"Mmm...nak kene jumpa Hakimi Zakmal ni,nak kene bincang pasal kelewatan pelajar"monolog Aisyah.Aisyah sudah tersenyum-senyum untuk berjumpa dengan crush dia.Korang jangan tak tahu ye Aisyah ni pun ada crush dia sendiri.
Aisyah tercari-cari kelibatan Hakimi Zakmal di dalam kelasnya di tingkat satu.
5 KAA
Kelas Aliran Agama.Hakimi ni dikira Alim juga lah.Crush dia dari tingkatan satu ,tapi masih setia.Walaupun ramai yang mintak cp semua dia tolak.Sampai kawan dia cakap dia ni hati batu,tapi dalam hati ada Hakimi Zakmal.hahahah😂😂
Tok!!Tok!!
Ketukan di pintu menarik perhatian semua pelajar yang berada ni kelas 5 KAA itu.
"Assalammualaikum,cikgu"Aisyah memberi salam sebelum masuk ke kelas itu.
"Waalaikumussalam,ye ada apa Aisyah"jawab Cikgu Siti yang sedang mengajar di salam kelas itu.Semua orang kenal Si Aisyah ni.Mungkin sebab dia ni jenis peramah dengan Cikgu kot.Semua Cikgu dia kenal.
"Maaf mengganggu Cikgu Siti,saya nak jumpa dengan Muhammad Hakimi Zakmal sekejap.
"Ohh...boleh tapi cepat sikit ye"kata Cikgu Siti.
"Baik cikgu"kata Aisyah.
"Hakimi Zakmal,jumpa saya kat luar sekejap"kata Aisyah lalu berjalan ke luar kelas.
"Kenapa panggil aku?"tanya Hakimi sambil menggosok belakang tengkuknya.
"Ni aku nak cakap ngan kau,kita kene bincang pasal kelewatan pelajar ni.So aku nak kau stay kat sekolah sekejap untuk bincang pasal benda ni"jawab Aisyah.
"Oohh...ok nanti kita bincang kat pondok sebelah kaki lima tu"kata Hakimi.
"Aik..kenapa muka dia merah?malu ke?"monolog Aisyah.
"Oh...ok nanti jumpa lepas sekolah"Aisyah relax je tak nak lah tunjuk yang dia tengah berbunga sekarang ni,nanti kantoi pulak.
"Mmm...aku masuk dulu lah,Assalamualaikum"kata Hakimi lalu masuk ke dalam kelasnya.
"Waalaikumussalam"Jawab Aisyah di dalam hati lalu pergi ke kelasnya yang berada di tingkat tiga.
Pelik kan kelas Hakimi kat tingkat satu kelas Aisyah kat tingkat tiga.Sebenarnya dulu kelas Aisyah sama aras dengan Hakimi kelas kedua 5 B atau nama panjangnya 5 Levender,tapi kelas dia terpaksa tukar kelas dengan kelas lain jadi sekarang kelas dia berada di atas.Kelas Hakimi pula kelas Khas.Bukan Hakimi ni PPKI,cuma kelas dia belajar lain dari pelajar lain.Macam kelas dia ada BA,tapi kelas lain tiada.
Waktu balik
"Wei,Farah!nanti kau cakap dengan kakak aku,aku balik lambat tau.Aku ada kerja nak buat."pesan Aisyah.
"Oh...ok.akau nak buat apa?"tanya Farah.
"Aku dengan Hakimi nak bincang something pasal kelewatan pelajar"jawab Aisyah.
"Amboi..dah maju eh kawan aku ni.Kau nak dating dengan dia ke apa?"kata Athirah pula.
"Dating apanya kan aku dah cakap aku nak bincabg pasal kelewatan pelajar,yang kau melalut sampai nak dating tu asal?"kata Aisyah.Diaorang ni tak habis-habus nak sakat si Aisyah ni.Ada je benda yang boleh di sakat,sakatnya Aisyah ni. Aisyah pula jenis yang tak kesah,so diaorang lagi lah suka.
"Dua orang je ke?"tanya Athirah lagi.
"Tak lah ada Allah sekali dengan aku"jawab Aisyah dengan muka malas.
"Deep bhai"kata Farah.
"Tahu tak pa,padan muka korang tak habis - habis nak sakat aku"kata Aisyah. Muka sengaja dicomelkan.
YOU ARE READING
Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]
RomanceCinta empat segi?pelik bukan? selalunya cinta tiga segi,ini cinta empat segi. Mengisahkan cinta tiga remaja yang menyukai seorang perempuan.Tetapi perempuan itu Menyukai seorang daripada mereka.Tetapi siapakah mereka.Walaupun Aisyah suka seorang dar...