38 | ape nak jadi?

26 5 0
                                    

Hee Rin pov

Apa nak jadi dengan aku pn aku tak. Dahlah aku stress nak exam. Aku takde belajar pula tu. Banyak-banyak benda yg aku fikir kan, pasal parents juga lah yg msuk otak aku.

Seksanya otak aku ni. Dahlah takde family. Aku cuma ada Lucas dn Jimin jer. Family ke mana aku tak tau. Eomma pn dah takde. Dah lama Eomma tinggalkan aku. Hmpir dua bulan.

Aku hilang arah tujuan. Rumah eomma pn lama dah aku tak jenguk. Aku tinggal kat rumah Jimin pn dah lama. Dah berhabuk dah rumah eomma tu yg aku tak pernah jenguk dah.

Aku serabut wehy. Aku tak tau mcam mna keadaan appa aku. Dia sihat dah ke? Dia dngan mak aku kat Busan. Tpi itu pn dah bertahun-tahun aku tak tau berita pasal diorg. Aku ade adik pun aku tak tau.

Aku tau aku ade adik pn bila aku jenguk-jenguk Instagram aku. Trnyata, adik aku sndiri follow aku kat IG. Umur dia 17. Llaki. Nama dia, Kim Samuel. Tpi tulah, sejak bila nama kluarga aku Kim?

Sedangkan nama aku Lee Hee Rin. Kan? Entahlah. Aku serabut. Pening. Dan macam-macam lah. Sebab Sukan lah aku serabut. Takde langsung masa aku nak belajar.

Lucas pn terseksa sbab aku. Aku sangat-sangat rasa bersalah dengan llaki yg banyak berjasa dngan aku. Aku sayang Lucas sbb dia pun sayangkan aku.

Soyeon: HEE Rin.....

Hee Rin: Kau datang dari mana lagi ni alien? (Muka annoying).

Soyeon: Jom lepak jap.

Hee Rin: Bukan Cikgu Taeyang ke msuk kelas kita?

Soyeon: Yer. Jom lepak jap.

Hee Rin: Mana kembar kau?

Soyeon: Siapa kembar aku?

Hee Rin: Soyeon....

Soyeon: Oo pelajar baru tu? Dia kat kelas.... Buli Nury.

Hee Rin: Dah aku blah dulu. Aku tak nak tngok kau.

Soyeon: Knapa pla?

Hee Rin: Bnyak tanya. (Tinggalkan Soyeon yg sedang duduk kat anjung Mutiara).

Aku bosan. Bosan hidup mcam ni. Asyik benda yg sama jer berlaku. Skolah, kerja rumah, sukan, balik rumah, tidur, bangun, makan dn selanjutnya . Smpai bila mcam ni?

Tahun depan? Kerja? Kerja 24 hours? Mcam tu? Tak ke penat? Tpi knapa aku mcam ni? Sejak bila aku cerewet sangat ni? Knapa aku tak berfikiran positif? Knpa?

Ape nak jadi dengan aku ni? Ape aku kena buat ni? Tak guna bangang! Aku triak wehy, aku triak.... Bukan triak jer. Aku ponteng kelas KIMIA wehy. Penat otak aku. Aku prgi pondok belakang sekolah. Lepak jap.

Vernon: Hei.

Hee Rin: Knapa aku jmpa alien jer kali ni....? (Bisik dlm hati).

Vernon: Kau nak ke mana?

Hee Rin: (Jeling Vernon). Jalan.

Vernon: Takkan nak blah? Aku nak cakap sikit ni.

Hee Rin: Mana geng kau? Seorg jer ke ponteng kelas.

Vernon: Ini bukan ponteng. Tpi nak tenangkan fikiran....

Hee Rin: Cepat ckap apa yg kau nak cakap.

Vernon: Aku tau siapa yg tembak Jungkook....

Hee Rin: Mcam mana kau tau?

Vernon: Kau ade nmpak Yugyeom ke skrg?

Hee Rin: Takde....

Vernon: Takde kan? Aku nak cerita pasal dia ni.

Hee Rin: Cakap lah.

Vernon: Duduk lah.

Kill Her (JK FF)Where stories live. Discover now