"WEH!"
"Ye,Iskandar? Ada apa-apa yang awak nak bagitahu saya?"tanya Miss Medina.Matanya memerhati gerak geri Iskandar yang bangun dari duduknya.Iskandar yang memandang wajah Delisya dengan riak tidak percaya itu pantas menoleh melihat ke arah Miss Medina.Dia tersengih.
"Tak... tad- tadi ada cicak.Tu yang saya gelabah.Sorry Miss."Is menundukkan kepalanya sedikit.Tangannya naik menggaru kepalanya.Malu pula!
Delisya yang berada disebelahnya menggigit bibir menahan ketawa.Pandangan rakan sekelasnya diabaikan.Iskandar kembali duduk ditempatnya.
"Kalau ye pun terkejut tengok aku,tak payahlah gelabah sampai macam tu sekali.Over betul!"Ujar Delisya dengan tawa kecil.Hatinya terhibur melihat wajah Iskandar yang pucat disoal cikgu.
Is menjeling Delisya disebelah.Suaranya dibetulkan.
"Aku tak sengaja.Manalah aku tahu yang kau ada dekat sebelah aku."kata Is.Dia menyembunyikan malunya.Tangannya diletakkan ke mulut.
"Haih macam manalah nak tahu,asyik termenung je kerjanya! Dah lah datang lambat pula tu! Ish pengawas jenis apa kau ni?Kau ni nama je pengawas,tapi langsung tak bertanggungjawab lah! "Marah Delisya dengan nada perlahan.Iskandar terdiam.Makcik ni bila dah start bebel..
DEEP WOO!!
Eh..
Tapi boong.
"Ade sebab kenapa aku buat macam tu."Is mengalihkan pandangannya ke depan.Delisya merenungnya dengan kening sebelah diangkat.Sebab? Datang sekolah lambat pun bersebab?
Oklah.Nak kata dia ni jalan kaki... macam mustahil je.Yelah! Dia ada driver kot! Tak kanlah nak jalan kaki pi sekolah?Hm
"Jadi,apa sebabnya?" Tanya Delisya ingin tahu.Miss Medina yang sedang mengajar didepan langsung tidak diberi fokus.Kang kalau cikgu tanya soalan,mulalah gelabah!
Is memandang Delisya dari ekor mata.Riak wajahnya bertukar beku.
"Sebab aku rindu kau." Bisik Iskandar.Walaupun dalam keadaan bisik,Delisya masih boleh dengar dengan jelas.Dia terdiam.
"Tapi,apa kena mengena rindu dengan datang lambat?"
Flash Back...
"Kita nak buat apa dekat sini,Delisya?"Tanya Is dengan keluhan.Dahlah matahari duduk betul-betul tegak atas mereka! Si Delisya ni boleh pula ajak pi tempat yang tak ada teduhnya.
Is mengangkat tangannya menahan sinaran matahari.Kakinya melangkah mengikuti rentak Delisya.Entah mana-manalah dia nak bawa pergi ni.
"Okey kita dah sampai!"Ucap Delisya dengan nada ceria.Iskandar mengerutkan dahinya.Tempat apa yang dia bawa ni?
Rasanya macam Delisya ni membawanya ke sebuah pasar.Tapi nak buat apa pergi pasar yang dah kosong? Pergi pagi-pagi bolehlah beli ikan.Ni tengah hari nak buat apa?
"Kita buat apa dekat sini?"
"Sabarlah! Aku panggil anak-anak aku jap!"
"Anak?" Soal Iskandar dengan kerutan.Dia memerhati Delisya yang terbongkok-bongkok mencari sesuatu.
"Cit cit cit! Hiyen... mana awak? Your mum datang ni!" Ucap Delisya.Dia memerhati sekeliling.
"Dah siapa pula Hiyen ni? Macam-macamlah kau ni!"
"Ish! Bisinglah ko ni pakcik! Hah tu pon dia!"Delisya terus mengangkat jari telunjuknya.Iskandar hanya mengikut gerak gerinya.Kelihatan seekor kucing datang kearah mereka.Delisya tersenyum senang.Pantas dia mengeluarkan makanan kucing dari begnya itu.
YOU ARE READING
Dia Crush Aku
Teen Fiction> 𝑫𝒊𝒂 𝑪𝒓𝒖𝒔𝒉 𝑨𝒌𝒖 < ♥︎♥︎♥︎ Pernah rasa diri dihargai? Pernah rasa mencintai dan dicintai? Dan pernah rasa cinta dibalasi? Samalah.Saya pun tak pernah. *cry in pain* Just nak bagitahu satu cerita ni.Cerita tentang seorang perempuan yang ti...