Habis sahaja perhimpunan pada pagi itu.Aisyah terus ke pondok SPBT yang berada di depan Dataran Ilmu."Aisyah!"
"Siapa pulak panggil aku ni."monolog Aisyah.Aisyah pandang ke belakang.Kelihata Rasyid sedang berlari ke arahnya sambil melambaikan tangan nya.
"Mmm...kenapa?"tanya Aisyah.
"Kau nak pergi mana?"isy dia ni orang tanya dia pergi jawab dengan tanya juga.
"Aku dengan Hakimi nak pergi jumpa pengetua."jawab Aisyah.
"Buat apa?"
"Adalah."saja bagi suspen.
"Aku tanya kau jawab jelah." Rasyid saja buat muka sedih.
"Kau jangan nak mengada eh.Dah lah aku dah lambat ni.Nanti jumpa ok?"kata Aisyah.
"Mmm...yelah."
"Bye."Aisyah melambai ke arah Rasyid dan pergi ke pondok seperti yang dijanjikan oleh Aisyah.
"Bye." Rasyid melambai kembali ke arah Aisyah. Hatinya tergores apabila Aisyah berada dekat dengan lelaki lain.Tapi apakah daya,dia tiada kekuatan untuk meluahkan.Tujuan dia memanggil Aisyah pun adalah untuk menanyakan apakah hubungan Aisyah dengan lelaki itu.
•
•
•"Sorry lambat,tadi ada orang tegur aku."Aisyah meminta maaf,rasa bersalah sabab biarkan crushnya menunggu lama.
"Tak apa lah,jom kita pergi takut pengetua ada hal lain pula."
"Jom."
S
K
I
P"Akhirnya habis jugak,bedebar kot aku tadi."Aisyah mengambil nafas lega.
"Tulah aku pun bedebar jugak,nasib pengetua tak tanya banyak.Harap pengetua setujulah dengan rancangan kita."kata Hakimi.
"Amin...Harap pengetua setuju dengan program kami Ya Allah."Aisyah sudah menadah tangannya ke udara untuk mengaminkan doanya sambil terpejam-pejam mata.
Hakimi yang melihat gelagat Aisyah itu tergelak kecil.Terhibur hatinya apabila Aisyah bersungguh-sungguh mengaminkan doanya.
"Asal kau gelak,tak baik lah.Kita sepatutnya amin kan doa tu supaya termakbul,ini tak kau pergi gelak."Aisyah sudah membuat muka.Ada ke dia pergi gelak apabila Aisyah berdoa supaya cadangan mereka di terima oleh pengetua.
"Aku tak gelak pasal tu lah.Aku gelak sebab kelakar tengok kau beria-ria berdoa supaya cadangan kita diterima oleh pengetua,sampai terpejam-pejam mata tu."jawab Hakimi lalu gelak lagi.
"Kau ni...kau patutnya buat macam aku sebab bersungguh-sungguh berdoa,ini tak kau pergi gelak kan aku!"marah Aisyah.
"Dah lah malas aku nak bertekak dengan kau ,aku nak masuk kelas.Dah jom cepat!"kata Hakimi,belalu ke kalasnya.Bukan nak pujuk dia ni.Tak romantik betul lah.
------------------------------------------------------
Ok Rasyid Daniel dah ada.yeay!!!
Vote and comen ok😜😜
YOU ARE READING
Ćıŋŧą ɛmקąŧ Şɛɠı [Ć]
RomanceCinta empat segi?pelik bukan? selalunya cinta tiga segi,ini cinta empat segi. Mengisahkan cinta tiga remaja yang menyukai seorang perempuan.Tetapi perempuan itu Menyukai seorang daripada mereka.Tetapi siapakah mereka.Walaupun Aisyah suka seorang dar...