Bab 23 DCA

209 11 10
                                    

"Kenapa ni?"tanya Iskandar.Matanya memandang wajah murung Delisya.Mereka sekarang sedang berjalan keluar sekolah.Waktu sekolah dah habis,baliklah!Yay!

Delisya pantas mengalihkan pandangannya.Dia tersenyum kecil lalu menggeleng laju.Is mengeluh perlahan.

"Kalau kau ada benda nak cerita,cerita jelah.Tak kanlah muka macam tu tak ada apa-apa."kata Is tanpa menoleh.Delisya disebelahnya mula rasa serbesalah.Matanya menangkap segelintir murid yang tidak balik itu berbisik sesama sendiri.Dia mengeluh berat.

"Is.. kau tak rasa ke yang kita ni patut jadi kawan je?"

"Maksud kau?"

"Mak-- maksud aku.."Delisya menggigit bibir bawahnya.Aduh Del!Cakaplah apa yang kau nak cakap!Kenapa tiba-tiba jadi gugup ni!

Is tersenyum kecil.

"Maksud kau,kau tak sukakan hubungan ni?"Tembak Is.Dia mengerling seketika Del disebelahnya.

"Bu- bukan macam tu!"Delisya pantas menggeleng.Dia menggaru kepalanya yang gatal.Aduh macam mana eh?

"So,kau suka,lah?"Is merenungnya dengan senyuman.Delisya terpinga-pinga.Ish!

"Em.. Is.. okeylah.Sebenarnya, aku tak selesa dengan pandangan diaorang tu dekat kita.Kau tengok jelah! Cerita dulu tu pon tak habis lagi diaorang jaja sana sini.Apatah lagi ni weh!"Delisya mengeluh kecil.Is disebelahnya tergelak kecil.

"Sejak bila kau ni fikirkan apa yang orang cakap ni,huh?"

"Is! Betul-betul lah! Aku tak main-mainlah weh!"Marah Del.Dia mencebikkan bibirnya.Sebab nilah dia malas sangat nak cakap dengan Is.Tak pernah nak serius!

"Eh?betulkan yang aku cakap?Kau kan dulu mana pernah kisahkan orang sekeliling,kan?Dahlah lama-lama diaorang penat,diaorang senyaplah tu."Is meletakkan tangannya ke belakang kepala.Delisya mengecilkan matanya memandang Is.Ish!Cuba lah back up sikit!

"You know what?Makin aku cakap,makin sakit hati aku ni dengan kau! Ergh!"Delisya memeluk tubuhnya.Is disebelah sudah tergelak besar.Okey,Delisya memang comel bila marah!

"Kalau sakit hati,diam jelah.Aku tak paksa pun kau cakap dengan aku,kan?"Is sudah bermain dengan keningnya.Matanya merenung nakal wajah Delisya yang memerah menahan amarah.

"EEEEE! Bencilah!Dahlah kau! Suka sangat sakitkan hati aku,kan?Dah tak payah hantar aku balik!Biar aku balik sendiri!Ergh!"Delisya terus melangkah laju meninggalkan Is yang sudah mentertawakannya.Apa yang lawak pun tak taulah.

"Delisya!Tunggulah,sayang! lari pula dia."kata Is dengan sisa tawanya.Dia mengejar langkah Delisya.Delisya hanya berjalan tanpa memandang Is sambil berpeluk tubuh.Is disebelahnya diabaikan.

"Delisya.."

"Del.."

"Sayang.."

"Baby.."

"Honey.."

"Dea-- "

"Shut up!" Marah Del.Is kembali tergelak besar apabila Delisya mula rimas dengan panggilan darinya itu.Delisya menjeling Is tajam.Kecil besar kecil besar je tengok mamat kerek ni!

"Dira.."

"APA DIRA DIRA? DELISYA LAH! MENGADA PANGGIL DIRA!"Bebel Del.Is tersenyum lebar.Nampaknya Delisya memang betul-betul marah.

"Ok look.Berhenti kejap,Dira."Ucap Is.Dia menarik lengan baju Delisya.Kakinya terus berhenti berjalan.

"Apa lagi?"Tanya Delisya tanpa memandang Iskandar dihadapannya.Dia masih berpeluk tubuh tanpa mengerling sedikit pun kearah Is.

Dia Crush AkuWhere stories live. Discover now