Waktu berjalan dengan sungguh pantas. Esok aku dah kena balik Australia. Arghhhh tak sempat nak jumpa Syaz dengan Zatty.
"Dah pack barang?" tanya seorang di hadapan pintu sambil bersandar dan memeluk tubuhnya.
"Dah" dia membuat thums up. Lalu segera untuk melangkah pergi.
"Abangggg, kalau Sha nak jumpa kawan Sha boleh? " dengan segera Abang Zyad menilik jam ditangan.
"Mana sempat Sha. Sekarang dah pukul 10:45 lagi 5 minit nak pukul 11: 00. Sha kan perempuan, mana boleh pergi keluar malam-malam. Bahaya la. Ha! Lagipun esok kan kita bertolak pukul 4:00 . abang takut Sha bangun lambat je nanti. Kang terlep-"
"Eh, eh! Dah, dah. Ish abang ni Sha tanya je pon. Tu pon nak membebel" aku pandang bosan abang. Haish sakit telinga kalau macam ni. Menyesal lak aku tanya. Huh.
"Ha, dah pergi tidur. Esok flight kita pukul 4:45 tau tak. Dah la KLIA tu jauh" abang aku buat smirk. Hm
"Ye la, ye la"
_________________________________
Pagi ni aku pergi jogging. Saja aku tenang kan fikiran. Tapi tu la. Sampai bila aku nak kena tunggu sleeping beauty ni kat sini. Eh tak, sleeping ugly.
"Mana Niel? "
"Entah"
"Kau tak call dia ke"
"Aku malas nak habiskan kredit aku" aku pandang menyampah. Bongok tul! Aku segera ambil phone dan call Niel.
"Angkat la bengong! " menyampah pula aku. Baik tak payah ada phone.
"Asal? " tanya Hanif.
"Kau tengok la lengkuas kau ni. Tak reti-reti nak jawab phone! " bengang aku sambil mencuba call lagi Daniel.
_________________________
Di pagi hari yang menyenang kan. Tiba-tiba aku terdengar suara yang tidak merdu memecah gegendang telinga. Aku buka mata. Aku capai phone. Aku angkat.
"WOI! KAU MEMANG TAK RETI NAK ANGKAT CALL KE HA!? " Mamat mana yang tiber marah aku ni. Aku tengok nama panggilan. Tertera nama 'Raf hantu 😒'. Yess aku save nama Raf hantu sebab tetiap malam dia call aku guna whatsapp guna DP Hantu. Kuanghajo kan. Aku dah la penakot. Syal punya member. Okay back to story. Aku mula berfikir. Cuba untuk bertafsir. Dan tiba-tiba aku teringat yang aku dengan FIDZH janji nak berjogging kat taman pagi ni.
Dengan segera aku kerling jam. Mampus! Aku dah lambat! Aku tepuk dahi.
"WOI!! KAU DENGAR TAK AKU CAKAP APA BAHALUL!!! " Alamak leader dah mengamuk.
"Ye, ye aku dengar la"
"Hah! Aku cakap apa!? "
"Er kau suruh cepat kan? Ye, ye aku dah siap ni. Kejap lagi aku turun. Aku tengah bagi kucing makan sekarang"
"Herghh cepat sikit! "
Aku segera tutup panggila phone. Huh! Arghhh aku tak siap lagiiii! Aku terus berlari menuju ke tandas untuk mandi.
Selepas sahaja bersiap aku segera turun ke tingkat 1 .aku tekan lif. Bangang tul! Cepat la sikit! Kang ada monster mengamuk karang!
Ting!
Aku terus meluru masuk ke dalam lif. Kemudian menuju ke tingkat bawah. Aku nampak diorang tengah tunggu dekat depan. Aku keluar than aku buka pagar. Aku nampak mata-mata yang macam nak makan orang. Aku pandang selamber.
"Apa? "
"Kau boleh lek macam kucing nak beranak je ey? Dengan maaf tak de. Kau tau tak kitorang tunggu kau lama!? " bengang Hanif.
Aku tersengih.
"Dah jom" ajak Zharif.
_______________________
"Huh! Lega! "
"Dah-dah jom masuk kereta" aku pandang abang aku.
"Apa pandang-pandang? Dah masuk"
" ye la- ye la" dengan segera aku masuk kedalam kereta yang dipandu oleh Hilium. Kereta milik Family aku terus meluncur dari perkarangan Airport.
"Sir, Dato ask me to sent you at Office. So I'll sent Hasya letter" kata Hilium. Aku dan abang aku mengangguk.
Sampai sahaja dihadapan Office. Abang Zyad segera keluar dan memasuki perut bangunan Zyn Empire.
"Let's go" arah aku. Okay wait! Mesti korang tertanya-tanya kan mana Haraz. Oh well. Urusan dia dekat Malaysia dah settle awal sehari dari aku so dia terus balik and tinggal aku sorang-sorang dekat Malaysia. But tak la sorang ada je abang aku ni.
By the way, urusan aku dekat Malaysia pon dah selesai. Syarikat Jasmeen Holding pon dah Official berkerja sama dengan Zyn Empire. Hm tapi aku still tak boleh lupa dekat CEO dia. Hm
"Miss, we already arive" kata Hilium aku mengangguk kemudian aku tersenyum.
Segera aku menuju ke dalam perut rumah agam ini. Aku mengetuk pintu. Aku disambut dengan pembantu rumah ini.
"Welcome miss" sambut seorang wanita berumur 40 an dan berbangsa turki.
"Thank you" balas ku lalu segera menuju ke ruang tamu. Sampai sahaja di destinasi aku terus ke arah Papa yang sedang berada di atas sofa panjang.
"Hey, what'story are you watching? " tanya ku selamba sambil duduk di sebelah papa.
"Just the movie" balas papa ku. Namun segara Papa terkejut dengan kehadiran ku.
"Hey! when you came back here?" tanya papa terkejut. Hahahah
"Just now" balas ku
"Where is your brother? "
"Office" balas ku sepatah sambil melemparkan senyuman.
"How about your day? " tanya papa. Aku memandang papa sebelum menjawab soalan papa.
"I have a nice day"
"Oh ya? How about our project? " tanya papa ingin tahu.
"Everything was settle" balas ku tenang sambil tidak lekang menonton filem. Horrow weyh! Kesukaan aku ni. Hehehe.
"Wow nice. Good girl" aku tersenyum manis.
"By the way, you not take a bath right? " tanya papa sambil mengangkat kening.
"Hehehe, no" aku tersengih. Adui kantoi.
"Haih, just go to take your bath now" arah papa. Dah papa mula suruh. Tak ada sapa boleh bangkang. Aku menurut apa yang di suruh papa. Aku menaiki tangga untuk ke bilik ku supaya dapat membersihkan diri.
YOU ARE READING
Dia Ninjaku
PertualanganHeadboy poyo ?? Niqabis?? bersatu??? wow Hasya Zulaikha salah satunya gadis yang berniqab di Sekolah Menengah Kebangsaan Jousand Center atau lebih dikenali sebagai SMKJC .Lemah lembut dan budi pekertinya membuatkan dia dihormati ramai. "Eh...