bab 23

911 42 1
                                    

"Huish! Drama giller cerita you ni"

"Haha, you ni kan.. dari dulu sampai sekarang tak pernah nak serius kan? " aku mengetuk kepalanya menggunakan Iphone ku. Aiii geram pulak aku dengan budak ni.

"Hehe, btw.. Apa jadi lepastu"

"Afif bawa I dekat Club malam"

"And than? "

"dia cuba nak jadikan I mangsa dia" mata hazel yg dimiliki terbulat besar. Ya Allah comel nye kau Haraz.

"Hahaha asal muka you macam tu doe" memerah muka aku tahan tawa. Haraz yang berada dihadapan aku tersenyum lalu menggaru lehernya.

"Tak de la, seriously bosia gile doe"

"Dia dah janji kot dengan I yang dia nak jaga You baik-baik, Ish, jantan ni nak kena ni" bebel Haraz panjang sambil menumbuk- numbuk tangan nya ke meja.

"Haha lek la"

"Lepastu apa jadi? You jangan cakap yang- arrr shut! Ish apa ni cakap gutu. I sempat lari , menyesal gila I tak ikut cakap mama I " kata-kata nya pantas aku memotong.

"Hehe"

"Jadi apa dekat jantan tak guna tu? "

"Papa call polis, and than Afif masuk Lock up" kata ku sambil menghirup air kopi.

"Uish, naseb baik You sempat lari" Haraz mempamerkan muka lega dan bersyukur. Aku hanya tersenyum melihatnya.

_________________________

"You balik dengan siapa? " tanya Haraz apabila sedar aku keseorangan.

"Ish! You dari mana ni! Terkejut I di buatnya" bahunya ku libas dengan beg baju yang di shopping tadi.

"Hehe, sorry la. I nampak you tadi, tu yang I terus datang dekat You" aku menjeling.

"Bukan apa I takut sweetheart I ni kena culik orang je" Haraz membisik ke telinga yang disebalik tudung ku. Mata nya menghadiahkan sebuah wink.

Haraz please la jangan hensem sangat. JATUH EGO AKU KAU TAU TAK.

"Ish! Gatai! " Haraz tersenyum gatal sambil menghamburkan tawa besar. Ha! Seronok la tu buat aku blushing.

__________________________

Arghhhh asal lambat sangat Mamat ni! Penat siaa aku tunggu dari tadi!

Dalam penantian aku, aku ternampak seorang wanita yang sangat aku kenali. Dan Ya! Aku pasti itu Hasya.

Wait! Siapa yang ada dengan dia tu? Tergelak sakan pula? Amboi! Mesra sungguh.

"Raf! " tersentak aku dibuat nya. Kang ada juga yang kena tanam hidup-hidup ni!

"Kau nak apa! "

"Wuishh marah benorr" Daniel membuat gaya ala-ala ketakutan. Ko ingat comei ke gila!

"Ish! "

"Kau asal doe! Ke..." aku memandang nya lalu serta merta kening ku terangkat.

"Ha! " tersentak aku dibuatnya. Naseb la aku muda lagi.

"Apa?! "

"Kau baik cakap betul ii"

"Cakap apa!? "

"Kau perempuan ey! " dengan serta merta kaki aku menyepak lutut si empunya.

"Auch! "

"Mulut kau ni kan dah lama tak kena cili ke ha!? " kata Aku. Daniel naseb baik kau kawan aku kalau tak, memang kena sebat dah dengan aku!

"Rilek la Raf, aku gurau je pon. Ha!  Yang kau ni asal tetiber mengelamun tak tentu pasal ni? " Daniel menepuk belakang badan ku.  Choiii!!  Pedih bhaii ni kes balas dendam ke apa!?

"Tak payah la tepuk ii aku bagai, kau ingat tak sakit ke? " kata ku sambil menyapu bahagian yang telah didarat oleh tangan Daniel.

"Hehe"

Aku hanya menjeling, pedulikan Daniel lalu beralih pandangan ke tempat tadi. Namun hampa, Hasya dan lelaki itu sudah lesap dari pandangan mataku.

"Kau tengok apa tu? " tanya Daniel ingin tahu. 

"Tak ada apa-apa " lalu aku berlalu dari tempat itu meninggalkan Daniel yang sudah terpinga-pinga.

________________________________

Di sebuah Cafe yang ramai orang, aku termenung tanpa sebab, tanpa disedari aku disapa seseorang.

"Syaaaa.. " aik macam lain je bunyi.

"Weyhh! Kau!? " terbeliak mata aku apabila menyedari Mamat pengawas kerek ni ada depan mata aku.

Ya Allah asal lah aku ditemukan dengan Mamat ni? Tak ada Mamat lain ke?  Bagi la aku jumpa Fattah Amin ke haa mau la jugak aku tatap puas - puas.

"Asal kau tengok aku macam tu? " tanya lelaki itu. Weyh malu! Apalah naseb kau harini Hasya oiii.

"Ta-tak ada pa" kening Isyraf dijongket kan. Dia mulai tersenyum. Senyum yang aku sangat kenali.

Bukan senyuman mesra..
Bukan juga senyuman ikhlas..
Namun...

Ianya senyuman sinis!

Arghh! Aku benci senyuman tu! Senyuman tu yang buatkan aku jatuh-

"Woiii!! " bahu aku terhenjut. Aku menggelengkan kepala ku beberapa kali.

Yes! Bagus! Kali kedua aku tebal muka dengan dia.

"Aku tau la aku ni seygak, kacak, bergaya, hidung tinggi, bibir mungil, sado, pan-" dengan segera aku menutup mulutnya dengan purse aku.

"Ishh! Please jangan perasan sangat boleh? Aku muak la dengar" mata hazel Isyraf mencerlung tajam ke arah aku. Oh ya! Maybe dia panas dengan bebelan aku!

"Kau buat apa dekat sini? " dia mulai bertanya. Sambil memerhati seluruh wajah ku.

"Basuh baju" sepatah sahaja. Biar padan muka! Siapa suruh tanya benda yang dia dah tau. Aku makan laa! Tak akan buat kuih kot!

Mata nya semakin mencerlung tajam. Aku tau, aku tau dia sakit hati dengan aku.

"Aku tanya elok-elok kan"

"Elok ke? Mai nak tengok sikit"

Pap! Satu ketukan khas dihadiahkan. Asal ke bangang sangat Mamat nih! Dia ingat tak sakit ke!?

Aku mencerlung tajam kepadanya.

"Tu sebab kau main-main dengan aku" lalu dia bangun dari kerusi dan terus beredar dari tempat itu.

"Tak guna punya Mamat kerek! "

Dia Ninjaku Where stories live. Discover now