"Again?"
Iskandar tersenyum kecil sambil kepala diangguk perlahan.Delisya yang memandang wajahnya itu berdecit.Dia merampas air kotak Milo yang dihulur Iskandar.Nak tak nak kena ambil juga sebab mamat ni sibuk paksa orang!
"Aku tak sukalah Is,kau asyik belanja aku.Ni dah berapa banyak kali dah kau belanja aku dalam seminggu ni.Aku dah katakan? Aku dah biasa tak makan waktu rehat.Janganlah paksa!" Bebel Delisya dengan hati yang sebal.Iskandar yang bersandar pada pokok itu hanya memeluk tubuhnya sambil merenung wajah Delisya.
Entah ribut apa yang datang kacau Is,hari-hari dalam seminggu ni mesti Iskandar akan teman Del rehat.Walaupun Delisya jarang sekali turun rehat,Iskandar tetap memaksanya.Katanya risau sebab Del ada gastrik.ELEH SELAMA NI DIA TAK GASTRIK KE???
"Aku tak nak perut kau tu kosong.Kau sendiri tahu,kan? Yang kau tu ada gastrik? Yang degil sangat ni kenapa?"Is bersuara tegas.Hah, tengok tu! Delisya menjelingkan mata ke atas.Kalau tak over,bukan Iskandarlah namanya.
"But I'm okay, right?"
"Yeah,but still... you have to isi your perut, girl."
"Ergh, fine!" Delisya menebuk straw Milo itu lalu menghisapnya perlahan.Iskandar memerhatinya dengan senyuman.Baguslah,awek siapa ni? :3
Delisya menjeling Iskandar yang dari tadi asyik memandangnya itu.Pahal mamat ni asyik usha dia? Nasiblah tak ada orang dekat sini,kalau tak dah kena gosip.
Iskandar berdehem seketika.Ingin menarik perhatian Delisya yang mula termenung.
"Dira..."
"Nama aku ke tu?" Tanya Del tanpa riak.Kening diangkat apabila Iskandar mengangguk tanda iya.Oh,selama ni dia gelarkan Delisya ni Dira ke? Baru tahu aku.Monolognya.
"Aku dapat rasakan yang... sejak kebelakangan ni kau asyik diperhatikan."Kata Iskandar serius.Delisya memandangnya pelik.Mata dialih memandang sekeliling.Aik? Okay je.Tak rasa apa-apa pun.
"Okay... then?"
"Aku nak buat pengakuan."
"Oh.. okay.Silakan."
Iskandar menarik nafas lalu menghembusnya perlahan.Delisya hanya menunggu dengan sabar.Entah apalah mamat ni nak mengaku.
"Sebenarnya... surat yang selama ni kau terima... bukan dari aku.Tapi,dari orang lain."
Delisya terdiam.Keadaan menjadi sunyi.Iskandar mula ditimpa rasa serbesalah.Mesti Delisya rasa dipergunakan,kan? Dia dah boleh agak dah,benda macam ni akan terjadi!
"Aku minta maaf... aku patut jujur dari aw--" Iskandar mula terdiam apabila suara tawa Delisya terkeluar.Dahinya berkerut.Dia ada salah cakap ke sampai Delisya tergelak macam tu?
"Ka- kau pahal?"
"Muka kau lawak do bila gelabah!" Delisya menyambung tawanya.Untuk pertama kali,dia lihat wajah Iskandar yang pucat macam ni sekali. Selalunya wajah kerek je dia bagi,kali ni wajah lain.
"Dira... aku serius ni."
"Aku tahu." balas Del dengan sisa tawanya.Air mata yang jatuh dikesat dengan jari.Riak wajah dikawal.Nafas ditarik dan dihembus.
"Aku tahu yang surat tu bukan dari kau."
"Hah?? Ka- kau tahu? Tapi macam mana?"riak wajah Is terkejut melihat wajah Delisya yang nampak bersahaja.Delisya tergelak sinis.Eleh,ingat kita bodoh sangat ke?
"Aku tahu,kau tak serajin itu untuk tulis surat dekat aku.Eleh,tahu tumpang nama je kerja kau!" Perli Delisya.Iskandar tergelak kecil.Mujurlah Delisya tak marah.
YOU ARE READING
Dia Crush Aku
Teen Fiction> 𝑫𝒊𝒂 𝑪𝒓𝒖𝒔𝒉 𝑨𝒌𝒖 < ♥︎♥︎♥︎ Pernah rasa diri dihargai? Pernah rasa mencintai dan dicintai? Dan pernah rasa cinta dibalasi? Samalah.Saya pun tak pernah. *cry in pain* Just nak bagitahu satu cerita ni.Cerita tentang seorang perempuan yang ti...