Aku meliarkan mata ku mencari Isyraf. Dah macam Cinderella dah aku ni. Dengan gaun lagi, kasut tinggi la, tak pasal kang ada yang jatuh tertungging kat sini.
Tiba-tiba mata ku tertangkap pada dua susuk tubuh yang sangat aku kenali. Isyraf dan Harraz.
Wait, apahal muka diorang macam nak perang dunia ketiga je? Aku memerhati mereka dari jauh.
___________________
Mata ku tajam menikam manusia dihadapan ku. Mamat yang bernama Harazz ni hanya membuat muka selamber je dihadapan aku. Manyampah!
"How damn? Why she choose you than me? Heh, so blind! " Harraz membetulkan lengan bajunya sambil tersenyum senget ke arah ku.
Haish mamat ni, kang ada yang masuk dalam lubang loji time majlis aku kejap lagi kot.
"Yang buta tu kau" aku cuba mengawal nada. Sabar Raf, sabar Raf. Orang macam ni tak perlu di layan.
"Haha, so funny bruh. I dont know la bomoh apa yang kau guna sampai Hasya tetgila-gila kan kau. So damn! " mata nya memandang ke arah ku. Keningnya dijungkitkan. Senyuman sangat sinis.
Aku mengetap bibir. Boleh tak aku humban mamat ni masuk zoo. Biar harimau yang ajar dia erti adab. Harimau pun lagi beradab dari mamat ni.
"Heh, do you know what you're different with dogs?" Keningnya terjungkit meminta jawapan. Aku tersenyum sinis.
"it's not different. Two are just barking and no good to show effort" mata nya membutang. Harraz merengus kasar. Tajam matanya memandang ke mata ku.
"That's a reason why Hasya choose me than you. you don't dare show your feelings. You never show your efforts. All you know just say 'she is mine'.heh, so loser" aku menjulingkan mataku ke atas sebelum tapak tangan ku menyentuh bahunya dan satu senyuman sinis dihadiahkan.
Harraz menepis tapak tangan ku dari bahunya sambil mengetap bibir. Kisah pulak aku, ingat aku hadap sangat?
Aku tersenyum senget. Harraz menjeling aku.
"Eh korang, dah kenal each other ke? " Kedatangan Hasya dari belakang Harraz dan bermakna juga hadapan ku menyentak kami berdua dan menangguhkan sesi peperangan mulut antara kami. Dan macam perempuan.
Senyuman palsu Harraz tiba-tiba terukir dibibirnya. Ha, tahu pon kau nak senyum elok-elok. Tadi bukan lagi senget sambai aku rasa nak bedah je mulut mamat ni. Baru lepas accident rasanya. Tu yang mulut tak reti nak senyum elok-elok.
"Yah, I dan jumpa husband you ni.. " tiba-tiba tubuh ku ditarik dan sekarang tangan nya berada di atas bahuku. Aku menjeling memandang nya di sebelah.
Senyuman yang dibuat-buat terukir dibibirnya."Handsome husband you, pandai you cari suami" bibir nya diketap geram sambil bercakap bersama Hasya. Heh, tadi bukan main lagi. Dasar jantan hipokrit!
Aku nampak kening Hasya terjungkit meminta jawapan atau mungkin pelik akan riaksi aku yang seakan-akan ingin memberi sebuah tendangan padu pada mamat tak ada adab ni.
"Erm, okay. So bila you sampai" Hasya mula dangan perangainya yang agak ramah itu. Eh tak, sangat ramah!
"Oh, Baru je pagi tadi. I rindu la dengan you sebab tu I datang"eh mamat ni main rindu-rindu pula! Kau sedar tak Hasya tu bini aku?!
Hasya yang perasan raut wajah ku yang agak bengang terus menarik lengan ku lalu dirangkul nya. Membulat mata mamat tu pandang kami berdua.
Aku tersenyum kemenangan. Ini Isyraf la, siapa je tak nak kat aku? Sekali petik ramai yang datang. Nak tambah lagi sorang pon boleh.
Eh, no, no.
"Haha, apa kata you enjoy our buffer " Hasya tergelak kekok. Harraz memandang tajam ke arah aku. Aku Hanya beriak selamba sambil tersenyum sinis.
Hasya yang perasan akan kedinginan kami berdua terus sahaja meminta diri. Hasya menarik aku ke rest room kami.
"Raf, awak marah saya ke? " mata bundar nya memandanh ke arah kami. Berkaca-kaca. Eh, dia nangis ke.
