Bab 29

78 5 0
                                    


GROUP BEST FRIEND🔪🔪

YASMIN
Assalamualaikum
Macam mana boleh tak nak
pergi outing??

Aisyah
Mak aku kasi yeay.

Farah
Aku boleh je

Athirah
Aku boleh tapi...
Kene ada orang hantar lah
😁😁

Farah
Mak aku boleh hantar @Athirah

Intan
Mak aku pun bagi @Aisyah

Aliah
Gembira doh Aisyah bila mak
aku bagi pergi. Siap melompat
lagi😂😁

Aisyah
Suka orang lah nak buat apa
Along kenapa??

Aliah
Kenapa dengan  along??

Aisyah
Along GILA

Yasmin
Woi!! Kalau nak gaduh belakang eh
Pasal transport tak payah risau
ayah aku akan sponsor.

Aisyah
Uuu...ada orang sponsor lah
Bestnya!!😆😆

Intan
Wah Yasmin belanja lah

😘😘

Last seen at 7:56

Aisyah tersemyum. Apa-apa pun dia gembira sangat. Bukan senang nak dapat keizinan dari mamanya.

"Angah!!"

Aisyah pandang ke arah pintu biliknya. Adiknya Amirah berdiri di situ sambil tercungap-cungap.

"Kau kenapa dik? Bilik akak bukan jauh pun yang kau lari macam pecut seratus meter tu kenapa?"tanya Aisyah.

"Ada orang nak jumpa kat luar lah."kata Amirah. Nafas yang cuba diatur tadi berjaya dilakukan.

"Siapa?"

"Abang Hakimi."jawab Amirah ringkas.

"Buat apa dia datang sini?"

"Mana lah adik tahu. Pergi jelah lama dia tunggu tu." Amirah malas melayan kakaknya yang banyak tanya itu. Dia berlalu ke biliknya.

Aisyah lekas memakai tudung. "Ish...dia ni. Tak bagi tahu nak datang." Aisyah merungut.

Aisyah pergi ke arah pintu. Pintu di buka.

Tuk!!

"Aduh!! Kenapa kau ketuk kepala aku?!"tanya Aisyah sambil tangannya menggosok bahagian yang diketuk tadi.

"Mana lah aku tahu kau nak buka pintu. Aku ketuk jelah sebab lama sangat aku tunggu. Ingatkan adik kau lupa nak bagi tahu kau ke apa." Hakimi membela dirinya. Salah aku ke?

"Yelah...kau datang sini kenapa? Dah nak pukul lapan kot."tanya Aisyah.

"Entah...tiba-tiba aku kat depan rumah kau. Ketuk jelah."

"Jawapan tak kukuh. Cakap jelah kau rindu aku. Kan senang macam tu." Aisyah tersenyum. Bangga jap.

"Tak de makna aku nak rindu kau." Hakimi mencebik. Memang rindu pun sebenarnya.

Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]Where stories live. Discover now