Bab 38 DCA

153 10 4
                                    


"YA ALLAH! DELISYA! AMMAR! APA YANG KAMU BUAT BERDUA DALAM STOR NI?!"

Delisya membuka matanya perlahan.Dia tergamam.Terus ditolak tubuh Ammar yang rapat dengannya.Jantungnya berdegup kencang.Apa yang dah jadi? macam mana dia boleh sedekat ini dengan Ammar?

"DELISYA! AMMAR!"

Delisya pantas menoleh.Mukanya berubah pucat.Tak.. tak.. ini... mimpi, kan?

Matanya merenung wajah cikgu Sofea yang berada betul-betul dimuka pintu.Di belakangnya ada Rina dan paling membuatnya berderau darah,Iskandar juga berada disitu.

Tidak boleh diungkapkan,bagaimana erti wajah yang Iskandar tunjukkan.Iskandar tersenyum sinis.Dia terus pergi.Rina yang melihat Iskandar pergi itu berbelah bahagi.Dia memandang simpati wajah Delisya lalu berlalu pergi.Susah untuk dia percaya akan situasi ini.

"Cik-cikgu! Saya boleh jelaskan.."

"Kamu berdua ikut saya! SEKARANG!"

♡♡♡

"Is,tunggu!"

"Is!"

"Iskandar!"

"What?!" Iskandar berhenti melangkah.Dadanya berombak laju.

"Kau percaya Delisya,kan? Dia tak akan berani buat macam tu."

"Jadi yang aku tengok tu apa? Sebuah kesalahan ke?"

"Is..."

"RINA WAKE UP! JANGAN KATA KAU TAK NAMPAK SEMUA TU TADI?! KAU SENDIRI NAMPAK YANG DIA ORANG BERPELUKAN,KAN?! I DONT THINK THAT WAS A MISTAKE." Bicara Iskandar.Tak tahu nak cakap apa.Kecewa? Sedih? Marah? Semua ada!

"Tapi tak semestinya apa yang kau nampak tadi sama dengan apa yang Delisya hadapi,kan? Kita kena tunggu Delisya jelaskan.Jangan mudah terpedaya,Is!" pujuk Rina.Dia tahu sahabatnya itu macam mana.Bukan senang Delisya nak rapat dengan seorang lelaki,terutamanya memeluk seorang lelaki.

Iskandar mengeluh perlahan.Dia meraup wajahnya.Adakah dia sudah berlebihan?Delisya menganggapnya tidak lebih dari seorang kawan.Jadi kenapa dia harus risau sebegini sekali?

"Iskandar,aku tahu kau kecewa... tapi dengar dulu penjelasan Delisya..."

"Buat apa? Aku dengan Delisya hanyalah sebatas kawan.Kenapa aku kena ada perasaan kecewa ni?"Ucap Iskandar.Suaranya semakin mengendur.Matanya mulai berkaca.

"Is..."

"Rina look. I'm okay. Salah atau betul sekalipun,itu hak Delisya sendiri.Aku hanyalah kawan.Tak boleh lebih.Kita orang dah putus dah pun.Tak ada apa untuk dijelaskan.Aku pergi dulu.Waktu Pj dah habis,kan? Aku masuk kelas dulu."Iskandar melakarkan senyumannya.Air mata yang hampir mengalir itu dikesat.Kaki dilangkah meninggalkan Rina yang terdiam.

"Tapi Is..."

♡♡♡

"Saya harap benda ni habis sampai disini.Nasib ini semua salah faham.Lain kali hati-hati.Kamu berdua boleh masuk kelas."Delisya hanya mengangguk. Kakinya laju berjalan keluar dari bilik disiplin.

Dia menghembus nafas lega.Macam manalah boleh jadi macam ni? Yang paling bodoh,macam mana dia boleh terpeluk Ammar?Kepala digeleng laju.Okay Lisya,jangan pernah ingat mimpi buruk itu!

"Del?"

Delisya terus menoleh.Matanya terkebil-kebil melihat Rina yang tidak jauh dihadapannya dengan senyuman dibibir.Delisya lantas mendekati Rina lalu memelukkan.Rina hanya mendiamkan diri.

Dia Crush AkuWhere stories live. Discover now