Sabah kendimi iyi hissediyor olsam da kızlar , Deniz bey ve Cihan bey işe gitmeyip dinlenmem konusunda ısrarcıydılar.Kahvaltıyı bu sabah Mira hazırlamıştı.
-"Esat gelmedi.Odasına baktım yoktu.Letisya aşağı bir baksana dün gece kütüphanedeydi.Sinema odasının karşısındaki kapı." Delfin'in dediği yere indim.
Bana karşı artık o da farklı tavırlar sergiliyordu.Aşağı indiğimde kapalı kapının önünde durdum.Derin derin nefesler alıp tıklattım.Gel sesini duyunca açtım ve etrafa göz gezdirdim.
Uzun dikdörtgen bir odaydı.Bütün duvarlar kitaplarla doluydu.Odanın ortasında siyah masayla önünde uzun kahve deri puf gibi bir şey vardı.Esat bey de masada oturuyordu.Sandalyede geriye yaslanmış bacaklarını masaya uzatmıştı.Elinde ki içki bardağı ilk dikkatimi çeken şey oldu.Sabah sabah neyin içkisi bu ?
-"Günaydın Esat bey." diyip bir iki adımla pufun önüne geldim.Masadan ayaklarını indirdi.Gece karası gözlerini sonunda görebilmiştim.İçleri kan çanağına dönmüştü.Hiç uyumadı mı bu saate kadar ?
-"Günaydın." diye mırıldanırken alnını ovuyordu.
Haline üzülerek iç çektim.
-"İyi görünmüyorsunuz."
Bardakta kalan tek yudumunu içip ayaklandı.
-"İyiyim iyiyim.Kahvaltı hazır mı ?" Ses tonunu normal haline getirip saçlarını düzeltti.Bir anda kendini toparlamıştı.
-"Evet.Sizi çağırmaya gelmiştim." diyip peşinden kapıya gittim.
Konuşmadan merdivenleri çıktı.Bende arkasından gittim.O üste çıkarken ben salona geçmiştim.Diğer herkes orda oturuyordu.Biraz öncekini aksine yüzlerinin düşük olduğunu gördüm.
-"Geliyor Esat bey.Yukarı çıktı." dediğimde dikkatlerini çektim.
-"Tamam canım gelince otururuz masaya sen aç karnına içmen gereken ilaçlarını iç tezgaha koydum."
Oturmadan mutfağa gidip dediği yerdeki ilaçlarımı içtim.Yanlarına gidip oturduktan sonra Delfin'i dirseğimle dürttüm.
-"Ne oldu ?" dedim fısıltıyla.
-"Şey bugün Esat'ın annesinin ölüm yıl dönümüymüş.Ben unutmuştum."
Bu kadar çökmüş olmasının sebebi buydu demek.
-"Ama bu konuda onunla ilgili bir şey konuşmuyoruz.Unutmayalım." Deniz bey konuya dahil olarak konuşmuştu.
-"Neden ki ?" Sonuçta onun da bildiğini saklamak saçmaydı.
-"İstemediği için.Hani anlarsın sende acıyormuş gibi oluyor.Ondan dolayı toparlanın ve normal davranın gelir şimdi." dedi ve kalktı.
Keşke iyi olmasını sağlayabilsem.Ona iyi gelebilsem.Ama doğru ya ona iyi geldiğimi söylemişti ! Ayrıca annesini hatırlattığımı da..Yani bu durumda beni görmek istemeyebilir öyle değil mi ama ?
Esat bey gelip masaya oturduğunda bizde oturmuştuk.O tarafa hiç bakamamıştım.Bakarsam içimden geçenleri anlarmış gibi geliyordu.
-"Öğlede toplantımız vardı ya abi ertelemek zorunda kaldık onu." Masada hakim olan sessizliği Cihan bey bozmuştu.
Aslına bakarsak sohbet olsun gergin hava dağılsın diye konuştuğunu biliyorduk.Esat bey çay fincanını tabağına bırakıp başını kaldırdı.
-"Benim niye haberim yok ?" ciddi tavrı karşısında kaşım merakla havalanmıştı.
-"Son projemizle ilgili mühendisler gelecekti saatleri çakışmış." diye açıkladı Deniz bey.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İHTİYACIM OLAN
RomantizmHerkesin kalbinde ki ihtiyaçlarının karşılanması dileğiyle. -1 Nisan 2018-