√third√

76 29 2
                                    

Jungkook POV

                    AKU tiba di klinik itu. HEE Rin menangis. Dia membelakangi aku. Knape dia menangis? Ape dah jadi? Aku tak faham.....

Jungkook: Hee Rin?

HEE Rin: Jungkookkkk? Aku akan hidup lama kan?

Jungkook: Of course kau akan hidup lama. Jungkook ni ade untuk kau.

HEE Rin: Knapa doktor tu cakap yg racun dah merebak di seluruh paru-paru aku? Tu maksudnya aku akan mati?

Jungkook: Jangan sebut! Kau sebut lagi , aku tampar kau! (Memegang tangan Hee Rin dengan kasar).

HEE Rin: (tak kisah lalu peluk Jungkook). Aku takut.

Jungkook: Aku akan dapatkan orang yang buat macam ni kat kau.... Aku akan bu........ (Peluk Hee Rin balik).

HEE Rin: Jngan sesekali membunuh..... (Memegang tangan Jungkook).

Jungkook: Aku akan tetap bunuh orang tu sbab dia dah buat macam ni kat kau! (Teriak).

HEE Rin: (batuk). No Kookie . Please don't do that.

Jungkook: (tak waras). Aku benci tngok kau macam ni! Aku tak nak kau cedera walaupun tu cedera kecil... Tpi ini dah melampau! Sehinggakan ade yg nak bunuh kau! Dn aku memang tak suka! Aku akan cari orang tu smpai ke lubang cacing!

HEE Rin: Aku okey Kookie. Jngan risau. Aku akan sembuh sepenuhnya.

Jungkook: Jngan pgang aku! (Mengeluarkan pisau yg berada dalam poket seluarnya). Kau nmpak pisau ni? Bila-bila masa aku boleh kerat leher kau!

HEE Rin: (tunduk). Kookie. Jngan mcam ni. Please.... Kawal kemarahan kau tu. (Ambil pisau dari tangan Kookie tapiiiiii).

Jungkook: (mnarik pisau dari tangan Hee Rin). Tak guna! Aku dah cakap jngan pgang! Kau niiii tak nak dengar!

HEE Rin: ( duduk bersila hadapan Kookie yg sdang brdiri lalu memegang kedua-dua pipi Kookie.)
Please, tengok aku sekarang juga! Tengok mata aku!

Jungkook: (memegang pipi Hee Rin juga). HEE Rin... Kookie minta maaf.... Kookie tak sengaja. Kookie tertekan bila fikirkan tentang Hee Rin pnya masalah....

HEE Rin: it's normal Kookie. Itu normal sbab kau risau tpi tak normalnya kau memberontak. Jngan buat macam ni lagi. Ni hospital. Lupe ke? Dn dalam bilik ni ade CCTV.

Jungkook: Aku tak pernah takut dengan semua tu. Aku hanya takut aku kehilangan kau. Aku tak nak.... Kehilangan kau.

HEE Rin: (peluk Kookie). I know that.

                       Hee Rin memeluk Kookie dngan erat sekali. Jungkook juga begitu, dia mengusap lembut ubun-ubun Hee Rin. Rambut Hee Rin yg pnjang sehingga ke paras pinggang dibelai lembut oleh Kookie.

Dr. Jin: Jungkook?

Jungkook: Hyung?

HEE Rin: Annyeong Dr?

Dr. Jin: Annyeong. Sya nak bawa Jungkook ke bilik sya dulu. Nanti Sya kembalikan dia pada awak. (Senyum).

HEE Rin: Oky Doktor. (Senyum balik).

                     Aku keluar dari bilik itu dn sempat memberi senyuman kat Hee Rin. HEE Rin batuk lagi. Aku berjanji dengan diri aku yang aku akan bunuh orang yg nak bunuh Hee Rin dalam diam tanpa pengetahuan Hee Rin. Aku akan seksa orang tu sebagaimana dia seksa Hee Rin. Tengoklah ape aku buat esok?

Dr. Jin: Jungkook... Sebelum tu hyung nak tak tnya kau sesuatu.

