Kediaman prima
"Abang Katrina rasa kan kita mulakan lah rancangan kita tu."Kata Katrina. Dia duduk di atas katil abangnya.
Syafie hanya melihat adiknya kemudian kembali melihat smartphone nya.
"Abang katrina cakap dengan abang ni.."eh..eh..mamat ni pandang je.
"Abang.."kini Katrina menggoyang kan tangan abang nya.
"Ok...ok...fine,kau nak apa ni."tanya Syafie. Sebanarnya dia tak dengar apa yang dicakap oleh adiknya.
"Ish...tadikan Katrina cakap kita mula kan rancangan kita tu. Tulah abang sebok dengan fon tu, katrina buang karang baru tahu."tangannya di silangkan ke dadanya menunjukkan dia merajuk.
"Oh...rancangan tu.Nak mula esok ke?"tanya Syafie.
"Mmm....kita mula esok lah sebab nak tarik perhatian Hakimi tu bukan senang."kata Katrina.
"Dah lah kau dah habis kan keluar aku nak sambung main ML ni."kata Syafie, tangannya menolak badan Katrina menyuruh dia keluar.
"Yelah orang keluar,tak payah lah nak tolak."kata katrina kemudian dia keluar dari bilik abangnya.
***
Apartment Siantan
Aisyah yang baru lepas menyiapkan kerja sekolahnya membuka smartphone adan membuka aplikasi wassap.
"Mmm...ajak diaorang study group lah kat sekolah."Aisyah bercakap seorang diri.
🌺Group BEST FRIEND🔪🔪
Aisyah.A
Assalammualaikum korang.
Aku nak ajak korang study group kat sek nak tak?Yasmin
Mmm...aku no je. Yang lain?Intan
Aku onFarah
Aku boleh je
AthirahAku boleh yeay
Yasmin
Kakak kau ikut ke?Aisyah.A
Mestilah ikut kalau tak aku sekeh kepala dia.Athirah
Amboi berani ke? Nanti tak sempat nak sekeh kau nangis duluAisyah.A
Eh..eh korang ni .karang kau yang aku sekeh nanti.Farah
Korang nak gaduh belakang eh..penuh notification aku.Aisyah.A
Baik cik Farah saya menurut perintah👌👌😂😂.
Dah ah..aku off dulu nanti kita borak kk Assalammualaikum.Intan
WaalaikumsalamFarah
WaalaikumsalamYasmin
Aku baru je on
WaalaikumsalamAthirah
Takut lah tu
WaalaikumsalamEnd message 9:59
"Macam-macam lah kawan aku ni."monolog Aisyah sambil tersenyum."Senyum sorang-sorang tu kenapa? Ingat boyfriend eh?"tanya kakaknya,Aliah. Kembar Aisyah. Dia berdiri di pintu bilik mereka. Yelah kembarkan bilik pun sama lah.
"Eh...eh...dia ni. Haah ingat boyfriend kenapa jealous ke?"kata Aisyah.
"OMG!! Dah ada boyfriend tak bagi tahu eh." Aliah yang berdiri terus duduk di sebelah Aisyah yang sedang baring.
"Along dah kenapa ni?otak putus bius ke?"tanya Aisyah.
"Choii kau panggil along macam tu."
"Dah tu macam orang gila je angah tengok.Aww. What was that for?"Aisyah mengusap peha nya yang menjadi sasaran cubitan Aliah.
"That for what you call me dear. Suka hati je panggil orang gila."
"Dah tu...along suka sangat angah cakap pasal boyfriend ni kenapa? Angah mana ada boyfriend lah crush ada lah."
"Yelah mana tahu angah dah tu ke dengan Hakimi."kata Aliah sambil jari telunjuknya kiri dan kanannya dirapatkan.
"Apa ke bangang kakak aku ni."kata Aisyah bengang.
"Ish...dah lah cakap dengan along ni buat angah rasa nak makan orang je."kemudian Aisyah manarik selimut ke paras lehernya sedia untuk tidur.
"Kalau nak makan orang,pergi makan Hakimi ye tapi kene kawin dulu lah."kata Aliah,dia naik ke katil saiz queen itu.
"Choii lah mulut along ni. Dah diam orang nak tidur."kata Aisyah lalu pergi ke arah suiz kemudian di tutup lampu.
Tido.
------------------------------------------------------
Sorry readers I don't have an idea so pelik sikit.
Vote and comen ok😜😜
YOU ARE READING
Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]
Roman d'amourCinta empat segi?pelik bukan? selalunya cinta tiga segi,ini cinta empat segi. Mengisahkan cinta tiga remaja yang menyukai seorang perempuan.Tetapi perempuan itu Menyukai seorang daripada mereka.Tetapi siapakah mereka.Walaupun Aisyah suka seorang dar...