"Assalamualaikum..!"
Aisyah dan kawan-kawan nya yang sedang gelak ketawa tadi melihat ke arah pintu.
"Waalaikumussalam...wah!! Ramai datang wad aku hari ni eh.."kata Aisyah teruja.
Hakimi dan Rasyid masuk ke dalam.
"Korang borak apa ah..sampai luar boleh dengar tahu tak." Tanya Rasyid.
"Ye ke..? Weh kita borak apa tadi? Aku dah lupa sebab banyak sangat."tanya Aisyah kepada kawannya.
Intan dah tepuk kepala. Yasmin dah mengeluh. Athirah buat muka tak percaya. Farah...
"Serious lah kau tak ingat. Apa doh kau ni.." Farah seakan tak percaya.
"Apa..." Aisyah buat muka tak bersalah. Mari kita ketuk kepala Aisyah ramai-ramai.
"Aisyah...otak kau ada masalah ke?"tanya Hakimi. Dah kenapa dia ni.
"Yelah..yelah...aku saja je tanya. Yang korang serious sangat tu kenapa?"kata Aisyah mengalah.
"Aku ingat kau dah gila tadi."kata Athirah.
"Choii...mulut kau."
"Weh..aku rasa nak tumbuk orang ni. Jom join aku." Yasmin acah nak tumbuk. Anak orang woi...
"Haaa....nak tumbuk meh ah. Pikir takut." Aisyah pun acah nak tumbuk.
"Woi..tak padan dengan sakit." Rasyid menyampuk.
"Aduh...kau Rasyid. Aku baru nak main- main,kau ni kacau lah." Kata Yasmin.
"Entah kau ni..bagi lah aku peluang. Dah lah duduk kat sini bosan. Semua doktor suruh aku rehat." Aisyah silangkan tangan.
"Kau jangan nak mengada eh...aku cepuk kang."acah Hakimi.
"Assalamualaikum..."seseorang memberi salam.
"Along...right on time. Along Hakimi nak cepuk angah!!" Aisyah mengadu kepada Aliah.
"Woi!! Berani eh kau nak cepuk kembar aku. Aku yang cepuk kau baru tahu." Aliah memberi amaran.
Aisyah tersenyum kemenangan. Kakak aku baik tau. Hahah.
"Nasib ada back up,kalau tak aku cepuk je Aisyah ni." Hakimi tak mahu mengalah.
"Kau berani buat lah." Aisyah pun tak nak mengalah.
"Dah lah tu...aku kahwin kan korang kang baru tahu." Intan penyampuk.
"Apa ni...tadi mak aku nak kahwin kan aku dengan Rasyid,sekarang dengan Hakimi pulak."kata Aisyah tak puas hati.
"Serious lah mak kau nak kahwin kan kau dengan Rasyid? Kiamat dunia weh.."kata Yasmin sambil gelak.
"Eh..kau ni. Apa yang kiamatnya. Tadi Aisyah yang cakap kiamat dunia,sekarang Yasmin." Rasyid tak puas hati. Mereka yang berada di wad itu bantai gelak. Kesian kau Rasyid.
"Memang..."kata Yasmin.
"Woi dah lah...aku nak suruh Aisyah makan ni. Dah pergi sana. Bising je." Aliah menghalau.
"Mmm...aku pun lapar. Nak pergi cafeteria lah. Jom korang."ajak Farah. Farah dan makanan tidak dapat dipisah kan. Nasib kurus.
"Bye..."
"Bye Aisyah. Jangan tak makan tau."kata Athirah.
"Ok..." Aisyah buat tanda ok.
Mereka pun keluar. Dan Aisyah makan di wadnya bersama Aliah.
***
"Weh Athirah..macam mana gambar tu? Dah ada bukti?"tanya Aisyah.
YOU ARE READING
Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]
RomanceCinta empat segi?pelik bukan? selalunya cinta tiga segi,ini cinta empat segi. Mengisahkan cinta tiga remaja yang menyukai seorang perempuan.Tetapi perempuan itu Menyukai seorang daripada mereka.Tetapi siapakah mereka.Walaupun Aisyah suka seorang dar...