"Kau nak apa lagi ni Aneesya?boleh tak jangan kacau aku?aku sibuk ni!"kata Is kasar.Dia menggaru kepalanya melihat Aneesya.Rimas betul! Orang pergi mana-mana mesti nak ikut ergh!
"Saya nak cakap dengan awak.Kejappp je!"rayu Aneesya.Dia membuat muka kesian.Is mengeluh kasar.
"10 minit"
Aneesya tersenyum lebar.Is sudah berpeluk tubuh.
"Okey.Look, saya tahu saya pernah buat silap dulu.Tapi macam yang saya pernah cakap sebelum ni, saya nak hubungan kita yang dulu, please?Saya rindukan awak,Iskandar.Kita getback eh?"pujuk Aneesya.Dia memegang lengan Is.
Kening Is diangkat sebelah.Matanya jatuh pada lengannya yang dipegang Aneesya.Dia menepis dengan pelahan.
"Aku pun dah pernah cakap pasal ni kan sebelum ni?aku tak nak dekat kau.Dah la! Jangan jadi bodoh Neesya."ujar Is.Mata Aneesya sudah berkaca apabila mendengar suara Is yang meninggi.Dia mencebikkan bibirnya.
"Habistu? awak berubah semua ni untuk siapa?untuk saya kan?awak nak saya balik kan?Tolong cakap ye,sayang.Saya masih cintakan awak.."Kata Aneesya menahan esakan.Is meraup wajahnya.Ya Allah macam mana nak cakap dengan orang yang tak faham bahasa ni?
"Aku berubah tak ada kaitan langsung pun dengan kau! Aku berubah hanya untuk diri aku.Diri aku! So stop lah Aneesya.Aku penatlah nak layan kau ni."kata Is malas.Dia menggaru kening kanannya melihat wajah Aneesya.
"Is,banyak lagi kerja yang kita kena buat.Cepatlah,nanti masuk kelas lambat pula!"tegur Aidiel yang sedang menyusun kerusi.Dia menjeling sekilas kearah Aneesya yang sudah menangis.Drama lah tu!Faham sangat dengan perangai Ex Is tu!
"Look.I got to go.Just..Please stay away from me.Just..move on dan cari yang baru.Kau terer bab tu,kan?"Is tersenyum.Dia terus meninggalkan Aneesya yang sedang menangis.Aneesya terpinga.Dia menghentakkan kakinya tanda protes.
Tak guna betul! membazir air matanya je!
Dia terus mengesat air matanya.Kakinya dilangkah pergi.Ah kesah apa dia?esok lusa dia akan kembali kacau Iskandar sampailah Is terima dia balik!HAHA!
♡♡♡
"Bye sayang! Jumpa waktu rehat nanti."Ujar Irdina.Del hanya mengangguk sambil tersenyum.Mereka bersalaman sesama sendiri.Rina pula sudah memeluk Irdina.Tadi bukan main gaduh!
"Bye! I will miss you guys! kirim salam cinta aku dekat Farah tau!"kata Rina.Dia membuat muka sedih.Del menggelengkan kepalanya.Macamlah member tu nak pergi jauh! Padahal kelas sebelah-sebelah je!
"Ish kau ni dramalah! Kelas diaorang sebelah ni jelah!Jom masuk!"Del terus menarik lengan Rina.Rina melambai-lambai Irdina.Irdina pula melayan.
Rina mengesat matanya seolah-olah ada air mata.
"Tiba-tiba aku rasa sebak pula,Del.Hm"Rina mencebik.Del membuat muka pelik sambil mengambil tempat duduknya.Mereka memilih tempat duduk di tengah-tengah.Tengah-tengah sejuk!Haha!
"Kau ni kalau aku bagi makan kasut aku nak tak?"Kata Del.Dia tersenyum manis merenung Rina.Rina tersengih sambil menggelengkan kepalanya.
"Ha tau pun kan?Dah duduk!"
♡♡♡
"Is,kau okey tak ni?"tanya Aidiel risau.Is yang sedang tekun merenung fail itu mengalihkan pandangannya.Sebelah keningnya terangkat.
YOU ARE READING
Dia Crush Aku
Teen Fiction> 𝑫𝒊𝒂 𝑪𝒓𝒖𝒔𝒉 𝑨𝒌𝒖 < ♥︎♥︎♥︎ Pernah rasa diri dihargai? Pernah rasa mencintai dan dicintai? Dan pernah rasa cinta dibalasi? Samalah.Saya pun tak pernah. *cry in pain* Just nak bagitahu satu cerita ni.Cerita tentang seorang perempuan yang ti...