Jungkook: Ade ape Hyung? Cepat sikit? Aku tak boleh tinggalkan Hee Rin seorg diri di sana.

Dr. Jin: Kau nak tau ade ape dalam minuman dia ni?

Jungkook: Ape? (Terkejut).

Dr. Jin: Aku sendiri tak tau. (Ketawa).

Jungkook: Hyung! Jngan main-main klau tak aku tikam Hyung.

Dr. Jin: Kau sanggup buat macam tu kat Hyung? Mm. Sebenarnya, Hyung sendiri tidak tau ape jenis dadah yg ade kat dalam minuman Hee Rin tpi Hyung sangat pasti...... Dadah tu dadah yg paling  berbahaya dan boleh menyebabkan kematian dalam masa yg sangat cepat....

Jungkook: Hyung jngan kata yg Hee Rin akan mati.
(Mengeluarkan pisau).

Dr. Jin: Jungkook, sini ade CCTV. Jngan bertindak melulu. Dengar dulu ape aku nak cakap.

Jungkook: Ape! Cepat!

Dr. Jin: Aku sendiri terkejut dengan perubahan mendadak daripada Hee Rin. Dia tak sakit teruk. Kalau kau nak tau satu fakta, orang yg dah minum air minuman yg ada racun, dngan serta merta dia akan mati tpi dia tidak. Tu yg aku hairan. Masalahnya skrg ni, racun tu akan merebak perlahan-lahan dan memakan masa lebih kurang 2-3 bulan untuk merebak di seluruh badan Hee Rin. Dan......

Kau kena pergi ke pejabat pos nanti untuk ambil ubat yg aku dah minta dari hospital di UK. Ubat tu untuk Hee Rin. Ubat tu sangat berkesan. Kau kena jaga kesihatan Hee Rin. Dan, jngan Biarkan dia minum air sejuk sbab air sejuk menyebabkan jantung dia berhenti secara tiba-tiba.

Jungkook: Aku tau! Besok kan nak ambil ubat tu? Kalau kau tipu aku, mati kau.

Dr. Jin: Kau msih tak berubah kan Jungkook? Kau ade ambil ubat yg doktor bagi kau juga ke?

Jungkook: U don't have to know it. (Brdiri)

Dr. Jin: Jngan trlalu stress Jungkook.

Jungkook:  Mane Jimin?

Dr. Jin: Tak tau. Kau call lah dia untuk kepastian. HEE Rin dah boleh keluar.

Jungkook: Berapa bayaran masuk sini?

Dr. Jin: Percuma.... Kau kan kawan aku.

Jungkook: Eiii, aku tak nak lah tak bayar. Aku ni bukannya takde duit. Cepat.... Berapa?

                    Jin hyung menunjukkan kertas bayaran pada aku. Aku mengeluarkan dompet aku dan memberi duit yg lebih kepada Hyung. Aku terus beredar.

Dr. Jin: Jungkook.... Adik aku kirim salam.

Jungkook: Cakap kat dia , aku dah ade gf.

Dr. Jin: Mm....

                      Straight to the point. AKU malas nak jawab baik-baik. Aku tak nak biarkan Hee Rin lama-lama kat bilik tu. Sesungguhnya, aku lebih sayangkan Hee Rin daripada diri aku sendiri. Aku akan lindungi dia selagi aku masih hidup.

HEE Rin: Lamanya.....

Jungkook: Kau berjalan-jalan macam ni ke dari tadi?

HEE Rin: Yupsss.

Jungkook: Oky ke? Mcam sihat jer ni.

HEE Rin: Sihat. Ubat yg doktor tu bagi sangat berkesan.

Jungkook: Ye?

HEE Rin: Yupsss.

Jungkook: Jom balik? (Pegang tangan Hee Rin)

Hee Rin: dah boleh balik? (Gembira).

Jungkook: Yups... Jom.

           Aku gembira tngok Hee Rin happy tapi aku tak gembira dengan keputusan yg Jin Hyung bagi tau aku. Aku tetap akan cari siapa letak dadah dalam aii minuman Hee Rin. Dan, aku seksa dia. Aku akan seksa orang tu.

(Tbc)

Kill Her (JK FF)Where stories live. Discover now