah ke tempat bertugasnya di tangga blok akademik. Kelihatan ada seorang perempuan yang sedang menunggu di tepi tangga.

Aisyah hanya mengabaikan. Dia jalan ke tangga itu dan menutup gril yang berada di situ.

"Woi perempuan sundal!!"panggil perempuan itu.

Aisyah hanya mengabaikan. Kalau sahut nampak lah yang orang tu dia kan. Lagi pun dia kenal dengan perempuan tu. Katrina,adik syafie.

"Dah lah sundal,pekak pulak tu." Bidas Katrina.

"Kau nak apa?! Sekarang waktu rehat kan blah lah dari sini!!"akhirnya Aisyah membalas. Sakit hati bila orang kata dia ni macam-macam.

Waktu rehat form 4&5 ni buat lah benda baik,bukan pergi kutuk orang.

Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]Where stories live. Discover now