bab 22

998 43 3
                                    

"Mia, kau free tak? "

"Free je, kenapa? "

"Okay good, aku nak ajak kau pergi mall"

"Mall? Ouh yaa aku okay je. Bila? "

"Petang ni? "

"Ha okay.. Okay nanti aku ambil kau "

"thanks babe"

"Most welcome to my babyboo"

Panggilan dimatikan. Segera aku meletakkan iPhone ku di atas meja. Tuala segera ku capai lalu membolos kan diri ke dalam bilik air.

Seusai sahaja membersihkan diri dan mempersiapkan diri aku mengambil kembali iPhone yang berada di atas meja.Melihat sahaja notis yang masuk.

Tiba-tiba iphone ku mengeluarkan bunyi. Yeah ofc la ada orang call.

"Assalamualaikum "

"Waalaikumsalam"

Aik? Asal suara lelaki ni? Abang aku ke? Sekali lagi aku melihat scrin telefon ku namun no yang tidak dikenali terpapar.

"Hello? Cik? "

"Ermm ya, by the way.. Who are you"

Terdengar sisa tawa dari panggilan sebelah. Eh! Dia ni main gelak-gelak pula. Ke kau nak prank aku ni! Berkerut-kerut dahi aku dibuat nya.

"Kenapa encik gelak? "

Sekali lagi kedengaran tawa di panggilan sana. Hish! Aku tak main-main lah.

"Im so sorry mrs... Hahahha"

"Hmm who are you? What do you want?"

"Im just want you.."

Dah melampau Mamat ni. Boleh pula main-main dengan aku. Kau ingat aku ni ada masa ke nak dengar lawak kau tu.

"Not funny la bro"

"Hahah are you seriously babe? You dont know who i am? "

Ish! Ko ingat aku ni boleh cam ke suara kau! Nak kata bengab kang terasa pulak. Haish!

"Okay, it easy. Just tell me what your name"

"Hahaha okay.. Okay..  Im mr. Haraz? "

What!? Apa dia? Haraz?! Aku salah dengar ke apa ni? Haraz?

"Haha do you think i want to trust you? Not easy for that"

"Why, it's i am Tengku Heis Haraz. Your closer friend? Are you still remember me?"

"Har.. Harazz? It's you? "

"Yess im am"

______________________________

"Hahaha, kenapa ey? You pindah dulu? Tak ada angin tak ada ribut.. Terus I dapat tahu yang you dah pindah"

"Hish you ni..  Benda lama tak payah la ungkit. Papa I dapat kerja dekat Australia. So nak buat macam mana lagi? Ofcourse la family I kena pindah sana jugak" terang Haraz sambil tersenyum dan menghirup secawan kopi.

"Ouh patut la you menghilang macam tu je"

"Hehe" Haraz menggosok belakang leher nya sambil tersenyum menunduk ke bawah. Rambut nya terjuntai menutup mata hazel yang dimiliki. Wajah itu, sangat aku rindui.

"Sya, you dah lain ey sekarang" aku melihat diri aku. Kemudian aku tersenyum kepadanya.

"Haha, Alhamdulillah hidayah Allah bagi dekat I" kemudian aku tersenyum.

"Macam mana you boleh terpikir nak berhijab ni? "

"Entah la Haraz, I pon sebenar nya tak terpikir pon nak berubah sampai macam ni" Haraz hanya mengangguk.

"Eh, you tau tak. Mama I dapat tau yang pasal I couple dengan Afif"

"Seriously? Habistu aunty cakap apa? "

"Mama marah I. Mama kata Afif tu budak nakal. Dah banyak perempuan dah dia pernah rosakkan" suara aku menjadi kendur. Yeah, masa silam. Masa silam yang tak dapat diubah.

Haraz melihat aku dengan belas kasihan. Yess aku tahu dia paham. Dia faham keadaan aku yang dulu.

"Sya, I think you should to stop this story. Aku dapat rasa apa yang kau rasa. Nanti kalau kau dah bersedia. Kau tau kan kau nak cari siapa? "

Aku mengukir senyuman tawar.

"Thank you Haz"

________________________

"Mama dah kata kan jangan berkawan dengan lelaki tak berspesis tu! " Datin Melissa menghempaskan IPhone milik aku.

"Mama! What are you doing?! Oh my god! My phone! " segera aku berlari mencapai IPhone pink yang sudah terlantar di atas cubin kaca milik rumah banglo itu.

"Mama! It's too much! " lantas aku menjeling ke arah orang tua ku.

"Sya! You ni kenapa ha? Degil sangat cakap mama? Mama dah larang kan! " bergema suara lantang Datin Melissa.

"Mama, please la faham keadaan Hasya"

"Faham? Sya, look at me! " segera dagu ku ditarik kasar oleh mama.

"Tak ada mama yang tak kan faham anak dia. Mama just nak yang terbaik untuk Sya" mata aku ditenung sayu.

Namun apakan daya. Bila iblis menghasut anak Adam semua nya akan hilang semerta. Kasih sayang yang dicurahkan selama ini tidak dihirau lagi.

"Oh ya! If you really love me. Just let go. Bebaskan Sya! " segera handbag di atas meja di capai.

"Sya nak pergi mana?! "

"Afif tunggu Sya kat bawah" lantas kaki ku menjejak keluar dari rumah. Mata Datin Melissa terbutang.

"Sya! Why you degil sangat ni ha! " tangan ku ditarik. Aku cuba untuk melepaskan. Kemudian aku memberi nya jelingan tajam.

"Ma, semua akan okay. Tak payah la risaukan Sya. Sya dah pandai jaga diri sendiri la"

"Dah besar? You still 14 years old okay?mama sayang Sya. Please la dengar cakap mama"

"Mama! Stop it! " kemudian aku meninggalkan mama yang selama ni menjaga aku keseorangan dirumah. Laungan nama ku tidak dihirau lagi.

__________________________

"Biy kenapa ni? Murung je dari tadi" anak rambut ku diselitkan ke telinga. Kepala ku diusap-usap beberapa kali.

"Hmmm ntah la you" tubuh ku ditarik menghadapnya. Kedua-dua belah bahu ku dipegang.

"Baby, jangan la sedih-sedih" selepas mendapat respons yang tidak memuaskan dari aku. Segera dahiku dicium lembut.

"Ish you ni"

"Hehe, senyum la sikit" pipi ku diciut. Aku pon mengukir senyuman tawar.

"Ha! Cantik pun baby I senyum ni. Baru la I bertambah sayang" kini pipi belah kanan ku pula jadi mengsa kucupan.

"Ish you ni!  Jangan la macam ni!" bahu kanan nya ku pukul. Eee geram nye ikut suka hati dia je cium pipi aku!.

"You kan I dah cakap banyak kali. I tak nak hubungan kita ni jadi lebih jauh.you tau kan i baru form 2 " ishh geram pula aku dengan Afif ni!

"Hmm ye la. Btw sayang jom ikut I"

"Pergi mana? "

"Alaa you ikut je la" segera tangan ku ditarik. Afif membawa ku ke arah keretanya.

_________________________

Bab kalini sis focus kan pada kisah silam Hasya je. So camna?
















Dia Ninjaku Where stories live. Discover now