√fifth√

55 18 1
                                    

Hee Rin pov

Hospital: Hallo cik.. Kami dngan dukacitanya menyampaikan berita buruk kepada cik..... Eomma cik dah meninggal dunia waktu dia dalam perjalanan hndak dihantar ke sini. Dan pihak polis menjumpai bom di bawa tangki minyak kereta Eomma awak dn bom tu meletup secara tiba-tiba dn menyebabkan mak awak kemalangan. Kmi harap cik bersabar dan Cik boleh ambil mayat Eomma cik.

                Aku tersentak..... Belum habis Pihak Hospital tu bagi tau aku smua, aku ttup. Aku nangis. Aku terus masuk ke dalam kereta. Jungkook pun masuk dengan muka terkejut. Aku masih mendiamkan diri dn tidak memberitahu apa-apa pada Jungkook. Aku buntu! Aku menangis. Aku takut.....

Jungkook: Ape yg Pihak Hospital cakap?

HEE Rin: Eomma..... (Nangis).

Jungkook: (memandu). HEE Rin! Aku tanya ni! Knape dgn Eomma!!

HEE Rin: Diam! Aku tngah fikir!

Jungkook: Kau suruh aku diam!? (Marah).

HEE rin: (menangis lagi). Aku minta kau diam kau diam lah!!

Jungkook: (pandu laju). Kau sengaja nak cari pasal dengan aku kan!

HEE Rin: Shut up! Or I will kill u!

Jungkook: Kau memang nak dibunuh kan? (Memberhentikan kereta di tepi jalan).

HEE Rin: Kookie!

Jungkook: (tampar HEE Rin, cekik HEE Rin.) Sedarlah! Aku tnya bagus-bagus, kau marah aku pula!

HEE Rin: Eomma dah takde!!!! (Nangis, peluk Jungkook).

Jungkook: Kalau kau bagitau aku dari tadi, aku takkan berkasar dengan kau.....

HEE Rin: Jantung aku macam nak berhenti..... (Nngis).

Jungkook: "jngan biarkan dia stress".... HEE Rin..... Stop, jngan nngis mcam ni....

HEE Rin: Tak sanggup nak tengok mayat Eomma....

Jungkook: Takpe. Kuatkan semangat.

HEE Rin: Aku.tak.nak.

Jungkook: Kau ingat kau saja yg takut!!?? Aku pun takut!

HEE Rin: Jadi knapa nak tngok Eomma juga?

Jungkook: Dia dah jaga kita. Kita kena berterima kasih padanya. Kita yg akan ambil mayat dia....

HEE Rin: Shit this world.....

Jungkook: Damnnnn... Jngan ckp benda tak baik....

HEE Rin: Cepat jalan!

                    Aku masih tak dapat terima kenyataan bahawa Eomma dah takde. Aku hanya mampu memeluk Kookie pada waktu itu... Aku melihat mayat Eomma yg sudah dibakar. Aku asyik menangis. Aku gigit bawah bibir aku smpai jadi luka. Jungkook hanya mampu mengusap kepala aku. Abu mayat eomma kmi bawa pulang.

HEE Rin: (berhenti mnangis). Eomma? Can u hear me? I will miss u. Jungkook and me will always miss u. And, we hope that u will be happy there. May God bless u for all the time. Mom? Thanks for everything that u have done for us. U are the best mother ever. I hope I can meet u again for the second times although that I know u are not the same if u have been born again. I will always remember what the kind things u have done for us. Gomawo Eomma!

Jungkook: Jom balik. Eomma akan baik-baik saja....

HEE Rin: Hanya kita berdua yg tinggal.... Semoga Eomma hdup bahagia di sana.... Macam mana agaknya kehidupan di sana, Eomma?

Jungkook: Mmang Eomma akan happy..... Jom. (Mengusap kepala HEE Rin).


Skip

Tiga hari kemudian__

Jungkook pov

Jimin: Hei, Jungkook! Dah agak lama kita tak jmpa.

Jungkook: Of course.... Kau ape khabar Hyung?

Jimin: Baik... Kerja kat pejabat ayah aku tu, haish tak habis-habis....

Jungkook: Aku pun penat nak urus pejabat Arwah mama aku.... Haish...

Jimin: Eh, mane adik angkat kau?

Jungkook: Dia tak sihat.... Dia kehilangan mak dia tiga hari lepas....

Jimin: Kasihannya.... Aku bersimpati...

Jungkook: Knpa kau tnya pasal dia? Berminat ke? (Ketawa).

Jimin: Ala, kalau kau benarkan.... Aku okay jer. Lagipun aku single ni.

Jungkook: Jadi, kau nak aku tlong kau? Mcm tu?

Jimin: Bagi aku number dia....

Jungkook: Nah..... (Menghulurkan kad nombor HEE Rin:

Jimin: Jdi, kau dah bagi aku ni, kau benarkan aku nak kacau dia lah?

Jungkook: Ape bende pla kau cakap ni? Aku cuma benarkan kau jmpa dia kejap jer. Kau ambil dia kat sekolah esok.

Jimin: Seriously? Kau tak gurau ke ni Kookie?

Jungkook: Jngan panggil aku Kookie. Hnya Hee Rin sja yg yg boleh panggil aku Kookie.

Jimin: Ala. Relax lah Jungkook. Kau btul ni benarkan aku ambik dia esok?

Jungkook: Berapa kali aku nak cakap ni? Kau nak aku marah ke?

Jimin: Tak ah. Eishhhh.

Jungkook: By the way, aku nak balik. Aku nak kau tolong aku satu benda lagi.

Jimin: Ape?

Jungkook: Tolong aku tangkap Yeri dn Wendy. Aku nak seksa diorg.

Jimin: Okey dokey Sir!

Jungkook: Gomawo.....

                 Yups. Korang msih tak tau kan? Jimin kawan sekongkol aku. Dia lah yg tlong aku nak bunuh orang yg aku tak suka. Dn aku sendiri akan bunuh orang yg aku tak suka tu. Aku sedih pula bila ingatkan ex-gf aku bakal jdi mangsa aku. Aku nak seksa dia sbab dia sdah seksa Hee Rin.

                   Mulut dia manis berkata-kata tpi dia lupa yg dia tu bodoh. Dia tak tau aku ni kuat firasat dn ada mata yg tajam. Dia ingat aku tak nampak dia letak serbuk dalam minuman  HEE Rin. Aku sengaja trima cinta Yeri sbab nak ambil ubat dri dlm beg dia untuk pulihkan HEE Rin.

                   Dan.... Tak bestnya takde HEE Rin. Dia yg buat aku bahagia. Tpi lambat laun segala rahsia akan terbongkar dn mmang rancangan aku akan berjaya punya. Lepas berjaya jer, aku nak kahwin dn dapatkan anak. Aku nak bahagia dn tiada sesiapa lgi yg akan kacau hdup kmi. Hahahahahaha.

(Tbc)

Kill Her (JK FF)Where stories live. Discover now