40 | rahsia terbongkar

39 6 3
                                    

Author POV

Inspektor Hassan: Everyone! Kita tak boleh buat macam ni. Jngan goyang kaki! Kita kena selesaikan masalah ni secepat yg mungkin.

Inspektor Kim: Tapi Tuan, kita masih tidak dapat menjejaki adik beradik tu sehingga sekarang. Diorg licik sngat.

Inspektor Lee: Yelah Tuan. Kami dan beberapa ahli polis dah cari bukti tntang adik beradik tu tpi msih tidak cukup.

Inspektor Hassan: Ssah sngat ke? Ini pertama kali kita tidak dapat selesaikan kes ni. PERTAMA KALI korang tau tak!?

Semua inspektor dn kakitangan bawah trkejut dengan suara kasar Inspektor Hassan. K. Sini sebenarnya diorg sedang cari pmbunuh bersiri. Kan dah dua tahun lebih diorg hilang dn diorg tak dapat cari pn.

Orang yg diorg nak cari ni iaitu Kim Taehyung dn Lee Hee Rin . Seperti yg korang dah tau, Lee Seulbi ni Kim Yeoreum. Jadi, diorg sedang kumpulkan bukti tntang diorg brdua.

Inspektor Hassan ni prcaya yg Lee Hee rin msih ada di Korea. Sbb.... Mari kita baca apa yg diorg sedang bincangkan.

Inspektor Kim: Sir? Seperti yang kita selesaikan kes baru-baru ni. Plajar S.M. high school yg brnama Zhou Jieqiong (周洁琼). Dia disyaki dibunuh oleh plajar yg kita sedang siasat skarang.

Inspektor Hassan: Ya, aku tau tpi aku agak bingung. Plajar tu sama-sama ikut basketball untuk sakit KOREA ke Malaysia pada hari esok. Knapa pla dia nak bunuh kawan dia?

Inspektor Lee: Knapa kita tak tangkap jer plajar tu? Lagipun dia tu bnyak kes jenayah yg dia dah buat. Dahlah plajar, knapa dia buat jenayah ni?

Inspektor Kim: Kita tak boleh tangkap dia dengan cara kasar. Kau tak nmpak ke dalam info ni? (Tunjuk fail). Plajar prmpuan tu licik? Dia boleh larikan diri dengan secepat yg mungkin.

Inspektor Hassan: Kita akan tngkap dia selepas team diorg balik ke Korea smula.

Inspektor Lee: Mcam mna kalau dia tak balik?

Inspektor Hassan: Kita boleh pasang alat pengesan pada badan dia. Kita minta bantuan guru dia, Cikgu Jongkook.

Inspektor Kim: Tapi Sir? Kalau dia buka? Mcam mna kalau kat lapangan terbang para pekerja  dia dpat mengesan benda tu?

Inspektor Hassan: Taklah. Aku akan bagi arahan pada diorg untuk tidak mmbukannya.

Inspektor Lee: Eh sir! Tngok. Kita mcam ada terlepas sesuatu tntang plajar tu.

Inspektor Hassan: Apa dia? (Brdiri ke arah Inspektor Lee).

Inspektor Kim: Dia anak mendiang Inspektor Bora?

Inspektor Hassan: Knapa kita tak jmpa slama ni? Knapa pla mendiang inspektor Bora tak pernah sentuh pasal hal ni?

Inspektor Lee: Itu kan anak dia.

Inspektor Kim: Anak dia tu penjenayah! Knapa pla benda ni makin serabut?

Polis 1: (masuk ke dalam bilik mesyuarat). Inspektor Hassan? Kami jmpa maklumat baru.

Inspektor Hassan: (mengambil fail itu). Terima kasih.

Polis 1: Tuan? Lee Hee Rin akan bunuh seorg lagi hari ni.

Inspektor Hassan: Macam mana kau tau?

Inspektor Kim: Tuan! Tngok komputer tu....

Mereka smua melihat dengan tenang komputer tu. Lee Hee Rin akan bunuh sseorg lagi pada malam ini. Tepat pada masa yg sama..... 8 malam. Mereka smua bingung....

Inspektor Hassan: Tapi knapa ada dua orang pla ni?

Inspektor Lee: (msih mentafsir maklumat yg ada di monitor besar). Knapa pla ada dua orang slain Kim Taehyung dn Lee Hee rin? Siapa yg dua lagi?

Kill Her (JK FF)Where stories live. Discover now