37| mkin parah

19 6 0
                                    

Hee Rin pov

Hee Rin: Jungkook. Tunggulah aku datang ptang nanti. Aku nak bagi kau buku ni.....

Lucas: Hei Hei, cakap dengan siapa? Buku tu dengar ke apa kau ckap?

Hee Rin: Bukan kita gaduh ke? Sejak bila aku bercakap dngan kau ni? (Tngok Lucas dengan mata yg marah).

Lucas: (snyum lalu mencuit dagu HEE Rin). Ala, pura-pura marah lah pula.

Hee Rin: Jangan sentuh aku lah bodoh! (Mnutup buku diari nya).

Lucas: Kau kan dah maafkan aku tadi.

Hee Rin: Sejak bila? Jauhkan diri kau dari aku. Prgi jauh-jauh.... Jngan dekati aku.

Lucas: HEE Rin....

Hee Rin: Diam.... (Ttup telinganya).

Hee Rin...... Knpa kau mcam ni HEE Rin? Sbab apa? Sbab kau nmpak Lucas bercakap dngan Nancy ke? Kau jealous ke HEE Rin? Sejak bila pula aku pndai nak cmburu ni?

Dulu aku tak pndai nak cmburu.... Lucas tu kawan aku lah. Takkan lah aku nak cmburu. Hei, cmburu buta btul. Aku tertentang mata dngan Lucas dn aku alihkan pandangan aku.

Aku brlari kluar. Aku ke koridor. Aku menyandar pada koridor dn aku melihat smua gelagat pelajar yg on the way keluar kelas nak ke kantin. Tanpa sengaja, aku trnmpak Lucas brjalan mnghmpiri aku..

Lucas brdiri di hadapan aku smbil mnyandar pada pintu. Aku brjalan tpi lucas tarik baju belakang aku yg terkeluar. Aku lupa lah pula nak masukkan baju putih aku ke dalam skirt. Damn.

Lucas: Ala. Merajuk lah tu.

Hee Rin: Aku tak pernah cakap aku maafkan kau....

Lucas: Jngan cakap kat aku yg skarang ni kau bukan HEE Rin....

Hee Rin: (terkedu). *Mcam mna dia tau ni?*

Lucas: Kan btul. Yah, (berbisik). Seulbi, jngan lah buat macam ni. Aku nak bermanja dengan dia pn tak boleh.

Hee Rin: Aku bukan......

Lucas: Cepat tukar! Aku nak HEE Rin!

Hee Rin: Jngan triak dekat telinga aku lah bangang. Sakit.

Lucas: Ni barulah HEE Rin aku....

Hee Rin: Mcam mna kau tau aku bukan Hee Rin tadi?

Lucas: Warna mata..... Dn, cara bercakap.

Hee Rin: Maksud? Mcam mna?

Lucas: (ttup mulut HEE Rin). Jngan kuat sangat... Sekeliling kita ada org yg mngkhianati. Soyeon.

Hee Rin: Lucas? (Mnarik lengan Lucas). Ikut aku jap.

Aku terkejut.... Baru kali ni Lucas bersikap Serius dngan aku. Slama ni, dia akan main dan main dn takkan pernah serius. Tpi kali ni? Bukan main serius dia. Wow.

Impressive. Lucas pn ikut jer aku ke mana. Aku bawa dia ke tempat yg aku dn Jungkook slalu pergi. Tempat tu dah jadi taman bunga. Aku suruh tukang kebun tanam bnyak bunga dekat sini.

Lucas hnya mmpu cakap wow. Sbab dia tak pernah ke sini. Ini kali pertama dia tau. Dan yah, tmpat ni kawasan larangan. Aku dn Jungkook jer yg dibenarkan ke sini sbab eomma belikan taman ni untuk aku.

Lucas: Tempat apa ni? Knapa slama ni aku tak tau ade taman secantik ini kat skolah?

Hee Rin: Ni tempat lepak aku dan Jungkook..... Kau nmpak ni?

Lucas:  Wow! Ada taman lgi dalam taman ni? Dan taman ni lagu besar? Mak oi kau. (Trkejut).

Hee Rin: Jngan sentuh bunga tu... Beracun..

Kill Her (JK FF)Where stories live. Discover now