Bab 6 DCA

238 17 0
                                    

"Jap..tu bukan perempuan sewel dekat sekolah tu ke?" Kata Is sendiri.Amboi! Suka-suka je panggil orang sewel!

Dia memerhatikan gelagat Del yang kelihatan mesra bersama seorang perempuan.Mungkin itu ibunya?

Untuk seketika dia tersenyum kecil.Kalau perhatikan elok-elok,cantik juga perempuan tu.Tapi tulah,perangai tu yang tak betul!

Melihat kemesraan Delisya dan ibunya membuat hati Iskandar diruntuh rasa cemburu.Mummynya selalu sibuk dengan kerja.Jumpa pun jarang.

Kalau jumpa pun,tak akan sama macam dulu.

Is tersenyum kecil.Dia mengeluarkan note 20 lalu meletakkannya ke atas meja.Kakinya dilangkah pergi.Dia mengeluarkan telefon pintarnya dari poket.

Suatu nombor dicari,lalu telefon dilekatkan di telinga.

"Pak Man,saya nak balik"

♡♡♡

"Anak mummy dah balik?tahu tak bertapa risaunya mummy dengan baby!"Tengku Noraini terus meluru ke arah Is yang baru masuk ke rumahnya.Is hanya mendiamkan diri.

Mummynya memeluk Is erat.Tangan naik mengusap wajah Is.

"Mummy tak kerja ke?"tanya Is tanpa riak.Dia menepis perlahan tangan Mummynya.Tengku Noraini sedikit tersentak.Dia tersenyum kecil.Tahu sangat sekarang ini mood anaknya tidak stabil.

"Mummy risaukan anak mummy ni lah!"

"Oh."Kakinya Is ingin melangkah pergi.Pantas Tengku Noraini menghalang.

"Is dah makan?kalau belum makan jom makan dengan mummy?"pelawa mummynya.Dia memegang lengan anaknya.

"Is dah makan dah tadi.Mummy makanlah.Is penat.Is nak naik,nak rehat.Pergi dulu."tolak Is.Kakinya terus mendaki tangga.Tengku Noraini yang memanggilnya diabaikan.Wajah Noraini kelihatan murung.

Nampaknya Iskandar masih marahkan dirinya.

Is menutup pintu biliknya.Dia menyandarkan dirinya ke pintu.Perlahan-lahan dia terduduk dimuka pintu.

"I'm sorry mum.Is tahu apa yang Is buat tadi salah,tapi hati Is cukup terluka dengan perlakuan mummy."Is memejam rapat matanya.Air matanya laju mengalir membasahi pipi.Melihat wajah kecewa ibunya membuatkan hatinya sakit.Cukup sakit.

Flash Back..

"Mummy...."

"Mummy.."

"Mum.."

"Ma.."

"Tengku Noraini!"

"Tengku Naufal Iskandar.Please dont be rude!"tegas Tengku Noraini.Dia menjeling anaknya seketika sebelum menyambung membuat kerjanya.

"Dah tu mummy tak menyaut pun bila Is panggil..Is sebutlah nama mummy.."kata Is perlahan.Wajahnya dimasamkan.

"But I'm not your friend,right?please have some respect to me."

"Okey,I'm sorry."

Keadaan menjadi sunyi.Is mengeluh perlahan.Tak suka betul la keadaan sekarang ni!

Dia Crush AkuWhere stories live. Discover now