bab 16

1K 59 1
                                    

Sejak dari haritu. Aku dan Isyraf semakin rapat. Tak tau la macam mana boleh dari jadi kawan.

"Sya! " aku memandang si pemanggil.

"Pa? "

" lepas SPM kau nak sambung mana? " tanya Isyraf. Dah kenapa tetiba tanya dia ni?

"Kuis" Isyraf membuat muka kehairanan.

"App..pa ?" aku hanya tersenyum.

"Kuis. Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor " kata ku satu persatu.

" ada ke? "

"Ada la" aku rasa macam nak gelak pon ada.

"Ouh, kau tak nak tanya aku ke? " Isyraf membuat muka semangat. Aku hanya tersenyum melihat gelagatnya.

"Tak" namun senyuman nya mati apabila aku mengatakan 'tidak'

Okay, sumpah lawak tengok muka dia monyok. Hahaha

"Melawak je la, ha kau nak study kat mana Encik Syed Isyraf Zulfan " kemudian senyuman terukir diwajah tampan jejaka itu.

"Hmm aku nak study dekat mana-mana je yang kau pergi boleh? " kemudian dia tersenyum nakal.

__________________

Bila aku tengok Hasya blushing aku rasa macam dia lah wanita paling cute.

Geram je tengok tauu.

"Haha, kau ni gila la Raf. Dah la aku nak balik dulu" katanya sambil mengemaskan buku.

Aku pon mengerling ke arah jam. Yang sudah menunjukkan pukul 4:30 .

Alamak! Dah lewat. Kejap lagi pukul 5:00 ada kelas tambahan. Maklumlah next month SPM .

SPM weyh, kejap je masa berlalu. And than aku kena tinggal kan Hasya.

Oh wait, Hasya.

___________________

Semasa cikgu mengajar di hadapan. Terdengar bunyi notication masuk dalam phone aku.

Aku pun membuka nya.

One Notice from Raf 👻

Raf. 👻

Sya.. 

Aku mengerling ke arah Isyraf yang berada di sebelah meja aku. Aku meninggalkan nya bluetick.

________________

Cait!  Dia bluetick aku je? Jeling aku pula tu. Kuasam betul.

Aku meng'spam' Hasya. Hasya seakan menyampah. Kemudian dia memarahi aku. Haha comei suka buat dia marah.

Aku menggelakan dia. Dalam asyik tergelak.

"Isyraf! Ha jawab kat depan ni! " arah Cikgu Rohaya.

Aku? Dengan tak tau apa nya terus melangkah ke hadapan.

"Ha, tau tak nak buat apa? " tanya Cikgu Rohaya.

Aku tersengih.

"Tu la, sibuk sangat kacau anak dara orang" perli Cikgu Rohaya kepada ku.

Satu kelas telah menggelakkan aku. Kuasam betul tambah-tambah Zharif dengan Daniel.

Dia Ninjaku Where stories live. Discover now