"Dan sebab itulah, aku syak yang itu bukan Iskandar. Tamat!"
Delisya memandang bosan wajah Rina yang beria bercerita.Dia berdecit.
"Benda dah lepas kot. Tak payahlah ungkit.Malaslah nak fikir pasal ni. "Delisya bersandar malas pada kerusinya.Rina memuncungkan mulutnya.Wajahnya berubah masam.
"Kau memang tak nak tahu ke siapa hantar surat tu?"
"Tak nak."
Delisya memandang wajah Rina dengan riak bersahaja.Mesti dia rasa tercabarkan? HAHA!
Tiba-tiba mindanya teringat akan sesuatu.Delisya mulai termenung.Wajahnya tiba-tiba berona merah.
Flash Back..
"Delisya,kita dah sampai." Ujar Is tanpa menoleh ke arah Delisya yang sedang dialamnya.Entah apalah yang difikirkannya itu.
"Delisya Nadira..."
"Del..."
"Dira..."
"Sayang..."
Delisya pantas menoleh.Dia memandang wajah Iskandar dengan riak pelik.
"Kau cakap apa tadi?" Soal Delisya dengan kening sebelah terangkat.Iskandar berdehem membetulkan suaranya.Masa-masa terlepas cakaplah dia nak toleh.
Memang sengaja ke apa?
"Kita dah sampai."
"Oh.Ok,Thanks. "Delisya menggariskan senyumannya.Tangan mencapai handbagnya dan membuka pintu.
"Eh,kejap!" Halang Is.Dia memandang Delisya dengan ekor matanya.
"Kenapa? Ada apa-apa yang tak kena ke?" Toleh Del.Keningnya diangkat merenung wajah Iskandar yang tidak menoleh memandangnya.Iskandar berdehem seketika sebelum bersuara tegas.
"Aku tak suka kau rapat sangat dengan si Ammar tu."
"Okay... then?"
Iskandar mengeluh sendiri.Rambutnya dikuak ke belakang.
Delisya ni tak faham atau buat-buat tak faham,ni?
"Aku tak nak kau rapat dengan dia.Aku tak suka."
"Kenapa aku tak boleh rapat dengan dia?"
"Sayang, Look... "Iskandar terus menoleh merenung wajah Delisya dengan pandangan serius.Tangannya sebelah diletakkan ke atas stereng.
Mata Delisya terkebil-kebil apabila ditenung Is.Dia salah dengar ke?
Sa- sayang?
Iskandar panggil dia... sa... yang?
"Bila aku kata aku tak suka,boleh tak kau ikut? Jangan tanya kenapa,Please?" rayu Is lembut.Wajahnya perlahan-lahan berubah riak lembut.Delisya menelan liurnya perit.Tiba-tiba rasa gemuruh.
"Ka... kalau aku dekat dengan dia juga macam mana?"
Kau ni meminta,kan?" Is melakarkan senyuman sinis.Dia menggelengkan kepalanya sambil tergelak kecil . "Aku akan hantar rombongan masuk minang kau haritu juga.Jadi,kau tak perlulah rapat-rapat dengan mamat perasan bagus tu."sambung Is serius.
Mata Delisya sudah terbeliak.Gila! Kau pon SPM tak lepas,nak hantar rombongan konon!
Eh tapi... Is gelarkan Ammar mamat perasan bagus eh tadi? Pftt! Marah betul mamat ni ek?
YOU ARE READING
Dia Crush Aku
Teen Fiction> 𝑫𝒊𝒂 𝑪𝒓𝒖𝒔𝒉 𝑨𝒌𝒖 < ♥︎♥︎♥︎ Pernah rasa diri dihargai? Pernah rasa mencintai dan dicintai? Dan pernah rasa cinta dibalasi? Samalah.Saya pun tak pernah. *cry in pain* Just nak bagitahu satu cerita ni.Cerita tentang seorang perempuan yang ti...