"Hm" sengaja aku balas sebegitu biar dia tahu yang aku tak suka dia begaul rapat bersama lelaki lain. Hasya milik aku sorang! She is mine forever!
"Awak, saya minta maaf tau" mata bulatnya memandang tepat ke arah ku. Macam mana aku nak marah dah kalau budak ni comel sangat.
"Janji tak buat lagi? " laju Hasya mengangguk sambil mata menyepet. Oh my! Kenapa kau comel sangat ni.
Terus aku dakap tubuh Hasya. Kapalanya disembam kan ke dada ku. Aku mengelus lembut kepalanya.
"Saya sayang awak tau, saya tak nak hilang awak untuk kali kedua" Hasya mengangkat kepalanya memandang ke arah ku. Mata menyepet menandakan dia tetsenyum. Aku turut tersenyum sebab terlalu cair dengan perangai yang comel dia ni.
"I love you too ! " terus sahaja pipi ku menerima ciuman. Aku agak tersentak sambil memandang ke arah anak mata bundar Hasya. Senyuman ku terukir.
"Amboi, dah pandai dia ni" aku tersenyum mengejek ke arah nya. Hasya mengeluarkan tawa kecil.
"Dah la. awak ni, kesian tetamu saya. Dah tua-tua pun nak merajuk" Hasya memeluk tubuhnya sambil memandang ke arah ku. Aku tergelak kecil. Haih, baru perasan yang budak ni montel semacam. Comel betul!
"Ye la, kang kalau tak merajuk saya tak sayang pula. Pastu kahwin lai- auwww! " wuish laju betul tangan dia buat kerja. Laju tangan ku menggosok telinga yang dipulas kasar oleh Hasya.
"Berani awak buat macam tu! " dahinya yang berkerut itu sedikit mencuit hati aku. Aku tahu dia tengah monyok sekarang.
Tengok la tu, siap pusing belakang sambil peluk tubuh lagi. Haish! Comel betul!
Aku terus merangkul pinggang nya. Laju tangan ku mengunci pergerakan nya.
"Lepaslah" Hasya meronta-ronta untuk keluar dari pelukan ku. Aku tergelak kecil. Kuat ke nak lepaskan diri daripada aku yang sado ni? Ops terpuji diri sendiri pulak. Haha.
"Shhh" aku memalingkan Hasya ke arah ku. Wajah nya masih monyok. Macam mana tahu? Tu dahi tu, berkerut seribu.
You are my sunshine, my only sunshine
You make me happy when skies are gray
You'll never know dear, how much I love you
Please don't take my sunshine awayPerlahan-lahan mata nya tersepet tanda mengukirkan senyuman. Aku turut tersenyum memandang nya.
"Sedap tak saya nyanyi? " aku tidak lepas mamandang anak mata yang bulat itu.
"Tak" Hasya menjuling ke atas. Amboih pandai Judge orang dah sekarang. Aku tergelak kecil melihat gelagatnya.
"But thank you make me special for you. I will never let you go. I love you so much" bibir ku tersenyum lebar mendengar ungkapan-ungkapan manis gadis bernama Hasya ini. Aduh, kau buat aku cair la.
"Wellcome sayang, jom kita keluar" terus sahaja kami berdua menyusur keluar dari bilik rehat kami selepas sesi drama-dramatik tamat. She's my only sunshine and i will make sure it.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Okay assalamualaikum guys! Thank you for your loyal reading and waiting for this update ❣️✅ saya hargai sangat-sangat! Thank you sebab sudi baca story saya yang tak seberapa ni 😅🌹 i love you guys too much!
Actually saya update pagi ni sebab saya nak ambil kesempatan ucapkan SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN kepada semua readers yang setia dengan Dia Ninjaku ni 🙏😆❤️
Im really appreciate it‼️❤️ mohon maaf kalau-kalau saya terkasar bahasa atau terlambat update ke apa 🙇♀️❣️ insyaallah saya akan selalu update lepasni.
Again saya ucapkan selamat hari raya guys! 💫💛 walaupun PKP ni I hope korang semua sambut raya dengan gembira course we all deserve for get it ❤️😄 okay bye! 🌹❤️
YOU ARE READING
Dia Ninjaku
AdventureHeadboy poyo ?? Niqabis?? bersatu??? wow Hasya Zulaikha salah satunya gadis yang berniqab di Sekolah Menengah Kebangsaan Jousand Center atau lebih dikenali sebagai SMKJC .Lemah lembut dan budi pekertinya membuatkan dia dihormati ramai. "Eh...