Bab 13

89 8 4
                                    

"Ukh..ukh...."

"Argh...sakitnya!!"kata seseorang.

"Abang Hakimi ok tak ni!!"kata seorang lelaki yang berumur lebih kurang 15 tahun.

"Abang ok lah...jangan risau abang batuk je."kata Hakimi kepada adiknya yang beza dua tahun darinya.

"Abang dari hari tu abang kata batuk je tapi macam ada kenser adalah."kata Faris. Ya nama adik Hakimi ialah Faris Zaim.

Bagaikan panahan petir di hati Hakimi apabila mendengar kata-kata adiknya. Kalau lah dia tahu apa yang berlaku kepada abang nya yang makin dijemput maut tu.

"Faris tolong jangan cakap macam tu. Kalau betul abang ada kanser macam mana?"tanya Hakimi kepada adiknya.

"Abang kita muda lagi lah,tak mungkin kita kene kanser."kata Faris yakin.

"Siapa kata orang muda tak boleh kene kanser. Masa bayi lahir pun dia boleh ada masalah jantung berlubang,inikan pula kita yang dah berbelas tahun hidup."kata Hakimi. Sejujurnya dia terasa dengan percakap adiknya itu.

"Dah lah malas Faris nak cakap dengan abang ni."kata Faris kemudian  belalu ke dalam biliknya yang berada di sebelah.

Hakimi bangun lalu pergi ke bilik adiknya.

"Faris..."panggil Hakimi. Tangannya mengetuk pintu.

Pintu terbuka maka tersambul lah Fikri dari pintu biliknya itu.

"Abang nak apa."tanya Faris.

"Abang nak keluar kejap,nanti bagi tahu ummi abang keluar boleh?"jawab Hakimi.

"Nak pergi mana?naik motor eh?"tanya Faris lagi.

"Adalah and yes abang naik motor."jawab Hakimi.

"Nak kirim apa-apa ke?"tanya Hakimi.

"Kalau abang pergi mamak ajak Faris sekali,kalau pergi jumpa girlfriend pun bawak fikri sekali."kata Fikri.

"Ehh...ehh...bila pulak abang kata jumpa girlfriend ni. Abang nak pergi Putrajaya nak tenangkan fikiran."Hakimi memperbetulkan tekaan adiknya itu.

"Nak ikut..."meleret-leret suara Faris macam budak kecil.

"Ahh...tak payah,abang nak tenang kan fikiran bukan nak serabut kan fikiran dengan Faris. Dah lah baik abang pergi dulu layan Faris ni sampai esok pun tak pergi nanti."selepas berkata begitu dia ke motornya yang berada di bawah. Almaklumlah dia duduk rumah apartment tingkat 2.

Selepas pakai helmet Hakimi terus ke Putrajaya seperti yang diberitahu oleh adiknya tapi bukan ke tasik atau taman untuk tenangkan fikiran tetapi ke hospital untuk membuat check up tentang sakitnya. Ya readers Hakimi sebenar ada.....

Tunggu bab seterusnya hahahahha....*gelak jahat*

Hari A/S bagi triple ok enjoy!!

Yeah A/S tahu pendek

Vote and comen ok😜😜

Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]Where stories live. Discover now