Bab 26 DCA

150 8 4
                                    

2 Bulan Kemudian..

"Ya Allah! Tak tahu pula aku trial SPM sesusah ini!Aku fikir aku dah cukup bijak untuk selesaikan last paper!Ternyata aku silappp!"bicara Rina penuh emosi.Delisya disebelahnya hanya memandang bosan.Masuk ini,dah 10 kali dah dia ulang benda sama.Kalau tahu tadi,baik balik dengan Is!

Flashback..

"Dira?kau balik dengan siapa hari ni?"tanya Is lembut.Matanya memandang Delisya yang leka mengemas barang.

"Aku balik dengan--"

"Of course lah dengan aku! Kan Del,kan?"Selit Rina dari sebelahnya Delisya.Delisya memandangnya terpinga-pinga.Tiba-tiba datang tanpa disapa,terus terjah!

"Del! Apa pandang aku macam tu?!Kau dah janji nak balik dengan aku!"marah Rina.Mulutnya dimuncungkan.Iskandar hanya memerhatikan mereka berdua.Delisya memberikan pandangan jijik.

"Tapi aku tak janji apa-apa pun dengan ka--"

"Ahh! Shash! Gak mau tau! Pokoknya kau kena balik dengan aku! Janji tetap janji!"potong Rina.Dia memeluk tubuhnya.Delisya hanya memerhatikan kelakuan Rina dengan pandangan pelik.Tangan kanannya naik menggaru pipi.

"Aku rasa kau dah boleh tau kot aku dipaksa balik dengan siapa.."kata Delisya kepada Iskandar sambil menjeling Rina disebelahnya.Is tergelak kecil.

"Sokey.Take care,okey? Aku balik dulu.Bye Dira,bye Rina."pamit Is.Delisya menganggukkan kepalanya sambil tersenyum.Dia membalas lambaian Iskandar.

"Okey! Jom balik sambil membawang!"ucap Rina riang.Dia terus menarik lengan Delisya.Del hanya mengikut rentak Rina.

End Flashback..

"Del! Asal senyap! Kau menyesal ke balik dengan aku?eleh mentang-mentang dah ada Is! Kau lupakan member kau eh?tak nak kawan!"Ucap Rina dengan nada merajuk.Dia memeluk tubuhnya.Delisya disebelahnya hanya memandang jijik.Perempuan ni okey ke tak?tiba-tiba nak bermanja ni.Risau kadang-kadang.

"Kau nak aku cakap apa? Masuk kali ni,dah lebih 11 kali dah aku jawab benda sama dari kau.Penatlah aku! Ish! Aku bukan Aidiel yang boleh layan perangai tak semengah kau ni!"marah Del.Sesekali tangannya menepuk lembut bahu Rina.

"Alah kata member! Kita kawan dah lama kot! Takkanlah nak pujuk aku pon dah tak mampu!Taulah aku ni tak penting.." Rina bersuara sedih.Kepalanya ditunduk.Delisya memandangnya dengan gelengan.

"Tak payah mengada nak buat ayat sedih! Walau apa pun jadi,kau tetap kesayangan aku!"Ucap Del ikhlas.Dia memeluk bahu Rina erat.Rina tergelak kecil.Awwww cuwit nyewwww!!

"Eh jap.."

"Apa?"

"Aku perasan something tau.."

"Something?Something apa?"

Mereka berhenti berjalan.Delisya memandang wajah Rina pelik.

"Aku perasan yang sejak kebelakangan ni,Ammar selalu tak datang sekolah! Kenapa eh??"Tanya Rina dengan kerutan didahinya.Delisya memandangnya keliru.Mukanya kelihatan bingung.

"Ammar?Ammar mana ni?" Soal Delisya bingung.

"ISH!Ammar classmate kita tulah! Yang budak baru tu!"terang Rina.Delisya yang masih merenung Rina dengan wajah bingung itu terus berubah.Ohh budak tu ke?

"Apahal pula kau nak sibuk pasal dia?Dia ada life dia,kan?biar jelah!Dah jom jalan! Ingat apa la tadi."Ujar Delisya bersahaja.Tangannya menarik perlahan lengannya Rina.

Dia Crush AkuWhere stories live. Discover now