Dap dup dap..
"Bro! "
Aku tersedar akan lamunan ku. Haih, Faiz ni memang nak kena dengan aku betul lah.
"Kau asal" balas ku malas.
"Kau kenapa, dari tadi diam. Sejak kau kena... "
Mulut Faiz di tutup oleh Daniel.
"Kau jaga sikit mulut, kang Far mengamuk nanti tak pasal kita yang kena" bisik Daniel pada Faiz. Ops, bisik? Lebih kepada bercakap sebab dari jauh aku dah dengar.
"El, kau tak payah nak bajet sangat. Aku ni tak lah kejam mana pun" slamber aku membalas tanpa mengalih pandangan pada Daniel. Tahu sangat dia tu, propaganda semua ada.
"Kalau aku kata kau kejam? " Zharif menyucuk jarum. Kau Zar memang cari nahas.
"Kau pernah makan buku tak? " aku menunjukkan buku yang tadinya aku mengulang kaji. Erk!
"Hehe, lek la bro aku gurau je" sengih basi!
"Gurau tak gurau, Tengku Zharif Shah Fatteh, A. K. A abang Zarrrrr" sengaja di rrrr kan.
"Memang dah cari Nahas dengan Syed Isyraf Zulfan anak Dato Izhar Jassmen" sambung ku kembali.kemudian aku membuat gaya ala-ala hendak memukul orang.
"Woopp, woop! " halang Faiz.
"Korang ni tak habis-habis dengan perangai budak-budak tu" ngomel Hanif yang dari tadi berdiam diri kini bersuara.
"Fatteh ni start dulu" adu aku.
"Cait! kau guna nama belakang aku, Raf" acah-acah merajuk. Deii pegii la.
"Haha, biar la. Sedap doh nama tu" puji aku ikhlas? Eh, ikhlas ke.
Zharif masih lagi dengan posisi merajuk. Ciss, kau ingat comei?
"Alolo, Zharif sayang.. Sorry la"
"Euwwww"
"Uweekkk"
Ambik kau pakat-pakat nak muntah. Haha ayat sweet sangat ke bro?
"Deii, apasal lo pujuk dia lagu tu? Lo macam pujuk cewek lohh" apa bahasa la si Faiz ni bagi.
"Sorry ma.. Gua memang mcm tu laku la.. " sekali aku bagi bahasa cina.
"Woii!! Aku tengah merajuk ni. Boleh pulak korang buat sinetron dekat sini. Dasar! " wow abang kawasan sudah marah.
"Hehe"
_____________________
Aku mengerling ke arah jam tangan.
'Fuhh'
Keluhan di lepaskan
"Bila nak cuti ni" ringut ku sendiri.
"Cuti je kau tau"
'Wait sapa pulak kalini'
Aku menoleh ke belakang and yes, he Mamat pengawas sewel.
"Kau nak apa? " tanya ku malas. Bersampingan dengan pandangan malas.
"Nope"
Lalu dia berlalu dari situ.
Tiba-tiba
"Pengguman kepada semua nama-nama yang di sebut sila ke Dewan utama SMK JC sekarang"
Apa lagi, semua orang pakat-pakat berlari ke koridor ada jugak yang stay maybe malas kot. Cakap kat orang kau pun sama.
"Saya ulang, kepada nama-nama yang di sebut sila ke Dewan utama SMK JC. Ahmad Syed Kamil, 3 Statik. Yassin Azwiran Shah,3 Statik. Amira Syaitaha Damira"
Aku sempat tergelak dengan nama mereka hahaha. Woop tak baik hasya.
"3 Sandrin dan Fafa Zulaikha, 3 Sandrin. Kepada pelajar tingkatan 3 yang di panggil sila ke Dewan utama sekarang"
"Aik dah habis dah" kata Zaris menegur.
"Dah la kot" Anis mengiyakan.
"Bagi pelajar yang di umumkan kali ini sila datang ke bilik vokal sekarang"
"Ada lagi la" ujar ku
Syaza dan Zaris hanya mengangguk
"Tengku Syaza Irdina, 5 Silver"
"Weyhh, nama kau lah"
"Ha Ah" Syaza mengiyakan lalu segera ke bilik Vokal.
"Tengku Zharif.. "
Belum sempat nama di sebut habis. Zharif sudah mendepa tangan tanda bangga. Cehh baru kena panggil bro.
"Woooooo"
"Tenang semua, saya tahu saya disayangi tapi... Saya perlu pergi" poyo!
Pap!
Kepala Zharif di ketuk oleh Mamat Pengawas tu.
"Sakit la babun! " katanya sambil mengusap kepala yang diketuknya tadi. Sakit woo
"Yang kau over terlebih kenapa?panggil nama je pun" dia mengerling menyampah kepada Zharif.
"Hehe"
Aku yang menyaksikan pertengkaran mereka hanya tergelak dari jauh. Bukan aku je ramai lagi. Haha
"Megat Faiz Darwin Shah, 5 Gold. Tengku Syaz Daniel Zaydie, 5 Silver. Ahmad Hanif Syahray,5 Gold. Adreana Isma Hanim, 5 Gold. Syed Isyraf Zulfan.. "
"Wooooo, ketua pengawas weiii"
"Oh abang pengawas"
"Raf, dohh"
Satu kelas dah bising dengar nama apa raf.. Apa yang special sangat pun tak tau.
Aku mencari tuan punya badan. Okay jelas sama sekali 'Syed Isyraf Zulfan' mamat pengawas sewel tu.
'Wait ketua pengawas? '
____________________
Aku yang terdengar akan nama aku di panggil segera berdiri ingin ke bilik Vokal. Yang lain mula lah nak sakat aku. Abang pengawas lah, head boy lah, hero Malaya lah.
"Uuuuu super hero dohh"
Hah! Ni sorang lagi.
Kelepap!!
"Bangang la! "
"Cari pasal lagi dengan aku" aku memandang tajam lelaki yang rasa dah lama tak kena penumbuk aku ni.
"Lek la, aku gurau"
Aku menghiraukan dia lalu berlalu pergi dari kelas yang bising.
Tiba-tiba
"Hasya Zulaikha, 5 Silver"
Eh jap tu kan..
Aku mengalih pandangan kepada gadis berniqab itu. Kelihatan dia sudah pun bangun dari kerusi. Kemudian terus menuju ke pintu keluar. Aku memerhatinya dari jauh.
YOU ARE READING
Dia Ninjaku
AdventureHeadboy poyo ?? Niqabis?? bersatu??? wow Hasya Zulaikha salah satunya gadis yang berniqab di Sekolah Menengah Kebangsaan Jousand Center atau lebih dikenali sebagai SMKJC .Lemah lembut dan budi pekertinya membuatkan dia dihormati ramai. "Eh...