"IS!"
"Ye,sayang?"kata Is lembut.Dia menoleh melihat Delisya dibelakang dengan senyuman.Delisya terdiam sebentar.
"Did he call me sayang just now?"katanya perlahan.Matanya dikelip banyak kali tidak percaya.
"Delisya?"
"Ehem!Ak-aku nak balik jalan kaki."ucap Delisya tanpa memandang wajah Is.Kening sebelah Is diangkat.Dia terus melangkah kehadapan Delisya.
"Kenapa?kau tak nak kawan dengan aku ke?"tanya Is.Mukanya sengaja membuat muka sedih.Delisya yang memandangnya itu menggigit bibirnya tanda serbesalah.Halah halah!
"Bukan macam tu Is.Tapi kalau orang tengok aku dengan kau.. naik motor,tak ke tak manis dipandang orang?so better aku jalan kaki."jelas Delisya.Dia memandang Iskandar.Harap Is faham.Is menganggukkan kepalanya.Beg yang hampir jatuh itu disangkut semula ke bahu.
"Okey.Kalau macam tu kita jalan kali.Aku teman kau.Jom?"ajak Is.Dia tersenyum melihat Delisya dihadapannya.Delisya mengerutkan dahinya.
"Habis tu.. mo-- motor kau macam mana?"
"Its okey,dear.Aku boleh suruh Pak Man hantar aku esok.Jom."Is terus menarik lengan baju Delisya.Terkedek-kedek Delisya mengejar langkah Iskandar.
Mereka berjalan beriringan.Mereka hanya diam semasa berjalan.Delisya sudah tidak senang hati.Janggal!
"Hm.. Is?"
"Em?"
"Orang kata kau badmood hari ni.. Tap.. tapi kenapa aku tengok kau okey je dengan aku?"tanya Delisya gugup.Dia memandang wajah Is dari tepi.Kacak..
"I dont know.Bila aku dengan kau.. aku rasa semua masalah aku hilang.Sebab tu aku tak sampai hati nak marah kau."Jawab Is.Dia tersenyum tanpa menoleh melihat Delisya yang merenungnya.
Delisya terus mengalihkan pandangannya.Mukanya mula membahang.Jantung berdegup laju.Ah jantung ni!
Perlahan Delisya mula mengukirkan senyumannya.Mindanya memutarkan ayat Iskandar seperti mendengar lagu.Hatinya berbunga.
♡♡♡
Semakin hari,semakin rapat sesuatu hubungan.Hubungan yang tidak pernah terfikir pun dek diakal semakin mekar.Delisya dan Iskandar semakin rapat.Semua disekolah kecoh kerana fikirkan hubungan antara Delisya dan Iskandar.
Bercintakah mereka?
Atau hanya berteman sahaja?
"Delisya dengan Iskandar tu bercinta ke?"
"Kau rasa?"tanya Aneesya menyampah.Dia memeluk tubuhnya.Rakannya itu memandangnya semacam.Perempuan ni kenapa?Moody je memanjang.
"Aku rasa diaorang bercinta! Sweet lah weh!"
"Ergh bercinta konon!"
♡♡♡
"Kau tahu hubungan Delisya dengan Iskandar?"
"Tahu.But I dont give a f#ck bout that."ucap Amirul dingin.Matanya merenung Delisya dan Iskandar yang sedang bermesra dipadang.Tak guna!
"Kau tak marah ke diaorang bercinta?"
"Bercinta jelah.Aku tak akan senang-senang biarkan dia orang bahagia.Kau tunggu Iskandar."Amirul tersenyum sinis.Botol dipegangannya itu dicampak ke tanah.Kakinya dilangkah pergi.
YOU ARE READING
Dia Crush Aku
Teen Fiction> 𝑫𝒊𝒂 𝑪𝒓𝒖𝒔𝒉 𝑨𝒌𝒖 < ♥︎♥︎♥︎ Pernah rasa diri dihargai? Pernah rasa mencintai dan dicintai? Dan pernah rasa cinta dibalasi? Samalah.Saya pun tak pernah. *cry in pain* Just nak bagitahu satu cerita ni.Cerita tentang seorang perempuan yang ti...