Lucas POV
AKU tak boleh bagi tau ape sebab aku dan Scoups gaduh. Hnya aku jer yg tau. Walaupun dia kawan baik aku, aku tak beh bagitau dia rhsia aku. Baru dua bulan aku kat sini, aku dah buat masalah dngan SCOUPS. Tpi aku kenal Scoups duluan dripada aku kenal HEE Rin.
Tpi, aku tak nak cerita pasal dia. Aku nak cerita pasal prmpuan comel kat sebelah aku. Comel tpi berbahaya. Dalam diam dia sngat berbahaya. Dia ni diam-diam ada udang di sebalik batu. Kalau dia marah dekat sseorg tu, dia akan buat Voodoo. Korang tau ape tu Voodoo?
Voodoo tu kn bahaya? Knapa HEE Rin sanggup buat tu? Sbab dia mmang pndai ilmu hitam. Dia belajar dari mana? Dari nenek dia. Aku pada mulanya mmang tak prcaya tpi bila dia tunjukkan pada aku, barulah aku prcaya. Dia ni ade pelik sikit apabila bersama aku dn Jihoon. Tpi depan orang ramai dia mmang nmpak cool.
HEE Rin pling tidak suka pada kucing. Kucing buatkan dia sakit. Sbab apa? Sbab kucing buatkan suhu badan dia meningkat. Bila dia nmpak kucing jer, dia rasa bahaya akan datang menimpa padanya. Aku sndiri nmpak betapa pucatnya dia bila nmpak kucing tpi tulah, ade cara nak hilangkan ketakutan tu.
Nak cakap dia allergik pun bukan. Dia mmang tak boleh nmpak kucing. Silap-silap dia boleh mati nmpak kucing. Aku sndiri tak tau kenapa tpi dia tak boleh dekat kucing. Aku takut bila dia pngsan ke, ape ke. Klau dia pengsan, confirm klau dah sedar, dia takkan ingat apa-apa. Dia buat tak tau jer bila dia dah sedar.
Kat sekolah ni, ramai yang tak tau gaya pelik dia, tpi bila aku lepak dengan dia. Dia akan ktawa seorang diri, nngis seorg diri dn asyik sebut nama Jungkook. Sebulan lebih Jungkook takde, sebulan tu juga lah HEE Rin asyik ketawa dan nngis. HEE Rin lukis bnyak gmbr Jungkook.... Aku hnya mmpu melihat dn rasa sedih.
Aku nak cakap dia gila pn aku tak nak. Aku nak cakap dia hilang fokus pn aku tak sanggup. Aku tak nak fikir negatif pasal dia. Mungkin ada satu memori tentang mereka brdua yg HEE Rin tak boleh lupakan. Atau mngkin HEE Rin sukakan Jungkook. Aku sndiri tak tau. Tpi, prnah sekali aku nmpak lukisan HEE Rin.
Lukisan dia penuh dengan pisau.... Dn di tengah-tengah kertas lukisan tu ade seorg lelaki yg mmbelakang dn di sekeliling llaki tu ada bnyak pisau. Dn ada satu tngan yg memegang pistol untuk tembak llaki tu. Aku sndiri tidak faham lukisan tu tpi lukisan tu penuh dengan makna. Aku pernah tnya HEE Rin tpi HEE Rin hnya mmpu menggeleng.
Eh! AKU mengelamun terlalu jauh. Aku tak boleh fokus ni. Aku mula rasa kasihan dengan Hee Rin. Aku takut aku kehilangan kawan.... Dia terlalu baik untuk aku dn aku tak nak dia tinggalkan aku walaupun hakikatnya aku tau dia ada penyakit...... Ya, aku tau. Tapi dia tak tau. Knapa? Sbab aku jmpa dngan doktor yg rawat dia setahun lepas.
Doktor tu kata, ada seorg lelaki yg suruh dia supaya tak bagitau HEE Rin tentang penyakit dia. HEE Rin menghidapi penyakit tumor otak. Aku tau. Tpi dia tak tau. Aku tak tau bila aku boleh bgi tau HEE Rin perkara yg sebenar supaya dia boleh ke hospital. Aku mula takut tngok simptom-simptom yg HEE Rin tunjukkan.
Dia slalu sakit kepala, muntah-muntah, dia juga pernah cakap jari-jemari dia berasa kejang dn juga lengan dia. Dia juga pernah cakap, penglihatan nya kurang jelas. Bila kmi ke klinik pemeriksaan mata, doktor tu kata, mata Hee Rin okay jer. Tu lah tanda-tanda yg menunjukkan HEE Rin sdah menghadapi Tumor Otak.
HEE Rin: Jauhnya kau berfikir smpai aku pnggil kau tiga kali kau tak dengar. (menjentik tlinga Lucas).
Lucas: Mianhae. Aku pening kpala.
YOU ARE READING
Kill Her (JK FF)
Fanfiction"Unpredictable".... Boy's life isn't the easiest things in this life. The situation has changed. Hee Rin adalah watak utama diikuti dengan watak yg kedua iaitu Jungkook. Semua termangu-mangu, Where's Jungkook for 1 month? Dia hilang...