1 minggu kemudian..
"Okey! Hari ni kita ada murid baru dalam kelas kita.Come!"Miss Medina menjemput murid baru itu masuk.Kedengaran murid-murid kelas 5B mula bising.Masing-masing teruja dan yang paling terujanya sudah semestinya perempuan.
Delisya hanya memandang hadapan dengan wajah bosan.Sesekali dia menguap menahan kantuk.Dia menongkat dagu.Murid baru itu masuk dengan senyuman.Yang lain kebanyakkannya bersorak.Yelah bersorak sebab dapat classmate handsome..
Rina sudah membulat matanya.Dia terus memandang Delisya dibelakangnya.Kelihatan Delisya sedang tersengguk-sengguk menahan ngantuk.Lah boleh pula tidur!
"Del! Del! Delisya!"bisik Rina sedikit kuat.Delisya yang berasa diganggu itu membuka matanya perlahan.Dia membuat muka apabila dipanggil Rina.Apa pula perempuan ni nak?
"Apa sih loh?"
"Tengok depan!"
Delisya mengerutkan dahinya.Tidak mengerti.Pandangannya terus dicampakkan ke depan.Untuk seketika dia terkaku.
Dawwwm! Mamat yang langgar dia haritu! Macam mana boleh sampai sini?!
"Hai.. nama saya Ammar Amsyah.You guys can call me Ammar or else.Um.. nice to meet you guys."Kata Ammar dengan senyuman dibibir.Matanya diliar memandang sekeliling sehingga pandangannya bertembung dengan perempuan yang dia jumpa minggu lepas.Makin lebar senyumannya itu.
Matanya tajam merenung nametag gadis itu.
Delisya Nadira
"Hai,Delisya Nadira.Kita jumpa lagi.."
♡♡♡
"Hai.."tegur Ammar.Delisya hanya memandang sekilas sebelum dia menjeling.Sibuk jelah mamat ni!Kenapalah Mamat ni kena duduk sebaris dengannya! I mean like..seberang dari mejanya begitu.Faham tak?hah?tak faham?Alaa fahamkan jela ok :3
"Delisya Nadira,Is it?"Tanya Ammar.Walaupun Del tidak melayannya tapi,ada dia kesah.Delisya mengeluh perlahan.
"Bukan aku pernah bagitahu ke yang aku tak ada nama?Dah la tak payah kacau la, ish!"Delisya mengeluh kasar.Ammar hanya tersenyum.Tahukah anda apabila perempuan marah lagi cantik dari biasa?
"Tapi nametag awak--"
"Okey, then? Kenapa tanya aku soalan tak cerdik ni?dah tengok nametag masih lagi tanya nama!"Delisya menggulingkan bebola matanya menyampah.
"Saya hanya nak berkawan dengan awak je.Kenapa awak garang sangat ni?pasal haritu tu,saya minta maaf.Saya betul-betul tak sengaja! Um.. why not sebagai tanda minta maaf saya,saya belanja awak makan lepas sekolah ni,nak?"Pelawa Ammar lembut.Dia masih dengan senyuman.Delisya meraup wajahnya.
Dia terus berdiri dari duduknya pantas merenung tajam lelaki yang berada dihadapannya itu.
"First of all,Aku tak keluar dengan lelaki sebarangan.Kalau kau nak aku maafkan kau,then aku maafkan.Jadi,dah boleh dah kut jangan kacau aku,okey?Dah blah!Kau halang laluan aku!"kata Del tanpa riak.Ammar yang masih dengan senyumannya itu menggelengkan kepalanya.
"Nak lalu,lalu jela." Del memejamkan matanya.Ya Allah sabar,Lisya.Sabar..Matanya meliar mencari ruang untuk dia menyelit.Tapi sayang,ruang tu tak ada! Lelaki tu dah rapatkan mejanya taknak bagi ruang untuk dia lalu! Ergh!
"You know, what? I'm done."Delisya tersenyum segaris.dia terus memusingkan badannya dan pergi ke pintu belakang.Dah kalau pintu depan dihalang untuk keluar,kita keluar pintu belakang!
YOU ARE READING
Dia Crush Aku
Teen Fiction> 𝑫𝒊𝒂 𝑪𝒓𝒖𝒔𝒉 𝑨𝒌𝒖 < ♥︎♥︎♥︎ Pernah rasa diri dihargai? Pernah rasa mencintai dan dicintai? Dan pernah rasa cinta dibalasi? Samalah.Saya pun tak pernah. *cry in pain* Just nak bagitahu satu cerita ni.Cerita tentang seorang perempuan yang ti...