part 7

1.3K 70 0
                                    

Mata kak Sopie berkeliaran. Matanya terhenti pada susuk tubuh yang terpacak dihadapan cermin.

"Hasya"

"Ye akak" sahut ku lalu menoleh ke arahnya.

"Apa tu? " dia menunjukkan jari kearah kain yang dipegang oleh ku. Ya, this is my niqab.

Aku memandang ke arah yang ditunjukkan lalu aku tersenyum. Rasa nak gelak pulak senior aku tanya benda ni apa?  Hahaha.

"Ni? "

Dia mengangguk laju. Kak Sopie.. Kak sopie asal comei sangat ni.

Aku kearahnya lalu memakaikan niqab ku yang baru sahaja aku ambil dari beg baju ku.

"Ha! Ni la dia.. Lawa kan? " kataku memuji serius lawa. First time tengok Kak Safiyah pakai tudung. Berniqab pulak tu.

Kak Sopie membelek wajahnya. Kelihatan ia mengukirkan senyuman.

"Cantik! Tapi lagi cantik kalau Hasya pakai" aishh, puji aku pulak dah.

Muka aku pun malu-malu kucing. Kak Sopie yang menyedarinya turut tersenyum dan tergelak.

"Ish, ada-ada je kak sopie ni"

Dia mengukirkan senyuman.

_____________

Aku berjalan ke arah dewan makan yang terletak jauh di nun sana. Haha berangan je aku ni.

"Hasya"

Aku menoleh

"Hasya, akak malu la pakai macam ni"kata kak Sopie sambil menyorok dibelakang ku.

"Haha, buat apa nak malu? " haih apa la senior aku ni.

"Ye la, Hasya tau kan akan ni free hair. Nanti orang kata apa pulak kat akak" kak Sopie menjuihkan mulutnya.

'Alahai comelnya, sama je dengan adik dia tu. Aik..  Apa kau cakap ni'

"Akak jangan risau la, nanti Hasya protect kak Sopie" kata ku sambil membuat gaya pertahanan diri. Hehe.

_____________

"Raf, kau tengok tu" arah Zharif pada ku.

Aku segera melihat ke arah jari telunjuknya.

'What?'

Terkejut aku bila ternampak dua orang gadis yang berniqab berjalan ke arah dewan makan SMK JC.

"Wait, tu siapa tu" Daniel yang tadi nya kusyuk membaca buku. Eh, sat nak betulkan kusyuk tidur di sebalik buku. Ha ni baru betul. Turut melihat nya.

"Oh no! Niqabis lagi? " aku sudah meraup muka rambut semua aku raup.

Tak kan lah, habis martabat aku nanti.

'Wait'

Aku segera ke arah gadis berniqab yang berada di sebelah Hasya.

_______________

"Alamak Hasya, adik akak dah datang lah" kata kak Sopie kepada ku.

Aku mengusap perlahan belakang badannya untuk membuat dia cool

"Buat relax je akak" arah ku slamber

Lelaki itu atau lebih di kenali sebagai Mamat pengawas itu datang mendekati kami.

Aku? Sudah awal-awal lagi menghalang nya lalu mendepakan tangan kiri ku supaya Kak Sopie dapat berlindung di belakang ku.

"Woop, woop" aku menahan

"Kau asal?  Tepi lah" arah lelaki itu kasar.

"No, no! " halang ku tegas.

"Kau siapa nak halang aku? " ewah, ewah berlagak nampak Mamat ni. Eii aku tengok kecik besar kecil besar je dia ni. Sabar hati.

"Aku? Aku bodyguard dia. Kenapa?" balas aku kalini langkah aku ke depan dan lelaki itu.. Ofcourse  lah kebelakang tak kan kedepan jugak kot.

"Bodyguard?  Hahahahaha" tersembur ketawa dia pada diri aku.

'Kurang asam betul, tak pe aku tambah garam dekat kau'

"Kau.. Bodyguard.. Dia.. Hahaha perempuan macam kau ada hati jadi bodyguard, deii pi balik la. Masak kat rumah tu jangan kacau hal orang lain.. Hahaha" okay ini dah melampau.

"Woii, sahaitan! Aku kata jangan dekat, jangan dekat lah!! " kata ku tegas. Dia ni memang cari pasal betul la.

"Excuse me, kau panggil aku apa tadi? " haih, pekak ke badak dia ni.

"I say, sahaiiiiiiiiiitan" sengaja aku lebihkan iiiii tu biar padan muka 'Mamat pengawas' ni.

"Kau kata aku setan" rengusan di lepaskan.

"Kau ni memang tak kenal aku siapa" sambung dia lagi.

Oh yeahh kau fikir aku goyang dengan kau peeegii la.

Aku memandang bosan padanya. Mataku di putarkan.

"Kau ingat aku kisah? Kau polis ke tentera ke doktor ke aku TAK KISAH" balas aku dengan bengang. Saja nak buat aku marah Mamat ni.

"Shii.. "

belum sempat Mamat tu nak mencarut aku dah tunjukkan jari telunjuk. Ke mulutnya. Tak lah dekat sangat.

"Aku tak nak dengar kau mencarut depan aku. Macam ni lah, aku malas nak gaduh. Supper pun dah nak habis. Better kau masuk dewan makan and than buat macam kau tak kenal aku. Walaupun aku tau yang kau.... " aku sengaja meleret kan kau tu. Kemudian  menjeling tajam pluss menyampah dekat Mamat tu and the geng.

"Classmate aku" kemudian aku blah dari tempat tu. Tinggalkan 'Mamat pengawas' sewel tu dengan geng dia. Malas nak layan. Mau cari pasal je dia tu.





Dia Ninjaku Where stories live. Discover now