bab 35

813 36 0
                                    

Knock-knock

"Masuk"

"Boss, Dato Zyad dan CEO Zyn Empire sedang menunggu boss di dalam bilik meeting" terang P. A aku. Ouh lupa pula aku nak kenal kan nama dia. P.A aku ni nama dia Zara. Nama penuh  dia.. I tak ada masa nak ambil tahu. Korang nak tahu pergi cari sendiri. Hehehe.

"Ouh okay thank you" segera aku menuju ke bilik mesyuarat. Kang tak pasal melepas sebab aku lambat.

Sampai sahaja di bilik mesyuarat, segera aku melangkah masuk ke dalam. Dari hadapan pintu aku dapat lihat Dato Zyad sedang menunggu ku.

"Dato, Im so sorry because im late" pinta aku. Ye la nak jaga hati an.

"Its okay" Dato Zyad memberikan senyuman manis. Wah, kaya dengan senyuman Dato ni.

" mana CEO Zyn Empire ?" tanya aku kepada Zara sedikit berbisik.

"I dont know la boss. Tadi dia ada di sini " balas Zara.

Knock-knock

"Zara open the door" zara mengangguk.

Buka sahaja pintu bilik mesyuarat terserlah lah seorang wanita berniqab. Eh jap, kenapa aku macam pernah nampak mata dia ni? Arghh fikiran kau tu je Raf.

"Im sorry, Im late" pinta gadis berniqab dihadapan pintu tadi.

"Its okay, come to sit" Zara menghadiahkan senyuman kepada gadis itu. Siapa dia ni? Kenapa dia ada di sini.

"Thank you" ucap gadis tersebut lembut serta menghadiahkan senyuman. Macam mana aku tau dia senyum. Sebab hasya pon senyum camtu. Eh jap. Arghhhh stop it!

"Boss, she is CEO Zyn Empire. Miss Hasya Zulaikha. She's daughter Dato Zyn" jelas Zara. What?! Hasya?! Tak mungkin! Tak mungkin dia!!

"Err boss? Boss? " serta merta aku terjaga dari lamunan. Ya Allah fokus Isyraf! Fokus!

"Ouh, okay. We can start now"

___________________________

Betul ke tu dia? Betul ke yang tadi tu Hasya? Hasya Zulaikha yang aku sayang dulu? Tapi..  Kalau betul dia..  Kenapa riaksi dia tak terkejut langsung nampak aku? Ataukah ini semua kebetulan. Tapi tak mungkin..

"Er boss? Boss? Boss! " aku tersedar. Aduhh mengelamun lagi. Apa nak jadi kau ni Raf?

"Ke.. Kenapa you tak ketuk pintu dulu? "

"Saya dah ketuk banyak kali dah pintu tu sampai nak pecah, boss still buat tak tau je. Hah! Tadi saya panggil boss pun boss tak menyahut. Boss ada masalah ke?" jelas Zara panjang lebar. Ya Allah macam mana boleh aku tak sedar ni.

"Erm I okay je. Hah! You kenapa masuk bilik I ni? " tanya aku ubah topik. Malu woii

"Tak de la, saya tengok semua orang dah balik. Boss tak nak balik lagi ke? " tanya Zara. Hah?! Balik?! Berapa lama aku mengelamun ni?!

"Sekarang pukul berapa?" tanya aku blur.

"Sekarang 6:45 dah boss. Semua orang dah balik. Boss je tak balik-balik " what?! Sirius la!?

"Ouh okay thank you, you boleh balik sekarang"

"Thank you boss"

_______________________

Aku terbaring di atas katil. Fikiran aku masih lagi terbayang peristiwa tengah hari tadi. Ya Allah kau bantu la hamba mu ini. Segera aku mencapai IPhone ku lalu membuka what's up.

                         FIGHTER FIDZH
                                                                       Me
                                                 Guys meet jom

Dia Ninjaku Where stories live. Discover now